Beantwoord

Problemen na overgang V8 naar V10

  • 22 July 2019
  • 1 reactie
  • 43 keer bekeken

Sinds de overgang (in verband met uitfasering ISDN) van KPN ondernemerspakket met Experiabox V8 naar KPN kleinzakelijk met Experiabox V10 veroorzaakt een apparaat/de aansluiting naar dat apparaat problemen.

Netwerk bestaat uit V10, van daaruit één RJ45-kabel (A) naar switch en van daaruit kabels naar diverse apparaten (2 kassasystemen/2 pinautomaten/1kassaprinter). Verder de telefoonaansluiting en één RJ45-kabel (B) naar alarmsysteem.
In de oude situatie zat er ook nog één RJ45-kabel (C) in de router verbonden met een "straalzendertje" om 100 meter verderop opgevangen te worden door een volgend straalzendertje dat dan weer bekabeld naar een router ging om het kassasysteem/pinautomaat/afhangbord op een andere locatie (tennisbanen) van internet te voorzien. Werkte altijd als een zonnetje.
Vanaf de dag dat de KPN-monteur de nieuwe router heeft geïnstalleerd hadden we problemen met de apparatuur (eerdergenoemde kassasystemen). In eerste instantie leek alles te werken tot de volgende dag de apparatuur uit was geweest..... geen internetverbinding op de kassa. Met dezelfde kabel in een laptop WEL internet. Vanaf die dag hebben er ook geen transacties meer plaatsgevonden op het kassasysteem op de tennislocatie.
Kabel C hebben we ook in de nieuw situatie aangesloten maar die bleek uiteindelijk de problemen te veroorzaken dus er uit gehaald en nu blijft alles stabiel werken.
Wat zou hier aan de hand kunnen zijn?
KPN zegt dat verschil met ondernemerspakket (V8) en kleinzakelijk (V10) is dat de eerste een vast ip-adres heeft en de V10 niet??? Kassa's werken met dynamische ip-adressen, verder geen routers aangesloten.

Nu wil ik eigenlijk de instellingen van de oude Experiabox inzien en vergelijken met de instellingen van de huidige V10 om misschien daar iets te vinden. Maar ik weet niet hoe ik die kan benaderen want hangt natuurlijk niet meer aan de KPN-verbinding.
Wie weet een mogelijke oorzaak/oplossing voor bovengenoemde problemen en wie weet hoe ik de V8 kan bekijken (als dat nodig mocht zijn). Ik weet niet meer waar ik het moet zoeken!
Alvast dank voor het meedenken.
icon

Beste antwoord door Joran 23 July 2019, 15:59

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +28
Welkom @DSV Concordia! Sorry voor het wat teleurstellende antwoord na een dag wachten maar ik wil je verzoeken deze vraag op het zakelijke forum te stellen. Je kunt het bericht daar knippen en plakken, mijn collega's van de zakelijke markt helpen je dan verder.

Reageer