Beantwoord

Proxy of unblocker bij Netflix

  • 20 March 2020
  • 10 reacties
  • 563 keer bekeken

Wij hebben altijd netflix kunnen kijken met kpn, maar sinds 2 weken krijgen wij een foutmelding dat wij een proxy of unblocker gebruiken. Wij hebben deze niet, ook geen vpn, hij geeft deze melding op al onze toestellen. Zodra we een toestel op onze 4g zetten doet netflix het wel gewoon. Weet iemand wat er aan de hand kan zijn? Netflix en kpn kunnen ons niet verder helpen. 

icon

Beste antwoord door FamVL 25 March 2020, 16:08

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Hallo @FamVL , kijken jullie Netflix rechtstreeks via de tv of via de tv-decoder van KPN?

Zijn jullie de abonnementhouder van Netflix of delen jullie het abo met iemand anders?

 

Beste JanD,

Zowel Netflix via tv als ook tv-decoder (zender 200)geeft dezelfde melding en wij zijn de abonnement houder van netflix. Wij delen deze verder met niemand. 

Netflix geeft gezegd dat kpn contact met hun op moet nemen. In eerste instantie zei kpn dat ze dat niet mochten/konden, na aandringen van netflix en daarna van ons bij kpn is er nu een ticket ingelegd zodat kpn contact opneemt met netflix. Hopelijk komt of hier iets uit of uit het contact tussen kpn en netflix. 

Groeten, FamVL

Hallo @FamVL , als je dit ervaart zowelop de tv als via de decoder heeft je IP-adres een probleem en ligt het niet aan de tv-decoder.

Laten we hopen op een goede afloop.

Laat die (goede) afloop s.v.p. aan het forum weten.

 

Reputatie 7

Heb jij de recente streaming activiteit al eens bekeken om te zien of daar apparaat tussen staat die jij niet kunt plaatsen.

Zo zie je in het overzicht voor mijn Netflix account activiteit vanaf verschillende apparaten in Zuid-Afrika (onze oudste dochter), België (onze jongste dochter) en Nederland (onze zoon en wijzelf).

Zie jij in jouw overzicht apparaten/locaties die je niet kunt plaatsen?

Beste wjb, 

Deze lijst hebben we bekeken, er waren 2ip adressen bij die we niet herkende maar was van een half jaar geleden. We hebben ons wachtwoord voor de zekerheid veranderd maar de foutmelding blijft. 

Beste JanD,

Bedankt voor het meedenken. We hebben vorige week een nieuwe decoder gekregen (op vorige deed netflix het niet) dus dat was inderdaad gecheckt. Bedankt en we gaan het afwachten. 

Groeten, FamVL

Reputatie 7

Welkom bij ons op het forum @FamVL. Dat is een rare foutmelding inderdaad, als je zelf niets hebt gedaan wat het zou kunnen verklaren. Is er al duidelijkheid gekomen uit het ticket dat hiervoor is aangemaakt? Als dat niet zo is wil ik kijken of ik hier iets over kan zien, zou je daarvoor jouw postcode en huisnummer aan je forumprofiel kunnen toevoegen? Ik moet wel zeggen dat ik niet weet of ik dit ticket kan inzien, het kan zijn dat het bij een achterliggende partij is gedaan en dat het voor mij niet inzichtelijk is, maar ik wil kijken wat ik voor je kan zien. Ik hoor het graag van je.

@Jasper Vandaag door KPN gebeld dat de televisie afdeling contact heeft gehad met Netflix. Blijkbaar zijn we van de ene op de andere dag bij Netflix op een blacklist gezet dit kon alleen ongedaan worden door KPN Netflix te laten weten dat ons ip adres legitiem is. Gelukkig is dit na contact tussen KPN en Netflix opgelost. Ticket is hiermee dan ook gesloten.

Reputatie 7

Het vermoeden van Jan en wjb klopte dus, alleen de reden blijft een beetje vaag. Gelukkig hebben ze je van de blacklist af kunnen halen en werkt het nu weer voor jou. Veel kijkplezier weer en als we nog iets voor je kunnen doen weet je ons te vinden.

Dankjewel Jasper en ook voor alle anderen die hebben meegedacht. We blijven het ook raar vinden, maar gelukkig is het opgelost. 

Ik heb dit probleem nu ook. Contact gehad met de klantenservice, maar die claimen dat ze me niet kunnen helpen en dat ik het met Netflix moet oplossen.Â