Beantwoord

Producten koppelen in MijnKPN lukt niet

  • 5 August 2021
  • 20 reacties
  • 351 keer bekeken

KPN zit nu al meer dan een jaar te zeuren over dat ik dat experia onding moet aansluiten. Nu komen ze dus aan dat als ik dat niet doe over een week of 2 het hele internet niet meer gaat werken. Ik gebruik nu de Zyxel P-2812HNU-F1 welke een uitstekend apparaat is waar je allerhande zaken zelf aan in kunt stellen. Met die experia box kon je (toen ik die in het begin heb uitgeprobeerd) niet eens upnp aanzetten en wellicht dat je ook niet alle lan poorten kunt gebruiken, weet niet meer of dat ding die ook gereserveerd had voor TV of dat dat bij een ander geval was, ook al heb ik alleen internet en vast bellen. Dat laatste daar ligt het probleem nu vooral want er wordt wel gezegd van ja ga maar een ander apparaat kopen maar dan moet je wel een KPN ID aanmaken om de sip gegevens te achterhalen. Dus gedaan ingelogd op MijnKPN probeer ik een product te koppelen maar wat krijg ik dan:

"Het ophalen van de gegevens is (tijdelijk) niet mogelijk. Excuses voor het ongemak.”

Nou dat "tijdelijk” is nu al weken het geval. En dan probeer je contact op te nemen en maken ze het je natuurlijk zo'n beetje onmogelijk om gewoon een mailtje te sturen want dat werkt toch over het algemeen nog het beste. Ik hoop dat dit forum the next best thing is.

icon

Beste antwoord door Denise van KPN 9 August 2021, 08:53

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

20 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Vervelend dat het niet lukt, in dit geval zal waarschijnlijk een moderator even mee moeten kijken. Zorg dat je profiel goed is ingevuld met je gegevens zodat een moderator kan meekijken. 

Profiel net ingevuld met relevante gegevens.

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @Creative671, welkom! Balen dat het niet lukt om jouw abonnement te koppelen aan jouw KPN ID. Ik zie dat je een Telfort abonnement hebt. De truc om jouw abonnement tóch te kunnen koppelen, is door aan te geven dat je niet op het aansluitadres bent. Koppelen gaat dan op basis van gegevens die jij invult. Daarmee zou het moeten lukken. Wil je dat eens proberen?

Koppelen van product is ondertussen wel gelukt op de normale manier. Echter werkt de telefoon al een paar dagen niet meer (Experia box 8 zit nu aangesloten). Waarschijnlijk sinds 12 augustus sinds dat dat die deadline was van "Doet u dit niet voor 12 augustus 2021? Dan valt uw verbinding weg”.

 

Heb het stappenplan doorlopen bij problemen maar het "voice” lampje gaat niet eens aan en ik krijg een foutmelding bij de laatste stap.

Er is geen storing op uw adres

We weten nu dat een storing niet het probleem is. Klik op volgende om stap voor stap je probleem op te lossen.

Volgende

De verbinding is in orde

Instellingen controleren

De instellingen zijn gecontroleerd

Je Experia Box heeft verbinding en werkt goed

Heeft dit het probleem verholpen?
Nee

Vervelend...

Maar we geven niet zomaar op!

Het probleem zit waarschijnlijk in je huis. In de volgende stappen gaan we de telefoonpoorten van je Experia Box en de verbinding van je telefoontoestel controleren.

Volgende stap

Probeer een andere telefoonpoort

 

Je telefoon zit nu aangesloten op poort 1 van je Experia Box (modem). We gaan je telefoonnummer weer activeren op poort 2.

  1. Ga naar je Experia Box (modem)
  2. Haal de kabel uit telefoonpoort 1
  3. Stop deze kabel nu in telefoonpoort 2. Je hoort en voelt een klik als je de kabel in de poort duwt.

Dit heb ik gedaan

We verplaatsen je telefoonnummer naar poort 2 op je Experia Box

Je telefoonnummer is nu actief op de tweede telefoonpoort

Heeft dit het probleem verholpen?
Nee

Zo te zien gebruikt je Experia Box niet de juiste instellingen

Instellingen verbeteren

Er is een fout opgetreden, probeer het later nog eens.

 

Als ik nu inlog op het apparaat en naar voice ga staat er bij de status "Fail”. Ik heb overigens ook al eens de experia box gereset.

Ok tel doet het weer na apparaat 5 min vd stroom afgehaald te hebben. Nu moet ik die sip gegevens nog ergens zien te vinden zodat ik eens naar een ander apparaat kan kijken. Voor zover kan ik niks vinden via mijn kpn en via het apparaat is het wachtwoord onzichtbaar.

Reputatie 7
Badge +17

Fijn om te lezen dat het gelukt is om jouw producten aan jouw KPN ID te koppelen, @Creative671

Ik begrijp dat zich alleen een nieuw probleem voordeed, namelijk het niet kunnen gebruiken van jouw vaste telefonie. Dat is met het stroomloos maken van het modem ook al weer opgelost, lees ik. Dat is hartstikke fijn! Voor het opvragen van jouw sip gegevens kan je de sip servicetool gebruiken.

De telefoon is nog steeds een probleem. Na opnieuw opstarten (stroom eraf) doet hij het wel even maar voor hoelang? Op gegeven moment is de kiestoon weg en kan ik niet bellen of gebeld worden maar andere krijgen te horen dat de telefoon over gaan maar niet opgepakt wordt…. Zucht.

Reputatie 7
Badge +17

Ik raad je aan om onze self-servicetool voor problemen & storingen met vast bellen te gebruiken.

Dat haalt geen fluit uit.

21-08-2021 13:54:00 - Internet valt weg (spontaan modem reboot)
22.08.2021 14:18:00 - Oude tel situatie weer aangesloten (phone 2 boven)
22/08/2021 17:00:33 - Spontane reboot
22.08.2021 19:55:13 - Tel ligt er weer uit
22.08.2021 20:12:05 - Reboot (handmatig via extras) en alleen draadloze tel aangesloten
23/08/2021 06:49:40 - Spontane reboot
23/08/2021 10:04:18 - Alle vinkjes uit in Phone Settings
23/08/2021 11:45:39 - Spontane reboot 
23/08/2021 15:18:51 - Spontane Reboot 
23/08/2021 17:41:18 - Spontane Reboot
23/08/2021 17:53:24 - Andere kabel draadloze tel aangesloten
(24/08/2021 02:38:11 **UDP Loop** 146.88.240.4, 50490->> 77.161.38.194, 19 (from PPPoE1 Inbound))
(24/08/2021 09:40:48 **UDP Loop** 184.105.139.81, 46879->> 77.161.38.194, 19 (from PPPoE1 Inbound))
?????????? ???????? - Tel ligt er weer uit geen kiestoon.
24/08/2021 13:30:00 - Weer die meuk met self service tool uitgevoerd terug bij af 

Reputatie 7
Badge +17

Ik zie dat je zojuist telefonisch contact met ons hebt opgenomen. Is het problemen verholpen met de herstart van het modem?

Ik zie dat je zojuist telefonisch contact met ons hebt opgenomen. Is het problemen verholpen met de herstart van het modem?

Geen idee dat is te vroeg om over te oordelen. Na opnieuw opstarten doet hij het steeds een paar uur en dan ofwel treed er een spontane reboot op of de kiestoon valt weg op een willekeurig moment en is het telefoonnummer zonder indicatie onbereikbaar. Bellers krijgen dan gewoon te horen dat de telefoon over gaat echter dat signaal blijft intern in het apparaat hangen alsof alsof er geen telefoon zou zijn aangesloten. 

Aangezien dat apparaat al tig keer opnieuw is opgestart, verschillende keren gerest en tig spontane reboots achter de rug heeft geloof ik niet dat het nu opeens anders zou zijn want die medewerker heeft natuurlijk niks anders gedaan dan die self service tool doet wat dus niks uithaalt. We wachten nog even af en anders maar op zoek naar een andere provider, hopelijk met betere apparatuur.

Reputatie 7
Badge +17

Ik heb ook nog eens naar het modem gekeken, maar dit lijkt goed te zijn. Ik kan momenteel alleen aanraden om een betaalde servicemonteur langs te laten komen. Je kunt hiermee zelf online een afspraak inplannen. Mocht dan uiteindelijk blijken dat het probleem bij ons ligt, dan kan de monteur ervoor kiezen de kosten niet in rekening te brengen. Dit kan ik alleen niet garanderen.

Dat risico ga ik niet lopen want dan zul je zien dat die monteur ook niet kan zien dat er iets mis is. Dus ik stap wel over naar een ander want de reboots en uitvallen van tel is om gek van te worden. Nu krijg ik ook opeen een mail van dat ik netflix zou hebben aangeschaft. Niet dus!!! Apparaat is dus ook niet veilig.

Overigens wat ik heb weten bij te houden de afgelopen week:

24/08/2021 15:08:00 - Spontane Reboot
25/08/2021 10:59:03 - Reboot KPN Medewerker
26/08/2021 14:26:15 - Spontane reset modem (wellicht het werk van Denise_?)
26/08/2021 18:07:09 - Spontane Reboot
27/08/2021 02:38:13 - Telefoon ligt er weer uit
27/08/2021 12:05:32 - Handmatige soft reboot
28/08/2021 08:35:48 - Spontane Reboot
28/08/2021 18:58:15 - Spontane Reboot
30/08/2021 13:29:22 - Tel ligt er weer uit
30/08/2021 13:57:52 - Soft Reboot
30/08/2021 20:45:37 - Spontane Reboot
31/08/2021 00:02:15 - Spontane Reboot
31/08/2021 09:52:05 - Spontane Reboot
31.08.2021 02:15:20 - Tel er weer uit + soft reboot
01/09/2021 05:04:10 - Spontane Reboot
01/09/2021 12:52:57 - Spontane Reboot
01/09/2021 16:06:01 - Spontane Reboot

En nogmaals want dit is echt belachelijk WHAT THE HELL!!! Opeens is er een Netflix Premium vinkje gezet in Mijn KPN en ik kan die troep niet eens uitvinken. Wordt ik nu genaaid omdat ik weg wil bij KPN!? Had nooit aan dat mijn kpn moeten beginnen een en al ellende.

Reputatie 7
Badge +17

Ik vind het jammer om te lezen dat je overstapt naar een andere provider. Ik zie dat de aanvraag goed bij ons is binnen gekomen; per 2 oktober beëindigen we jouw abonnement. Ook in deze laatste periode wil ik je graag van goedwerkende diensten voorzien. Er zijn nog een aantal dingen die we kunnen controleren, als je hier nog voor open staat:

  • Gebruik je een splitter tussen het ISRA en de Experia Box?
  • Hoe lang is de kabel tussen het ISRA en de Experia Box?
  • Is dit een platte of ronde kabel?

 

Je geeft ook een e-mail te hebben ontvangen dat Netflix Premium is aangezet, terwijl je dit zelf niet hebt aangevraagd. Je hebt geprobeerd dit via MijnKPN zelf uit te zetten, maar dit lukt niet. En je vraagt je nu af of dit een actie van KPN is. Ik kan je verzekeren dat dit niet het geval is! Wij wijzigen nooit ongevraagd jouw abonnement. Mogelijk ben je getroffen door fraude, waarbij onbevoegden tot jouw KPN ID hebben verkregen en daarmee Netflix aan hebben kunnen zetten. Mijn advies aan jou is om direct het wachtwoord van jouw KPN ID te wijzigen, zodat onbevoegden hier in ieder geval geen toegang meer tot hebben. In de tussentijd heb ik mijn collega's op de hoogte gesteld van deze situatie. Zij zullen nu uitzoeken of het hier inderdaad fraude betreft en zullen indien nodig actie ondernemen. Het kan zijn dat één van mijn collega's hierover nog contact met jou opneemt.

 

  • Nee geen splitter.
  • Standaardlengte standaard kabel 1m ongeveer lijkt me.
  • Zowel ronde als platte kabel geprobeerd maakt geen verschil.

Laat me je er ook aan herinneren dat de problemen zijn gestart bij het aansluiten van een ander apparaat. Dus hoe groot is die kans nu helemaal dat het aan de bekabeling ligt?

  • Dat heb ik al gedaan het wachtwoord wijzigen. 

 

 

Reputatie 7
Badge +17

Klopt het dat je zondag voor het laatst last hebt gehad van een verbrekende verbinding? Het systeem laat zien dat de verbinding sinds zondag namelijk in order is.

Top dat je het wachtwoord hebt gewijzigd! Als het goed is heb je van mijn collega's ook al een e-mail mogen ontvangen. Netflix Premium wordt stopgezet en de kosten worden vergoed.

Ik ben gestopt met constant bij te houden of het goed gaat of niet. Idd de internet verbinding doet het zonder onderbrekingen sinds zondag echter de telefoon ligt er nu wel uit. Sinds wanneer weet ik niet. Dus nog steeds hetzelfde of reboots of de tel fliegt eruit. Dus ik zal straks de zaak weer handmatig moeten herstarten.

Reputatie 7
Badge +17

Waarom de telefonie eruit blijft vliegen, is mijn een raadsel. Het systeem lijkt dit ook niet te kunnen achterhalen en blijft uitkomen op een betaalde servicemonteur. :neutral_face:

Ik weet niet wat jij gedaan hebt maar ik kom er net achter dat het apparaat weer gereset is (leuk out of the blue). Ook was de hele sip account weg (dus weer een tijd zinder tel gezeten). Heeft die self service gelukkig eens 1x iets goeds gedaan om iig dat weer aan de gang te krijgen. 

Ik vind de service behoorlijk slecht hoor. En maar hameren op die monteur die wellicht ook zegt van ja ik kan niks vinden hier is de rekening en een paar uur later weer reboots etc. Dat er van jullie kant nu niet iemand op het idee komt om een vervangend apparaat te sturen is wel triest, dan hadden we zo geween of het aan dit apparaat ligt of niet en had ik wellicht ook niet over hoeven te stappen.

Reputatie 7
Badge +17

Weet je wat het probleem is, @Creative671. Het systeem laat geen probleem zien. Ik kan daarom niet zomaar een nieuw modem toesturen. De enige optie die ik zo heb, is om een betaalde servicemonteur aan te sturen. Die monteur kan vervolgens het probleem op locaties onderzoeken en onder handen nemen. Als blijkt dat het probleem in het KPN netwerk of apparatuur zit, dan kan de monteur besluiten om geen kosten in rekening te brengen. Ik kan op voorhand alleen geen gratis monteur toesturen, dit staat het systeem niet toe.