Beantwoord

Problemen met wifiversterker

• 29 mei 2016
  • 4 reacties
  • 589 keer bekeken

wij hebben thuis een wifiversterker staan. deze werkt super goed met een tablet of telefoon maar wanneer je een laptop gebruikt, verbindt deze met de router en is het signaal op de bovenste verdieping dus nogsteeds slecht. ik hoop dat hier een oplossing voor is.

Alvast bedankt.

Sam

icon

Beste antwoord door CasIT 31 mei 2016, 17:47

Oké, als je Windows 7, 8 of 10 gebruikt is dit een oplossing die voor mij ook geholpen heeft:

1. Je gaat naar configuratiescherm en klikt op "netwerk en internet"->"netwerkcentrum"

2. Klik in de linker kolom op "adapterinstellingen wijzigen"

3. Klik nu met de rechtermuisknop op je WiFi adapter en klik daarna op "eigenschappen"

4. Zorg nu dat je "Client voor Microsoft-netwerken" selecteert en klik op "configureren"

5. In het nieuwe venster klik je bovenaan op "geavanceerd"

Nu komt het gedeelte waar je zelf even moet kijken; dit verschilt namelijk per type laptop en WiFi chip.

Je ziet een rijtje met opties staan. Bij mij in het Engels, waarschijnlijk bij jou ook. In dit rijtje zoek je een optie op met het woord "roaming" erin. Dit kan zoiets zijn als "roaming aggressiveness" of "roaming sensitivity" of "roaming policy". Zoals ik al zei: dit kan verschillen, maar zorg dat "roaming" in de naam zit.

6. Nu je de juiste optie hebt gevonden, klik je erop. Aan de rechterzijde van het venster krijg je nu te zien: Waarde 3.normal.

7. Door op "3.normal" te klikken krijg je een "drop down menu" waar je verschillende opties kan kiezen.

Door deze op "4. High" te zetten, zal de laptop sneller schakelen tussen de repeater en de router.

8. Klik OK om te bevestigen. (belangrijk, anders gebeurt en niets)

9. Zorg dat de computer is aangemeld op beide netwerken; ik bedoel dat hij van beide de wachtwoordsleutel weet.

Als dit niet werkt kun je de stappen herhalen en de waarde op "5. Very high" zetten en kijken of dat wél werkt. Dit raad ik echter af, omdat de latpop dan ook echt heel veel zal schakelen, wat je stabiliteit niet ten goede komt.

Bij mij heeft dit gewerkt. Mocht het voor jou niet helpen, dan hoop ik in ieder geval dat het voor anderen met hetzelfde probeleem wel oplossing biedt.

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Ook die laptop zou eigenlijk gewoon van zender moeten switchen.

Sommige apparaten doen daar wat langer over dan andere.

Welk merk/type laptop betreft het?

Wat gebeurt er als je boven de verbinding verbreekt en weer opnieuw opbouwt?

Werken jouw tablet en telefoon wellicht via 5GHz terwijl de laptop alleen 2.4GHz ondersteunt?

Kan je hier eens een screenshot posten van het status scherm van jouw KPN Wifi "versterker"?

Welk kanaal gebruik je voor 2.4GHz op jouw KPN Wifi "versterker"?

Oké, als je Windows 7, 8 of 10 gebruikt is dit een oplossing die voor mij ook geholpen heeft:

1. Je gaat naar configuratiescherm en klikt op "netwerk en internet"->"netwerkcentrum"

2. Klik in de linker kolom op "adapterinstellingen wijzigen"

3. Klik nu met de rechtermuisknop op je WiFi adapter en klik daarna op "eigenschappen"

4. Zorg nu dat je "Client voor Microsoft-netwerken" selecteert en klik op "configureren"

5. In het nieuwe venster klik je bovenaan op "geavanceerd"

Nu komt het gedeelte waar je zelf even moet kijken; dit verschilt namelijk per type laptop en WiFi chip.

Je ziet een rijtje met opties staan. Bij mij in het Engels, waarschijnlijk bij jou ook. In dit rijtje zoek je een optie op met het woord "roaming" erin. Dit kan zoiets zijn als "roaming aggressiveness" of "roaming sensitivity" of "roaming policy". Zoals ik al zei: dit kan verschillen, maar zorg dat "roaming" in de naam zit.

6. Nu je de juiste optie hebt gevonden, klik je erop. Aan de rechterzijde van het venster krijg je nu te zien: Waarde 3.normal.

7. Door op "3.normal" te klikken krijg je een "drop down menu" waar je verschillende opties kan kiezen.

Door deze op "4. High" te zetten, zal de laptop sneller schakelen tussen de repeater en de router.

8. Klik OK om te bevestigen. (belangrijk, anders gebeurt en niets)

9. Zorg dat de computer is aangemeld op beide netwerken; ik bedoel dat hij van beide de wachtwoordsleutel weet.

Als dit niet werkt kun je de stappen herhalen en de waarde op "5. Very high" zetten en kijken of dat wél werkt. Dit raad ik echter af, omdat de latpop dan ook echt heel veel zal schakelen, wat je stabiliteit niet ten goede komt.

Bij mij heeft dit gewerkt. Mocht het voor jou niet helpen, dan hoop ik in ieder geval dat het voor anderen met hetzelfde probeleem wel oplossing biedt.

Reputatie 7
Badge +28
Beide nog een verlaat welkom op het forum! :)

: Bedankt voor deze hele goede tip! Ik ben zelf niet bekend met deze oplossing, maar het klinkt zeer aannemelijk dat dit invloed kan hebben op de verbinding.

: Heb je deze stappen kunnen testen? Als het niet helpt ben ik ook benieuwd naar het antwoord op wjb's vragen!

Reputatie 7
Badge +28
: Heb je dit al getest? Ik ben oprecht benieuwd naar de uitkomst. Als dit bij jou werkt kunnen we hier misschien ook anderen mee helpen :)

Reageer