“netwerkverbetering”
Op 8 juni kreeg ik een SMS waarin werd gemeld dat KPN op 11 juni het netwerk in mijn buurt ging verbeteren. En dat is natuurlijk goed nieuws, al vond ik mijn glasvezelverbinding al uitstekend en wist ik niet wat er nog verbeterd zou kunnen worden. De SMS van KPN gaf helaas geen bijzonderheden.
Sinds de “verbetering” door KPN kan ik niet meer fatsoenlijk TV kijken met Ziggo Go op Android toestellen. Het beeld hapert met enige regelmaat waarna ik een melding krijg dat de bandbreedte ontoereikend zou zijn.
Wat heb ik gedaan:
Ping-testen uitgevoerd vanaf een Android toestel naar internet maar niets vreemds gezien.
Experiabox 12 teruggezet naar fabrieksinstellingen en opnieuw geconfigureerd.
Eén Android-toestel teruggezet naar fabrieksinstellingen en opnieuw geconfigureerd
maar helaas… het hielp niks…
Vraag aan KPN
Wat hebben jullie precies verbeterd aan het netwerk in de buurt en kunnen mijn klachten hiermee te maken hebben?
PS: Ik lees op sommige fora iets over problemen met IPV6 in combinatie met Android. Het valt me op dat ik ineens op sommige apparatuur IPV6-adressen tegenkom. Is dit een mogelijke oorzaak? En kan ik IPV6 uitschakelen op mijn modem om dit probleem op te lossen?
Beste antwoord door Alexandra van KPN
Bekijk origineel