Beantwoord

PS4 verliest contact met internet

  • 3 March 2019
  • 10 reacties
  • 695 keer bekeken

heel herkenbaar verhaal , ook na verhuizing werkt t niet meer soepel , al jaar of 7 de PS4 zowel met WIFI als ook met kabel gedraaid op Ziggo en UPC , 0 problemen , nu het zelfde ge eikel als dn professor , verliest telkens contact met wifi en de netwerk kabel ziet ie niet eens, nu ook glasvezel kpn en hij staat ongeveer 3 meter van de experia modem , twee weken terug ps4 pro gehaald voor zoon , via WIFI nergens problemen mee en die zit stukken verder weg van het modem , ook de x box draait vlekkeloos via WIFI , heel vreemd allemaal

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt
icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 5 March 2019, 14:43

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Dus je hebt nu 2 Playstation's in huis waarvan één het zonder problemen doet? Dat is inderdaad wel érg merkwaardig. Ik ben geen expert op het gebied van playstation maar volgens mij heeft die nieuwe versie een hoop eigen netwerk settings. Als je de settings van beide apparaten naast elkaar legt, staan die dan gelijk?
settings zijn idd het zelfde , en op de oudste ps4 , diegene die t dicht bij de router staat flippert het bereik
hij is aan het pingpongen van 73 naar 56 % naar niets en dan weer 50'
Het feit dat die andere het wel doet maakt dat ik het eerder in die ene ps4 zoek dan in onze experiabox. Ik heb hier jammer genoeg geen pasklare oplossing voor. Je zou dit eens kunnen proberen te overleggen met een helpdesk van sony. Als je toch de indruk krijgt dat het modem de boosdoener is, heb ik iets meer houvast nodig.
wegens drukte lang niet meer de ps4 aangehad maar de problemen zijn echter wel een stuk erger geworden, ps4 kon helemaal geen connectie meer maken , niet bekabeld en niet met wifi , ook de ps3 niet 2 x boxen in huis die doen het wel , 1 bekabeld en 1 wifi , echter op alle apparaten valt de wifi regelmatig uit , geen verbinding dus niet surfen op laptops (4 stuks ) bij allen valt t uit en 2 seconde erna weer volle bak , het staat echt te klapperen , ps4 na veel geklooi weer aan de praat gekregen maar daar t zelfde , online game starten (beide ps4 systemen) en minuut er na verbinding verloren en uit de online game geklapt , of al mijn apparaten zijn niet goed of het ligt toch aan KPN , denk zeer sterk aan t laatste
Ai. Begrijp ik nu dat de problemen pas beginnen als de ps4's in het spel komen? Je beschrijft een hele boel draadloze issues. Maar zijn die er ook als de ps4's niet aan staan?
nee , de problemen zijn er ook als de Playstations niet aan staan , maar vandaag een zeer behulpzame dame gesproken en het euvel lijkt voor nu (eindelijk) verholpen , ze heeft me op een andere "digitale snelweg"gezet aangezien het wifi kanaal waar ik opzat enorm druk bleek te zijn, tot op heden draait alles weer
blijft uiteraard vreemd dat de netgear switch de ps4 en 3 niet ziet
Ik ben blij dat de kanaal aanpassing heeft geholpen. Bekabeld zouden jouw console's altijd gevonden moeten worden. Wat geeft je playstation aan als je die met een kabel aansluit op die switch? En gaan er op alle apparaten ook lampjes branden? Zou je die switch in ieder geval ook even spanningloos willen maken? En een andere poort proberen. Ik neem aan dat je ook andere hardware bekabeld op die switch hebt aangesloten?

Ik speel al bijna 2jaar op mijn ps4 en nog nooit problemen gehad met internet (kabel) tot deze week de ps4 elke keer in game zegt dat het internet weg is. Gisteren gebeld met de helpdesk die zeiden dat er een aantal dingen door elkaar stonden en het internet op een verkeerd netwerk zit aangezien de modem ook heel lang moest zoeken na het resetten, kan ik hier mee geholpen worden?

Hoi @RyanC . Wat stond er door elkaar? En wat is er verder geprobeerd?

Ik neem aan dat jouw PS4 rechtstreeks op de experiabox is aangesloten? Heb je de experiabox al even herstart? Met een kabel hoort het namelijk (bijna) altijd goed te werken.

Wat zegt de netwerk test van je PS4 ? Kun je daar, desnoods een screenshot van plaatsen?