Beantwoord

PS4 NAT-type party probleem

• 18 december 2017
  • 7 reacties
  • 21203 keer bekeken

Hallo,

Sinds vanochtend heb ik een headset gekocht om naast het online spelen op mijn PS4 ook te kunnen praten met vrienden. Het online spelen gaat perfect, echter wanneer wij op de ps4 een party starten kan ik als enige niks zeggen en krijg ik een foutmelding inzake mijn NAT-type.

Ik heb de internetverbindingtest gedaan (verbonden via Wi-Fi en heb een Experiabox v8) op de ps4 en daaruit blijkt dat ik NAT-type 2 heb. Op internet zie ik veel 'oplossingen' maar vooralsnog helpt niks. Wie helpt mij?
icon

Beste antwoord door Paul_ 28 december 2017, 09:15

Hoi! Dat kan je doen door in te loggen in de V8. Zie deze pagina over hoe je kan inloggen: https://www.kpn.com/faq/9975/
Zodra je bent ingelogd staat het onder 'Extra's' -> 'UPnP' -> 'Enable UPnP IGD Device'. Dat aanvinken en dan op 'Apply' klikken.
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Hoi Nelis85, welkom op het forum. Wat heb je allemaal al geprobeerd? Eigenlijk hoeven er (normaal gesproken) maar 2 dingen te gebeuren om goed online te kunnen gamen. Sluit die PS4 bekabeld aan, en zet UPnP aan in het modem. Verder geen Portforwardings instellen, of dingen met DMZ. Dat zou niet nodig moeten zijn. Dus reset eventueel jouw V8, zet dan UPnP aan, herstart de PS4 ook even, en dan proberen te gamen en chatten. Ik hoop dat het lukt!
Reputatie 7
Badge +24
Is het gelukt Nelis85?
Beste Paul,

Ik heb het na een week weer eens geprobeerd en plotseling deed ie het. Echter nu doet ie het niet meer, weer dezelfde melding. Wat is Upnp en hoe zet ik dit aan?
Reputatie 7
Badge +24
Hoi! Dat kan je doen door in te loggen in de V8. Zie deze pagina over hoe je kan inloggen: https://www.kpn.com/faq/9975/
Zodra je bent ingelogd staat het onder 'Extra's' -> 'UPnP' -> 'Enable UPnP IGD Device'. Dat aanvinken en dan op 'Apply' klikken.
Reputatie 7
Badge +24
Heb je het kunnen vinden @Nelis85?
Hoi Paul, ook ik heb hetzelfde probleem met de PS4. De lol in het samen online gamen verdwijnt op deze manier wel. Het samen chatten is niet stabiel, dan weer wel en dan weer valt het weg en krijg ik de melding van de NAT type fout. Ik ga je tip proberen.
Reputatie 1
Als je de oplossing van Paul hebt gevolgd zou het moeten werken. Ook zou ik bij je chat maatjes nagaan of zij ook UPnP enabled hebben en zo niet, of zij weten dit niet. Om dan ook hen te vragen op de oplossing van Paul te volgen. Als zij bij een andere provider zitten is er een vergelijkbare manier om het te doen, die simpelweg neerkomt op het inloggen in de router/modem, bij Ziggo bijvoorbeeld adres 192168.178.1 (als ik het goed heb), en door de instellingen zoeken naar UPnP en die in te schakelen.

Bij PS4 in je netwerkinstellingen kan je zien welke NAT je hebt. NAT 2 en 1 is goed, NAT 3 niet om te kunnen chatten. Als dit niet helpt hoop ik dat iemand anders je wel kan helpen.

Nog één dingetje, ik heb ook wel is problemen gehad met mijn NAT-type terwijl UPnP enabled was, die verhielp ik toen door eenmalig nadat ik de PS4 had opgestart een netwerktest op de PS4 uit te voeren. Dit logde mij namelijk in en uit en hielp op één of andere manier.

Reageer