Beantwoord

Problemen met WiFi na installatie zonnepanelen

  • 28 June 2019
  • 6 reacties
  • 1020 keer bekeken

Voor tweede dag twee uur wachten op monteur. Twee x vrije dag opgenomen. Gisteren tussen 14:00 en 16:00. Om 15:55 telefoontje: monteur is ziek. Vandaag nwe afspraak zelfde tijd. Maar was niet zeker dat ik aanwezig kon zijn. Dus verzet naar 17:00-19:00. Ik ontving 2 berichtjes ter bevestiging. Zowel 14:00-16:00 als 17:00-19:00. Telefoonnummer om na te vragen niet te vinden, alleen alles via website. Voor zekerheid dus op beide tijdvakken zitten wachten. Nu helemaal niemand gezien en ook geen telefoon/bericht van ziekte of annulering. Service KPN onwaardig lijkt me.
icon

Beste antwoord door Nadia 29 June 2019, 11:11

Bekijk origineel

6 reacties

Badge +19
Hoe is het toch weer mogelijk?! Heb je de klantenservice al gebeld? 0800-0402. Je kan ook wachten hier op een medewerker. Vul vast je profiel helemaal in met adres, klantnummer etc. Dan kunnen ze meteen aan de slag voor je. Overigens zijn die gegevens alleen voor jou en de medewerkers zichtbaar.

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid
Dank je Joep,

idd gebeld en een monteur kwam om 20:00 uur. Maar volgens hem moesten de 2 aanwezige versterkers bekabeld worden en kunnen niet wireless. Een wireless versterker is ook niet mogelijk. (Hoewel dit volgens de website wel zou moeten kunnen). En gezien het tijdstip zou om kabels door te verbinden een andere afspraak gemaakt moeten worden. Overdag, zodat er tijd voor is.
Hoewel ik het liefst een oplossing via KPN zou hebben, ga ik nu toch maar een versterker bij een commerciële partij bestellen. Overigens is ontvangst binnen huis slechter geworden door aanschaf zonnecollectoren en WiFi verbinding met de experiabox op zolder.
Badge +19
Als ik je een advies mag geven...sluit alles bekabeld aan. Het is een berg werk ik weet er alles van maar je hebt er zoveel plezier van.
Oeps, dank voor de tip. Ik wilde toch kijken om het via de elektra te proberen. Wij hebben een opbouw boven op het huis, waarvan de vloer uit een dikke betonlaag bestaat. Lastig om daar kabels doorheen te krijgen. WiFi sinds 2 weken sterk verslechterd na plaatsing zonnecollectoren. Wil nu op opbouw dus dLan met WiFi plaatsen en kijken of dat werkt. Lukt het niet dan kan ik altijd nog bekabelen.
Reputatie 7
Hallo @AGvP, welkom op het KPN forum. Goeie vraag. Jammer dat de monteur niet op tijd bij je kon zijn. Sorry daarvoor. Wel fijn dat het bezoek van de monteur, later dan gepland, toch nog is door gegaan.

Ik neem aan dat het bezoek van de monteur ingepland is vanwege de WiFi-verbinding in je woning. Je geeft aan dat je sinds de aanschaf van zonnecollectoren het WiFi-ontvangst slechter is geworden, dat kan kloppen. Agentschap Telecom waarschuwt ook dat zonnepanelen storingen kunnen veroorzaken op scheep- en luchtvaartcommunicatie maar ook de WiFi-verbinding in en rondom jouw huis of dat van de buren. Ik sluit me aan bij de tip van Joep1965. Sluit zoveel mogelijk apparaten, waar mogelijk, aan met een kabel. Het kost even wat tijd, maar dan heb je ook wat 🙂
Reputatie 7
Hey AGvP, ik heb je niet weer terug gezien op het forum. Als je nog vragen hebt dan horen we het graag. Als je vraag voldoende is beantwoord mag je het beste antwoord markeren 🙂

Reageer