Vraag

Problemen Router i.c.m. xperiabox V9 omtrendt DNS

• 26 maart 2018
  • 2 reacties
  • 60 keer bekeken

Hallo,
Ik heb recentelijk een nieuwe router gekocht om achter de modem te zetten. Na veel problemen ben ik op dit forum terechtgekomen. Ik heb dus de router DHCP enabled en hem een dynamisch IP laten kiezen. De modem heb ik een DHCP binding toegevoegd op het WAN MAC address en de LAN MAC address (Het WAN MAC addres is C0:25:E9:C1:C1:A1 en die van LAN is C0:25:E9:C1:C1:A0) en de respectievelijke IP's 192.168.2.249 en 192.168.2.250. Daarna heb ik de DMZ host op beide IP's ingesteld.

Het probleem is dat het internet vanaf de router vaak niet werkt, waarbij DNS het meest voorkomende probleem is. Ik heb geprobeerd de DNS handmatig in te stellen in de router op het modem IP (192.168.2.254), wat geen effect had. Tevens heb ik geprobeerd of de router wel kon werken wanneer ik de DNS instel op de DNS van Google (8.8.8.8 en 8.8.4.4). Dit had tevens niet echt veel effect.

Is dit nu een probleem van de router of van de modem? Gezien dat het best wel onzin is dat je een router niet zomaar achter de KPN Modem kan zetten neem ik aan de modem. Iemand enig idee wat hier fout gaat?

2 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Sorry maar wat heb je met die DHCP Bindings gemaakt? En waarom zijn dat er 2?
Sorry maar wat heb je met die DHCP Bindings gemaakt? En waarom zijn dat er 2? Ik had het eerst ingesteld op het standaard MAC adres (A0, die ook onder de router zelf staat), maar de modem herkende niet het IP met het meegegeven MAC adres. Daarom heb ik beiden ingesteld, zodat hij in ieder geval een keer werkt.

Reageer