Beantwoord

Ptt/kpn kast die op eigen terrein staat verplaatsen

  • 14 May 2019
  • 18 reacties
  • 979 keer bekeken

Reputatie 1
Beste KPN,

Ik heb een vraag over het verplaatsen van een KPN kast (oude PTT kast). Tevens bevind zich 1 meter naaste deze kast nog een kleiner model ik vermoed van een (con)collega echter kan ik hier niets over vinden.

Tevens heb ik gelezen dat er meerdere soortgelijke vragen zijn gesteld waarbij de meeste met positief bericht zijn geholpen. Echter, elke situatie is anders derhalve mijn vraag.

Beide kasten bevinden zich op eigen terrein, ik zou de graag verplaatsen naar een plek minder opvallend, of indien echt niet mogelijk dichter bij elkaar willen zetten zodat ik mijn poort gewoon af kan sluiten.

Ik voeg twee voorbeeldfoto”s bij van beide kasten.

Zoals bovengenoemde vraag, is dit mogelijk, wat zijn de eventueel te verwachten kosten of wat zijn alternatieve mogelijkheden?

Ik hoor graag van u,

met vriendelijke groet,

Alain

icon

Beste antwoord door Machette 18 May 2019, 07:19

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

18 reacties

Onderste, kleinere, is van het kabelbedrijf. Dat ligt aan je regio of dat Delta, Ziggo, Caiway of nog een andere is.
Reputatie 1
Dank Peter! Dan ga ik daarvoor apart in contact met Ziggo.

mvg Alain
Reputatie 1
@PeterG Heb je misschien nog suggesties mbt de ptt/kpn kast?

bij voorbaat dank,
Heb je misschien nog suggesties mbt de ptt/kpn kast?
De moderators hier hebben dit type vraag vaker en weten inmiddels de weg binnen de organisatie hiervoor.
Handig is wel als je je gegevens invult in het forumrpofiel hier. Graag ook klantnummer als je KPN Thuis hebt.

Via KPN Netwerk kan de kast wel verplaatst, lijkt me. Maar dat zullen en kunnen de modjes hier prima regelen. Hebben ze vaker gedaan. Zo'n kast hoort op openbare grond te staan; niet op particuliere.

Een moderator zal zich hier nog melden woensdag of donderdag. Vul vast je profiel in. (handig, meteen ook adres van de kast)
Reputatie 1
Oke top, thnx heb de gegevens aangevuld, en dat lijkt mij al een positief bericht👌 Hopelijk kan een mod mij dan verder helpen. Ik heb idd de eerdere berichten gelezen maar elke situatie is natuurlijk anders.
Reputatie 7
Badge +10
@PeterG graag niet teveel verwachting wekken. Verplaatsen van een koper verdeler is erg duur en ook KPN kijkt streng naar uitgaven. Dat een kast op openbaar terrein hoort mag dan zo zijn maar wellicht is het ook zo begonnen en werd dit later particulier terrein. Kasten worden echt niet zomaar kosteloos verplaatst.
Reputatie 1
Begrijpelijk Ward en dank voor je antwoord.
Dat zien we later wel uiteraard. Echter is het voor mij nu voorlopig alleen maar interessant om te weten of het uberhaupt mogelijk is en of er eventueel kosten aan zitten en zo ja wat deze dan mogelijk kunnen zijn. Ik wacht het even af.. thanks!

Alain
@Ward_ Ik ging ervan uit dat Machette daar ook al van uit ging. Ik was echter misschien iets té stellig in het antwoord deze keer 😳 Xcuuuuuus.
Het valt mij op dat er (de laatste tijd ?) veel soortgelijke verzoeken zie op dit forum.
En wat ik me dan afvraag, het plaatsen van deze kasten zal vergund zijn door de gemeente, als dan later de grond overgaat van gemeente naar particulier dan zal er toch iets geregeld zijn over deze kasten ?
Of wel, je koopt grond met een kast er op.
Reputatie 1
Het valt mij op dat er (de laatste tijd ?) veel soortgelijke verzoeken zie op dit forum.
En wat ik me dan afvraag, het plaatsen van deze kasten zal vergund zijn door de gemeente, als dan later de grond overgaat van gemeente naar particulier dan zal er toch iets geregeld zijn over deze kasten ?
Of wel, je koopt grond met een kast er op.


Hallo Kees,

Ja dat klopt zeker, ik wist het ook. Ik geef alleen even aan wat de situatie is. Zodat ik weet wat de mogelijkheden zijn. Als echt blijk dat verplaatsen niet mogelijk is, dan zien we het dan wel. Ik zou alleen een goede inschatting willen maken van eea. Zodat ik weet wat de te verwachten kosten (eventueel) kunnen zijn en hoe we de tuin straks aan kunnen pakken.

Groetjes Alain
Hoi Alain. Een duidelijk verzoek en dankzij het voorwerk van @PeterG heb ik je gegevens al. Ik stuur ze nu door naar de afdeling infra. Zij zullen ongetwijfeld contact met jou zoeken. Ik hoop op een gunstige afloop.
Mijn opmerking was ook in het algemeen bedoeld, jij staat er gelukkig weldenkend in, ik zie dat hier wel eens anders.

Ik heb zo het idee dat dit soort kastjes in de toekomst overbodig gaan worden met de vervanging door glasvezel, dan zijn deze kasten niet meer nodig, dan is er per flink gebied alleen een huisje nodig.
Reputatie 7
Badge +10
Mijn opmerking was ook in het algemeen bedoeld, jij staat er gelukkig weldenkend in, ik zie dat hier wel eens anders.

Ik heb zo het idee dat dit soort kastjes in de toekomst overbodig gaan worden met de vervanging door glasvezel, dan zijn deze kasten niet meer nodig, dan is er per flink gebied alleen een huisje nodig.


Helaas... KPN heeft aangegeven de komende jaren een netwerk op basis van PON te gaan uitrollen. Daarbij is er geen huisje meer nodig (dat komt allemaal in een telefooncentrale) maar wel weer kleine straatkastjes zonder stroom of zoiets. Daar komen dan splitters in te zitten.
Over PON:
https://overons.kpn/nl/nieuws/2019/kpn-introduceert-pon-technologie-voor-snelheden-tot-10-gbps-over-glasvezel-ftth
Reputatie 1
Dank voor de snelle support. Vandaag is er iemand langs geweest om de situatie te bekijken.
helaas was ik niet thuis maar heb hem telefonisch te woord kunnen staan.

Het wordt vermoedelijk een kostbare aangelegenheid echter is eea nog niet helemaal zeker dus ik krijg nog bericht. Misschien is het verstandiger de kleine te verplaatsen maar zoals gedacht is die van een (con)collega.

zodra ik meer weet, laat ik het weten
Ik hoop je er met ons en de andere partij uit gaat komen, @Machette . Dank voor de update. We lezen graag hoe het afloopt.
Reputatie 1
Hallo allemaal,

Zoals beloofd ben ik later nog even netjes teruggebeld. Het gaat aardig in de papieren lopen, enkele duizenden euro’s 😓 om de “grote” te verplaatsen. Gelukkig werd goed meegedacht en gaf de man van infra aan, dat misschien een sleutelkast aan de buitenzijde een optie zou kunnen zijn om de poort wel af te kunnen sluiten. Dat is uiteraard vele malen goedkoper. Helaas is t verplaatsen een te kostbare aangelegenheid. Het is zeker wel mogelijk maar duur.

Voor de kleine variant ben ik in contact met ziggo, zij geven aan dat het niet kosteloos is maar noemen geen indicatie, de uitvoering wordt door een externe aannemer gerealiseerd, zij hebben dus geen infra afdeling zoals kpn. Als ik een offerte wil van de te verwachten kosten, kan ik deze aanvragen op mijnaansluiting.nl

ik hoop jullie voldoende te hebben geïnformeerd.
nogmaals dank voor de support!

Groetjes Alain
Dat heb je zeker, Alain! Ik hoop dat de route via mijnaansluiting iets werkbaars oplevert en dat de kosten niet de pan uit rijzen. Dank voor je heldere verhaal.