Problemen router TG789vn en ZTE220N

Bij aanschaf kpn glasvezel heb ik de TG789vn gekregen, aangezien ik een eigen server draai en regelmatig game en dus een aantal poorten open moet zetten, kreeg ik dit na even gepuzzel te hebben voor elkaar, vervolgens een jaar of 2 goed kunnen werken met deze router...tot begin dit jaar.......opeens kreeg ik connectie problemen tijdens gamen, (net of je verbinding wegvalt), na wat uitzoekwerk kwam ik erachter dat als ik een tracert uitvoer naar een Ip adres (maakt niet uit welke), dan krijg ik alleen maar "timeout bij opdracht".....hmm dit zou wel eens het probleem kunnen zijn....dacht ik.

Nou het probleem moest nog maar beginnen, ik kpn helpdesk gebeld "meneer daar geven we geen ondersteuning op, na lang zeuren toch maar een andere router gekregen (ZTE220N), na installatie direct een tracert uitgevoerd en ja hoor dat werkte, maar nu had ik weer een ander probleem ik kan geen poorten open zetten...dan maar weer kpn helpdesk gebeld, weer hetzelfde antwoord "geen ondersteuning", weer na een tijdje het probleem uitgelegd te hebben hebben ze weer de thompson opgestuurd dus ben ik nu weer terug bij af.

Kpn levert wel de producten, maar geeft geen thuis bij problemen, het probleem willen ze niet oplossen, ik wil gewoon weer de oude situatie terug, maar krijg totaal geen hulp.. wel kon ik op het internet surfen of er meer zijn met dit probleem, of ik kon ook het expert team bellen... dit dan maar gedaan en dit was wat de expert vertelde:

Meneer ik moet u erop wijzen dat als wij u helpen dit €20,- per gesprek kost en dat het niet zeker dat wij uw probleem kunnen oplossen, of we sturen een monteur langs van €15,- per kwartier.Dus ik heb een probleem door de spullen die kpn levert en ze willen mij laten betalen om dat op te gaan lossen.

kotsmisselijk wordt ik hiervan, en ik ben zeker niet de enige, als ik alle berichten lees op het internet

Dit zou mij reden genoeg geven om dit kenbaar te maken in diverse media en/of instanties 

KPN los je problemen eens op ipv GEEN THUIS te geven. 

8 reacties

Reputatie 2
Badge
eerst eens de ondersteuningsvoorwaarden lezen of navragen welke mogelijkheden het modem biedt, ipv na tijd afgeven. Makkelijk om provider af te vallen.

Jah die is lekker....voorwaarden of niet...ik snap dat wat betreft het open zetten van de poorten dat ze daar geen ondersteuning op geven, maar als kpn de routers  dichtimmeren neem ik ook aan dat dat bij de mensen (helpdesk) bekend is en waarom de ene router wel en de andere niet??

dat heeft niks met beleid te maken

maar je hebt over 1 ding heen gelezen dat ik in eerste instantie geen problemen had met het open zetten van de poorten, maar een connectie probleem, en dat is wel degelijk hun probleem

als je wat levert moet je zorgen dat hetgene wat je levert ook voldoet (wat in het begin ook was)

dus ik val de provider niet af...zij vallen eerder hun klanten af 

Reputatie 4
Badge +1
Beste snarie,

Het is wel degelijk mogelijk om poorten open te zetten, elke Experiabox heeft daar zo zijn webinterface voor.

Echter valt het buiten de ondersteuningsvoorwaarden van de klantenservice, het is ook niet beschreven op de hulppagina´s op KPN.com.

Waar de meeste vragen met betrekking tot port forwarding gesteld worden is inzake spelcomputers, KPN.com zegt hierover het volgende:

http://kpn-customer.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/7259

Dank je wel voor je antwoord 

alleen beantwoord dit nog steeds niet mijn vraag

het probleem dat ik had met de ZTE was dat ik mijn poorten wel kon instellen maar ze gingen nog steeds niet open, dus ik weet wel hoe ik ze open moet zetten, alleen gebeurd er dan niks.

maar daar gaat het nu eigelijk niet om, ik heb nu de thompson router en daar heb ik een connection probleem (te zien als ik een trace uitvoer), poorten kunnen bij deze router wel goed open.

ik vermoedt dat er bij de thompson een firmware update is geweest waardoor dit probleem optreedt

graag zie ik dit probleem opgelost

Reputatie 4
Badge +1
Ik heb zelf een ZTE, en heb geen problemen met de portforwarding voor zowel de XBOX als mijn NAS, welke ik op afstand zo kan beheren.

dan zal die van mij wel een crappy router zijn geweest, maar daar heb ik nu niks aan.

is er niemand die een oplossing weet, voor het connectieprobleem?

beste snarie,

voor dit probleem heb ik wel een oplossing. je kunt een router achter je modem zetten en zo kun je het zonder problemen gebruiken je server. nadeel is wel als er verbindingsproblemen zijn da kpn niet kan helpen omdat deze alleen een verbinding rechtstreeks of draadloos naar je modem ondersteund. 

kpn ondersteund de diensten maar het apparatuur wat erachter hangt ondersteund kpn niet allemaal. een server word meestal bij bedrijven gebruikt en deze hebben dan een zakelijke abonnement en wor dan wel ondersteund. hopenlijk lukt het je wel met een router tussen je modem en je server te zetten. mij is dit wel gelukt. 

zulke dingen test ik wel vaker uit om te kijken of dit werkt of niet als het rechtstreeks niet goed werkt.

het is een bekend probleem en internet staat er vol mee. Oplossing moet toch van de helpdesk komen omdat KPN de poorten buiten jou router om hebben gesloten. De reden is duidelijk: hoe meer apparatuur, hoe groter het data verkeer en zo is het te beperken, of het nu om een server gaat of VPN server thuis.

Reageer