ps3 wireless experia v8

• 6 juli 2013
  • 11 reacties
  • 5002 keer bekeken

Beste allemaal,

Al maanden zit ik te klooien met de PS3. We hebben een Experia Box V8. KPN glasvezel alles in 1 pakket.

De standaard oplossing van KPN werkt maar gedeeltelijk. Ik krijg hiermee internetverbinding met de ps3. Maar zodra er online gespeeld moet gaan worden lukt dat niet. Wie kan deze (digibeet) verder helpen?

Met vriendelijke groet.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +11
Beste moikke,

Een van onze Forum leden heeft een handleiding geplaatst, heb je er al gekeken?

Je vind het via onderstaande link:

PS3 / Experiabox

Met groet,

Cornelis

Dank voor je snelle reactie. Als ik die stappen allemaal uitvoer, heb ik wel internetverbinding. Maar online tegen elkaar gamen lukt niet. Zoals aangegeven ben ik geen computerexpert. Maar kan het met poorten te maken hebben? Zo ja welke moet ik open zetten (en hoe)? en doe je dat in de WLAN instellingen of in de LAN instellingen van de experia v-box?

Reputatie 3
Badge +2
Beste Moikke,

Je hoeft geen poorten te openen als je alle stappen hebt doorgenomen.
Dat jij je vrienden kan niet kan joinen, heeft te maken met NAT TYPE.
Als je NAT TYPE 2 hebt en OPEN dan is het goed.

Gr. KwiKwiNinja015
Ik heb idd NAT Type 2.

Op het moment dat ik het vinkje aanzet bij DMZ (bij het door mij gegeven IP adres) heeft de PS# helemaal geen internetverbinding meet. Laat ik het vinkje weg. Dan heb ik wel internetverbinding, maar kan ik niet online spelen

Mij is aangeraden om dan de PS3 opnieuw optestarten en de modem ook.

Reputatie 3
Badge +2
Dag optiflex,

Is het gelukt?
aan allen dank. De truc zit hem idd in het eerst gestuurde bericht+........niet draadloos de ps3 aansluiten. Dat blijkt nergens uit. Zal ongetwijfeld aan mij liggen. Maar is er ook nog een mogelijkheid om dit draadloos te doen? Zo niet...(ik blijf een digibeet) Ik heb 1 utp kabel liggen. Is bedoeld voor de tv decoder van KPN. Kan de gesplitst worden voor de decoder en voor de ps3? Zo ja....Wat heb ik dan nodig?

Allen in ieder geval bedankt voor het helpen!

Reputatie 3
Badge +2
Het kan wel draadloos, want ik heb namelijk draadloze verbinding op mijn PS3 plus Nat type 2&Open.
En over de kabel gesproken, Ik heb geen idee hoe die er uitziet.
Misschien dat een foto opgestuurd kan worden?
De kabel is gewoon een internetkabel. Zelfde die je in een router of pc stopt. Draadloos de ps3 aansluiten ga ik opgeven. Ik ben blij dat ik hem nu eindelijk aan de praat heb. Als iemand nog tips/adviezen heeft hoe ik een internetaansluiting kan splitsen dan hoor/lees ik dat heel graag! (splitter? Switch? wat wie waar??) Nogmaals dank allen voor de reactie!!

Vaak kan je meerdere netwerkkabels aansluiten op de witte kpn experiabox modem.

Je hebt daar 4 aansluitingen, de gele vlakje op de achterkant van de modem.

Daar kan je al meerdere netwerkabels op aanlsuiten, voor meerdere aparaturen zo als een computer en een ps3.

Voldoet dit niet naar je wensen:

dan een switch er bij plaatsen om zo meerdere (poortjes te maken waar internet uit komt)

Een switch is net als een stroomstekkerdoos (zo verlengblok als je een schermerlampje wil aansluiten:p)  maar dan voor computers, ze zijn in alle soorten en maten.

van 15 euro tot paar duizend.

Een netwekkabel van de witte KPN modem naar zo poortje van een Switch en dan een andere netwerkkabel naar een computer of tv of ps3 etc etc etc

Hier heb je een voorbeeld:

http://www.bol.com/nl/p/netgear-8-port-10-100-1000-gigabit-switch-gs108/1003004006548852/

Gr, Remco

Hartelijk dank voor je reactie! Een switch heb ik dus nodig.

Reageer