Problemen met WiFi op de V10A

  • 4 March 2019
  • 33 reacties
  • 740 keer bekeken

Goedemorgen,

Ik heb de Experiabox V10A. Daar ik ook het probleem heb met de wifi op de telefoon wil ik IPv6 uitzetten. Echter wanneer ik inlog op de Experiabox krijg ik nergens iets van IPv6 te zien...wel 2.4Ghz en 5Ghz.

Nu heb ik gebeld met de klantenservice. Ze zeggen gewoon niet hoe ik het uit kan zetten, daar KPN niet wil dat klanten zelf instellingen gaan veranderen...ze willen alleen een wifi check laten doen via internet.

Maar dit lost mijn probleem niet op! Het wifi signaal id gewoon prima (ook volgens de telefoon, vol bereik). Dan wil KPN me wifi versterkers aansmeren à 80 euro. Maar het signaal is al goed, dus dat zal mijn probleem niet oplossen!

Ik wil gewoon antwoord op mijn vraag maar dat krijg ik dus niet. Ik betaal nu dus voor een abonnement wat niet naar behoren werkt. Het kan anno 2019 toch niet zijn, wanneer ik de mail op de telefoon wil bijwerken dat dit een minuut duurt??

Altijd goede ervaringen gehad met KPN, maar wegens persoonlijke omstandigheden is het abonnement een paar maanden opgezegd geweest. Nu weer opnieuw aangevraagd en alleen maar ellende...al ik weet niet hoe vaak contact gehad met de klantenservice die me 9 van de 10 keer geen oplossing kunnen geven (voor diverse problemen).

Graag heb ik dan ook antwoord op de vraag hoe ik IPv6 uit kan schakelen, zodat ook mijn telefoon normaal werkt op de wifi...

Admin: Bericht afgesplitst van IPv6 uitschakelen op V10A | KPN Community

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

33 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Welkom op het forum, R-G! Ik kan je in ieder geval aangeven dat IPv6 op de V10A op dit moment standaard uit staat. Dit omdat, zoals jij ook al merkte, er nog geen pagina voor is in de instellingen. Daarom kiezen we ervoor om, tot het in de instellingen staat, IPv6 standaard uit te zetten.

Maar, het is duidelijk dat dit niet het daadwerkelijke probleem is. Het probleem is wifi op je telefoon. Ik lees al dat mail bijwerken lang duurt. Kun je nog verder beschrijven wat je ervaart? Wat voor telefoon is het? Heb je ook problemen met andere apparaten?
Natuurlijk wordt nu weer gelijk geprobeerd de schuld bij de telefoon te leggen. Dat is natuurlijk klink klare onzin! Het is inderdaad niet de nieuwste telefoon, maar heb eerder KPN gehad (twee jaar lang). Toen werkte alles perfect, met DEZELFDE telefoon.

Door prive ommstandigheden paar maanden geen KPN gehad, toen bleek dat ik het huis aan kon houden gelijk weer voor KPN gekozen daar ik hier in het verleden super tevreden over was. Nou...had ik die keuze maar nooit gemaakt! Probleem na probleem. Dingen die ze op naam van mijn ex zetten en niet kunnen veranderen, dan sturen ze kabels niet met het installatie pakket mee, dan weer werkt KPN veilig niet, dan problemen met de snelheid van de wifi. Ik heb serieus úren met de klantenservice gebeld en gechat. Ze hebben nergens geen *** verstand van! Ik heb nog wel andere dingen te doen dan een dagtaak aan KPN te besteden!

TERUG NAAR HET WIFI PROBLEEM

Het ligt gewoon aan het modem, een probleem wat al jaren speelt (zoals op jullie eigen forum te lezen valt). Een probleem wat gewoon niet opgelost wordt door KPN!

Klantenservice wil me een wifi versterker aansmeren, terwijl het wifi signaal gewoon super is. Na veel discussie sturen ze er een gratis...maar precies wat ik voorspelde: wifi op telefoon blijft ontzettend traag! Wifi signaal is super en op de laptop werkt het goed. Maar op de telefoon is zelfs het slechte mobiele h+ nog vele malen sneller dan de wifi!

En daar betaal ik abonnementsgeld voor? Zodat ik alsnog mijn internetbundel op kan maken? Zelfs nu op het forum werkt niet via de wifi, terwijl ik vol signaal heb.

O ja...de klantenservice strooit ook graag met gratis monteurs. Nou ik zal je zeggen: ik moet ook gewoon werken en kan niet altijd zo maar vrij pakken!

KPN LOS GEWOON MIJN PROBLEEM OP ZONDER DAT IK 100 KEER OPNIEUW MIJN VERHAAL MOET DOEN AAN EEN ANDERE PERSOON VAN DE KLANTENSERVICE, DIE IEDERE KEER WEER HETZELFDE RIJTJE AAN MOGELIJKE OORZAKEN AF GAAT TERWIJL IK GEWOON AL WEET DAT HET NIET HET PROBLEEM OPLOST.

(En nee ik verwacht na dit beklacht ook zeker geen oplossing, daarvoor ben ik het vertrouwen in de klantenservice van KPN al lang en breed verloren...)

Met vriendelijke groet,

Een ooit tevreden klant...
Reputatie 7
Badge +30
Het is duidelijk uit je bericht dat je een aantal minder plezierige ervaringen hebt gehad met ons en de klantenservice. Dat vind ik heel jammer om te horen. Graag ga ik met je aan de slag om te kijken hoe we dit kunnen verhelpen. Maar, dan moet ik wel wat dingen weten. Ik heb nog geen gegevens van je (die mag je wel alvast invullen op je forumprofiel, dit is alleen inzichtelijk voor jou en mij), daarom vraag ik je erom. En ook omdat het verhaal in je eigen woorden vaak meer informatie geeft dan de notities die achtergelaten worden door collega's.

Wat betreft de telefoon, ik probeer die niet de schuld te geven, jij geeft zelf aan dat je de wifi problemen op de telefoon ervaart. Om dan een goede trouble shoot te kunnen doen moet ik ook een paar dingen weten van de telefoon. Je geeft nu ook aan dat het signaal an sich prima is, en dat het op de laptop goed werkt. Dat wijst toch echt op een samenspel van deze Experia Box en telefoon wat betreft dit probleem. Ik zou dan ook graag alsnog van je horen welk merk en type telefoon je hebt.
Hoi Erik,

Excuus voor mijn beklacht eerder. Maar wordt gewoon echt tijd dat het normaal gaat werken. Voor alsnog is het probleem met de wifi ook de laatste hindernis.

Mijn telefoon is van het merk Samsung (Galaxy S5 mini).

Zoals eerder vermeld is het wifi signaal prima. Op de laptop werkt het dan ook prima. Alleen op de telefoon is zelfs het langzame h+ sneller dan de wifi. Ik noemde het probleem met de mail inladen, maar ook andere apps laden traag of zelfs helemaal niet (krijg vaak de melding dat er geen verbinding gemaakt kan worden). Op andere plekken ervaar ik deze problemen met de wifi niet.

Feit is ook dat bij het vorige modem (volgens mij was het de V9), ik geen enkel probleem heb ervaren met de telefoon.

Ik hoor graag wat het probleem kan zijn (moet nu alles via mijn mobiele bundel doen en dat kan niet de bedoeling zijn...).

Met vriendelijke groet,

Rob
Hallo @R-G ,
Kan jouw telefoon de dualband aan, dus 2.4 en 5Ghz?
Het kan zijn dat de telefoon zich 'verslikt' in de wifinaam (SSID) die bij de KPN-modems voor beide banden gelijk is.
Probeer de 5Ghz-band binnen de modem eens een andere naam te geven door bijvoorbeeld 5G aan de naam (SSID) toe te voegen.
Gaat het dan wel lukken?
Succes☺️
Hallo @Jan-D ,

Bedankt voor de tip. Maar na wat zoekwerk blijkt dit óók geen optie voor de V10a. In een ander topic wel een link gevonden naar een servicetool, dus via deze omweg de namen gesplitst...maar helaas nog geen oplossing voor mijn probleem.

Wel weer een beetje jammer van KPN dat alle dingen die in het verleden dit probleem op konden lossen uitgeschakeld zijn bij het nieuwe modem.

Hadden me beter de V9 weer kunnen sturen die ik in het verleden had...dat werkte gewoon perfect...
Reputatie 7
Badge +30
Dank voor de aanvullende info, R-G! Mooi dat je de tip van Jan geprobeerd hebt.Het klopt inderdaad dat dit in de V10A zelf nog niet kan, dit zal op korte termijn toegevoegd worden. De servicetool is daar voor nu de workaround voor. Je merkt met de gesplitste SSID's op zowel de 2,4 als de 5 Ghz dat de wifi traag blijft?

Kun je me ook nog aangeven of je, los van eventuele tv ontvangers, nog andere apparaten aangesloten hebt op de Experia Box?
Hoi Erik,

Ik ervaarde inderdaad dat het met beide SSID's even traag was helaas. De volgende apparaten zitten gekoppeld:

-thermostaat;
-laptop;
-mobiele telefoon;
-tv (via lichtnet).

Alles is draadloos gekoppeld, behalve de tv. De tv is wel via het lichtnet met zo'n draadloze set. Alles werkt prima, behalve de mobiele telefoon.

Verder stond er, wanneer ik me inlog op de Experiabox, nog een pc gekoppeld. Ik neem aan dat dit de laptop van de monteur is geweest want mij komt deze niet bekend voor.

Groeten,

Rob
Reputatie 7
Badge +30
Ja, dat zijn geen apparaten waarvan ik grote invloed verwacht. Ik weet dat er in de afgelopen update van de Experia Box een oplossing is uitgerold voor het traag op gang komen van een wifi verbinding wat we ook voornamelijk met mobiele apparaten zagen. Maar trage verbinding an sich zat daar volgens mij niet bij. Daar ga ik even wat over navragen. Kun je daarvoor dan nog twee dingen doen:

  • Deze speedtest doen op je telefoon. Ik ben benieuwd of dat ook een lage snelheid geeft, of dat die snelheid dan goed is, en het probleem dan ergens zit in het stuk hoe de apps verbinding maken met onze wifi
  • Doorgeven welke Androidversie je op je telefoon hebt
Op de telefoon draait android versie 6.0.1

Heb een aantal keer de speedtest gedaan 2x kreeg ik de melding dat er geen verbinding gemaakt kan worden. Drie maal lukte het wel met de volgende resultaten:
1: 17,2 download/22,2 upload
2: 23,6 download/17,2 upload
3: 26,3 download/21,1 upload

Alle pogingen op precies dezelfde plaats uitgevoerd, in de woonkamer waar ook het modem zich bevindt. Ook tijdens de speedtests had ik vol wifi bereik.

Overigens verwacht ik inmiddels wel een tegemoetkoming vanuit KPN.
1. Oftewel een korting zolang het probleem niet opgelost wordt, aangezien het een ondeugdelijk product/dienst is.
2. Danwel een uitbreiding van het aantal GB in mijn mobiele bundel, daar ik nu veel meer internetbundel verbruik door een gebrek aan goede wifi (waar ik wel voor betaal).
Reputatie 7
Badge +30
Dank voor het testen! Ik heb de navraag uitstaan dus ik kom er inhoudelijk zo snel mogelijk verder op terug. Wat betreft tegemoetkoming kan ik aangeven dat dit helaas niet mogelijk is. Ik begrijp zeker dat het frustrerend is dat op je toestel de wifi niet goed werkt. Maar, gezien je internetverbinding an sich in orde is en de wifi op de andere apparaten wel goed werkt, kan ik hier geen vergoeding voor geven.
Reputatie 7
Maar, gezien je internetverbinding an sich in orde is en de wifi op de andere apparaten wel goed werkt, kan ik hier geen vergoeding voor geven.
En dat is nu waarom de overheid al lang die wetgeving t.a.v. "de vrije router keuze" had moeten bekrachtigen.
Ik vind het van de zotte dat je als provider het gebruik van een apparaat (Experia Box) afdwingt, maar tegelijkertijd geen verantwoordelijkheid neemt als dat apparaat ondeugdelijk blijkt te zijn.
Voor mij nooit maar dan ook nooit meer een Experia Box.
Als KPN hier uit coulance nog geen tegemoetkoming kan geven, dan is voor mij nu al duidelijk dat KPN over een jaar niet meer bij mij thuis te vinden is. Ik neem aan dat je ook toegang hebt tot het dossier waarin alle keren staan dat ik de laatste weken contact hebt gehad met de klantenservice van KPN? Niet alleen over dit probleem, maar over meerdere...keer op keer iemand aan de lijn/chat die me gewoon niet verder kan helpen (geen verstand van zake).

Dit probleem wordt nu dus op de lange baan gezet, oftwel het wordt gewoon niet opgelost. Dus ik kan gewoon voor vele euro's aan mobiel internet gaan verbruiken terwijl ik gewoon netjes mijn abonnement betaal voor internet???

Ik kan natuurlijk ook het bedrag van de automatische incasso laten storneren. Op grond van de levering van een ondeugdelijk product (er wordt niet geleverd wat in de overeenkomst staat). Ik had namelijk mogen verwachten dat het met mijn telefoon gewoon zou werken, daar ik tot eind vorig jaar een KPN abonnement heb gehad waar zich geen problemen op dit gebied voordeden. Dat er hier met een andere Experia Box gewerkt wordt dan voorheen, doet hier overigens niet aan af, daar ik mag verwachten als er een nieuwere techniek gebruikt wordt dit niet af doet aan de kwaliteit van de te leveren dienst.

Wederom wordt dus gewoon een probleem NIET opgelost door KPN!

Nogmaals voor mij over een jaar geen KPN meer. Daarbij komt dat mijn mobiele abonnement ook bijna afloopt. Je kunt wel raden dat deze in ieder geval niet verlengd gaat worden onder KPN!

Met vriendelijke groet,

Rob
Reputatie 7
Badge +30
Het wordt zeker niet op de lange baan geschoven. Er wordt hard aan gewerkt om de V10A te verbeteren op de punten waar dit kan (en nodig is). Het is niet mijn bedoeling om het probleem te bagatelliseren, of om een discussie over voorwaarden aan te gaan. Echter, je ontvangt waar je voor betaald. Je hebt een internetverbinding. En je hebt ook goede wifi op de meeste van je apparaten. We doen ons uiterste best om te zorgen dat je inderdaad overal wifi hebt, maar volledig garanderen kunnen we dat ook niet.

Ik heb verder nog geen terugkoppeling op mijn navraag, daar heb ik een herinnering achteraan gestuurd.
Dan stuur me maar zolang (totdat de problemen opgelost zijn), een v9. Daar werkte het prima mee.

Overigens krijg ik niet waarvoor ik betaal. Ik betaal voor een deugdelijk product, óók in combinatie met mijn telefoon. Hier had ik vanuit mogen gaan toen ik het abonnement afsloot. Daar ik tot eind vorig jaar ook KPN had, wat wel gewoon met deze telefoon werkte. Dus het is toch bagatelliseren van het probleem en het wordt weer niet opgelost. Duurt weer lekker lang voordat er terugkoppeling is, oftewel er wordt gewoon niets mee gedaan...in de tussentijd kamp ik iedere dag weer met dezelfde problemen! En mijn internetbundel gaat er in rap tempo door zo. Maar dat komt KPN niet verkeerd uit natuurlijk, levert uiteindelijk allemaal geld op.

Groeten,

Rob
Reputatie 7
Badge +30
Ik heb helaas die mogelijkheid niet 😞 Er wordt actief naar de issues rondom wifi en de V10A gekeken, vooral waar het mobiele toestellen aangaat. Zodra ik meer weet kom ik er gelijk bij je op terug.

Kun je testen of het helpt als je van een van de andere apparaten (die wel op de wifi zitten) een hotspot maakt? En dan met jouw telefoon daar verbinding mee maakt.
Nee dat kan ik niet testen, ik ben er klaar mee iedere keer een dag of 3-4 op een antwoord te wachten wat me geen steek verder brengt! Heb betere dingen te doen. En iedere keer weer hetzelfde verhaal, "ik weet het niet kom er op terug wanneer ik wel iets weet". En dat jij, of anderen van de klantenservice nergens mogelijkheden toe hebben dat weet ik onderhand wel (begint een beetje een standaard antwoord te worden, verzin eens iets anders...).

Daarbij is dit een probleem wat al geruime tijd speelt, wat op diverse plekken op dit forum te lezen is. Daardoor ga ik er al van uit dat dit gewoon niet opgelost gaat worden. Er wordt overduidelijk gedacht: "als we eens in de zoveel dagen even een reactie plaatsen met ik kom er nog op terug, maar probeer nog even dit...", dan is de klant wel weer even stil. Dat noem ik dus, zoals ik eerder zei, dat het op de lange baan geschoven wordt. Ach ja waarom zouden jullie actief naar een oplossing (blijven) zoeken, zolang de klant maar betaald.

Daarbij kan ik geen hotstpot maken:
-heb geen smart tv;
-thermostaat is hier niet geschikt voor,
-laptop kan ik slecht constant aan laten staan om werkende wifi te krijgen op de telefoon (mocht dit überhaupt al werken).

Wanneer dit bovendien nodig zou zijn om de wifi op de telefoon werkend te krijgen, geef je dus toe dat ik voor een ondeugdelijk product betaal. Ik zou dan via een omslachtige manier met het onnodig belasten van andere apparatuur, eventueel kunnen bereiken wat gewoon direct via het 'verkochte' product/dienst zou moeten kunnen. Ik betaal dus voor iets wat ik tot op heden niet mag ontvangen!

Nou ik weet dus dat ik blijf betalen voor een ondeugdelijk product en dat KPN haar verantwoordelijkheid niet meemt in deze! Bij deze vraag ik dan ook nog één maal via een normale weg voor een tegemoetkoming totdat het probleem is opgelost. Danwel in financiële vorm, danwel in een uitbreiding van mijn mobiele bundel.

Nogmaals ik heb andere dingen aan mijn hoofd dan hier dag in dag uit mee bezig te zijn zonder tot een oplossing te komen! Ik ben toch zekee geen proefkonijn? Dit noem ik gewoonweg respectloos omgaan met vaste, loyale klanten!

Bovendien is het diep triest dat zo'n groot technisch bedrijf als KPN, met zoveel jaren ervaring, nog geen probleem opgelost krijgt!
Reputatie 7
Badge +30
Oei, ik zie dat de reactie die ik maandag schreef niet daadwerkelijk geplaatst is. Mijn excuses daarvoor, R-G!

Poging 2:
Volkomen begrijpelijk dat je geen zin hebt in steeds dingen testen. Je wilt gewoon dat het werkt, en dat is ook wat ik graag wil. Het is duidelijk dat er dingen zijn rondom de V10A die niet lekker lopen. Dit lijkt zeker een van die dingen te zijn. Maar, als wij dat dan willen oplossen, hebben we ook zoveel mogelijk informatie nodig. Alleen op die manier kunnen we gaan achterhalen wat er hier nu misgaat. In de afgelopen dagen hebben ze gecontroleerd of IPv6 hier toch een rol kan spelen. Dat is niet het geval.

Dus dan moet het ergens anders vandaan komen. Vandaar ook de verdere vragen om dingen te testen (zoals, meest recent, een hotspot). Als het op een bepaalde manier wel werkt, en op een andere manier niet, dan kunnen we kijken wat het verschil is en op die manier dichter bij een oorzaak, en dan ook een oplossing, komen. Er wordt, door de technische mensen en de ontwikkelaars, gekeken naar wat de overeenkomende factoren zijn tussen verschillende meldingen die we krijgen. Daar heb jij op dit moment niets aan, maar zodra ik meer weet kom ik er op terug.
En Erik, al meer bekend...je zou er nog op terug komen, maar het is alweer ff geleden...en ik zit nog steeds iedere dag te kloten! Nu ook een smart tv...wat denk je? Juist geen fatsoenlijke wifi terwijl ook hier de ontvangst prima is!

Dus had toch gelijk dat het op de lange baan geschoven wordt! Klant reageert toch niet meer dus laten we maar niet erop terug komen!

Super service van KPN dat ik nog steeds iedere dag mijn internetbundel erdoor moet jagen om vooruit te kunnen! En bedankt dat ze hier netjes iedere maand geld voor van mijn rekening afschrijven!

En kom a.u.b. niet weer met: probeer dit of dat eens...ik wordt niet betaald om jullie problemen op te lossen en heb daar ook helemaal geen tijd voor!

Nogmaals: IK BETAAL NU GROF VOOR EEN PRODUCT WAT NIET NAAR BEHOREN WERKT! En KPN gaat gewoon vrolijk verder met niets oplossen, want ach zolang de klant betaald?

Het is geen slechte service meer te noemen, het is GEEN SERVICE!
Reputatie 7
Badge +30
Hoi R-G, ik ben er inderdaad nog niet weer op teruggekomen. Dit omdat er helaas nog niets te melden is. We hebben de meldingen die we hier op het forum krijgen doorgezet, maar tot op heden is daar nog geen overeenkomstig probleem in gevonden. Natuurlijk blijven we verder kijken naar meldingen zoals deze, maar het wijst er dan op dat de problemen zoals jij die ervaart toch individueel zijn.

Het is duidelijk dat je op je telefoon wifi problemen ervaart. En nu met de smart tv ook geef je aan. Maar op de andere apparaten werkt het prima. Dan is er geen overkoepelend probleem in de Experia Box, anders zou je dit met al je apparaten hebben. Wat betekent dat het toch kijken wordt naar het toestel en de tv waar je dit mee hebt. Naar de telefoon hebben we al eerder gekeken, daar heb ik geen oplossing voor.

Voor de tv: we zien met smart tv's vaker dat de wifi ontvanger daarin niet altijd even sterk is. We raden voor een smart tv dan ook altijd aan om deze bekabeld aan te sluiten.
Het ligt zéker wel aan de Experia box! Met een oudere versie dan de V10A werkte alles perfect!

En zoals ik al dacht, ga je wéér de apparatuur de schuld geven! Bij de vorige Experia box had ik een zelfde merk smart tv waar alles draadloos super werkte! Nu kan ik nog niet eens een youtube filmpje kijken! En de TV is van een goed merk en zeker van goede kwaliteit. Dat jullie de kennis niet in huis hebben om een probleem op te lossen moet je niet op anderen afschuiven!

Nogmaals stuur me a.u.b. gewoon een zelfde versie van de Experiabox (die ik eerder ook had), die nog wel naar behoren werkte!

Daarbij ga ik onderhand echt het abonnementsgeld storneren als jullie zo onnozel door blijven gaan! JULLIE LEVEREN NIET WAT JE VERKOCHT HEBT!
En er wordt nu geopperd dat het een 'individueel' probleem is. Is dat een benaming voor een probleem wat jullie niet op kunnen lossen? En daarbij, is een 'individueel' probleem niet belangrijk genoeg om op te lossen? Ik ben net zozeer een betalende klant!

En het probleem met de telefoon wordt idd niet op de lange baan geschoven, het wordt gewoon afgedaan als 'we hebben er geen oplossing voor'. Dus m.a.w. de klant zoekt het maar uit zolang hij de facturen maar netjes betaald!
Reputatie 7
Badge +30
De V10A zal een factor zijn in het probleem, zeker. Maar dat wil dan niet zeggen dat dit een overkoepelend probleem van de V10A is. Dat is wat we bedoelen met individueel probleem. Een probleem dat zich afspeelt in jouw specifieke situatie. En omdat het dus geen overkoepelend probleem is, hebben we hier ook geen overkoepelende oplossing voor.

Ik heb niet de mogelijkheid om je een V10 op te sturen. Als het systeem al zou uitkomen op een nieuwe Experia Box voor dit probleem, dan krijg je opnieuw een V10A uitgeleverd. Daar kan ik helaas niets anders van maken.

Vanuit mij is er op dit moment geen oplossing. Wat je dan nog kunt doen is hiervoor een monteur laten komen. Dit kost in principe €50, maar als de oorzaak ligt aan KPN apparatuur, of in ons netwerk, dan is het gratis. Wellicht heeft een dergelijke monteur ook nog een ouder type Experia Box in de auto liggen. Dat laatste kan ik echter niet garanderen.
M.a.w. je weet de oorzaak van het probleem niet, dus de klant zoekt het maar uit en kan blijven betalen voor een waardeloos product!

Ik mag dus ook geen oplossing meer verwachten voor dit probleem? Wat een kansloze klantenservice en technische dienst heb je dan!?

En dan ook nog geld durven vragen als er een monteur langs moet komen? Terwijl KPN het zelf niet op orde heeft!

KPN kan van mij in deze situatie toch niet verwachten dat ik netjes de abonnementskosten blijf betalen?

Daarbij, als ik alle berichten op internet kan geloven ben ik niet de enige met dit probleem. Zo wordt het gewoon verwoord zodat het afgeschoven kan worden.

De klant heeft hierin het nakijken, bedankt KPN!
@Erik_

...zit nog steeds te wachten op de oplossing!

De tariefverhoging is wel al doorgevoerd...gek dat ze dat wel in 1x goed kunnen doen (en dat voor een ondeugdelijk product c.q. dienst...).