Beantwoord

Problemen met wifi met iPhone na update versie 12.4?

  • 19 August 2019
  • 8 reacties
  • 1094 keer bekeken

Reputatie 2
Badge +2
Beste forumleden,

Sinds kort heb ik met diverse iPhone modellen (7, 7plus en X ) problemen met de wifi verbinding. Soms wel en soms geen verbinding. Er is wel voldoende signaal maar de verbinding komt niet tot stand. Soms wordt om een wachtwoord gevraagd dat dan als fout wordt gemeld.

Op het forum lees ik dat iPhone's ook problemen hadden na een eerdere software update 11.4. van een jaar geleden. Ik heb nu versie iOS 12.4 en volgens mij heb ik sinds die tijd hetzelfde wifi probleem.

Mijn vraag is, hebben meer mensen sinds een update naar versie 12.4 dit probleem met wifi?
En wie heeft een mogelijke oplossing. Het advies bij de eerdere problemen heeft hier helaas niet geholpen
Ik heb trouwens een Experia box V10

Ik hoor graag van jullie.
icon

Beste antwoord door luckyme 21 August 2019, 18:57

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Hallo @luckyme , heb je in de modem V10 de instellingen staan zoals Apple, zie link, ze aanbeveelt:
https://support.apple.com/nl-nl/HT202068
Anders even inloggen in de modem en de wifi op standaard instellingen terug zetten, dan is het goed.
Reputatie 2
Badge +2
Jan dank voor je reactie.
Volgens mij staan de instellingen van het modem goed. Eerder had ik gewoon verbinding nu steeds vaker niet dan wel. Op dit moment ineens weer verbinding. Het lijkt of de nieuwe software update hier schuldig aan is. Het wifi signaal op de iPhone is 3 strepen. In het modem wordt de iphone ook herkend en staat ook aangemeld. Alleen de verbinding komt niet tot stand. Met een Samsung en laptop geen probleem met verbinding. Met de ipad ook niet maar die heeft nog geen nieuwe update naar 12.4 gehad.
Ik zoek gewoon verder.
Hoi @luckyme . Allereerst erg vervelend dat het niet wil lukken met dat toestel.
Je hebt een V10 en die is, afgezien van een behoorlijk grote bug een dik jaar geleden, redelijk betrouwbaar qua wifi.Ik heb helaas geen pasklare oplossing of verklaring voor jouw issue.
Heb je al wel eens getest om de 2,4 en 5Ghz 'uit elkaar te halen' en het een tijd op één van beide bandbreedtes te proberen?
Mocht je zelf een oplossing vinden, zijn we uiteraard heel benieuwd!
Reputatie 2
Badge +2
Erwin dank voor je reactie,

Maandag is een monteur langsgeweest die helaas niets bijzonders kon vinden. Wel heeft hij de V!) omgewisseld om die uit te sluiten van de oorzaak, met in eerste instantie geen verbetering. Het bijzondere is dit we nu sinds twee dagen weer wel wifi in huis hebben. Waar het aan ligt is niet duidelijk geworden maar tot nu toe blij dat het weer werkt. Nog even afwachten of het zo blijft!
Ik hoop dat ook, @luckyme !
Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende weet. Zo niet, laat het weten! 🙂
Reputatie 2
Badge +2
Beste Erwin,
Zoals ik in mijn vorige bericht aangaf werkt wifi weer. Nog altijd niet heel stabiel maar voldoende om mee te kunnen leven. De laatste update van de iPhone's blijft wat mij betreft toch wel de mede verdachte. Voor nu doe ik het ermee.
In ieder geval bedankt voor je reacties!

Jan dank voor je reactie.
Volgens mij staan de instellingen van het modem goed. Eerder had ik gewoon verbinding nu steeds vaker niet dan wel. Op dit moment ineens weer verbinding. Het lijkt of de nieuwe software update hier schuldig aan is. Het wifi signaal op de iPhone is 3 strepen. In het modem wordt de iphone ook herkend en staat ook aangemeld. Alleen de verbinding komt niet tot stand. Met een Samsung en laptop geen probleem met verbinding. Met de ipad ook niet maar die heeft nog geen nieuwe update naar 12.4 gehad.
Ik zoek gewoon verder.

Inderdaad.  Ik heb 3 ipads waarbij ik pas de update van 12.4.3 heb uitgevoerd. En sindsdien heb ik wifi problemen.Â