problemen vpn verbinding

• 9 april 2015
  • 2 reacties
  • 448 keer bekeken

sinds 01 april ben ik overgestapt van XS4all naar KPN.

Ik werk regelmatig thuis via een VPN verbinding, sinds de overstap naar KPN kan ik wel een VPN verbinding maken maar zijn er programma's die niet meer werken.

een collega had een tijdje geleden hetzelfde probleem en heeft zelf een update van de experiabox geinstalleerd en het apparaat gereset, maar aangezien dit een nieuwe experiabox met de nieuwste software is kan dit niet het probleem zijn volgens mij.

Ik heb gebeld met het klant contact center van KPN en met de helpdesk van de zaak. beiden verwijzen naar elkaar wat het niet makkelijker maakt. 

De medewerker van KPN heeft aangegeven dat er waarschijnijk beveiligingen in de firewall van het modem aangepast moeten worden maar welke weet hij ook niet. 

kan er iemand aangeven wat de oplossing zou kunnen zijn?

2 reacties

Reputatie 7
Hoi wimvanduin, welkom op het forum.

De kans dat dit veroorzaakt wordt door de firewall is niet groot.

Welke programma's werken niet meer?

Welk subnet wordt op het netwerk van jouw werkgever gebruikt? (Toevallig ook 192.168.2.x?)

Welk type VPN verbinding wordt gebruikt? (IPSec, OpenVPN, PPTP, anders)

Welke VPN cliënt wordt gebruikt?

Beste wjb

Dat zijn vragen waar ik zo het antwoord niet op heb. Ik ga dit navragen bij degene die ik heb gesproken bij onze it support afdeling.

De vpn verbinding wordt gemaakt via unos pulse. Hetgene dat niet werkt is een access database die gekoppeld is aan een oulook inbox. Met deze applicatie wordt een excell bestand vanuit die inbox omgezet naar meerdere word documenten en een pdf bestand.
Deze bestanden worden dan op het netwerk opgeslagen. Het omzetten en opslaan werkt niet op het netwerk. Als ik op mijn eigen schijf werk gaat alles goed alleen op de netwerk schijf lukt het niet. Ik ben bij mijn ouders geweest met mijn lapto. Zij hebben ook kpn als internetlrovider maar dan met een oider model experia box en bij hen kan ik hewoon werken. Ik heb er geen kennis van maar concludeer hieruit dat het toch aan mijn experiabox moet liggen.

Ik ga achter de antwoorden op je andere vragen aan maar dat zal maandag worden voordat ik degene heb gesproken die mij daarmee kan helpen. Ik hoop dat je met bovenstaande al wat meer info hebt om het peobleem te achterhalen.

Bedankt voor de moeite alvast!

Gr.
Wim van Dun

Reageer