Beantwoord

QoS voor Sonos internetradio instellen

• 4 augustus 2015
  • 4 reacties
  • 938 keer bekeken

Wij hebben sinds kort een Sonos systeem. Nu wil ik bij het luisteren naar de radio niet mijn televisie aan hoeven zetten. Dit kan met de ingebouwde internet radio van Sonos. Alleen wanneer mijn zoontje op zijn pc begint te downloaden hapert mijn internetradio. Ik wil dit verhelpen door QoS aan de Sonos toe te kennen. Hoe doe ik dit. Kan het nl. niet vinden in mijn experiabox V9.

icon

Beste antwoord door Patrick1976 5 augustus 2015, 07:32

Bedankt voor jullie reacties.

Ik ga zoeken om de bandbreedte van de pc te beperken.

Was normaal met windows geen probleem. Die deed dit al zelf. Maar hij heeft nu windows 10 en ik zag daar deze week al downloads voorbij komen van 8Mb/s. Dat is omgerekend 64Mbit/s. Ze beginnen het te leren bij Microsoft.

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hallo,

Er is een optie die WMM QoS heeft in de V9. (Network > WLAN > Basic)

Dit zorgt er (volgensmij) voor dat video en muziek streaming voorgaat op downloads

Je kan ook de snelheid begrenzen als je download. Wanneer je bijvoorbeeld Steam of Bittorrent gebruikt kan je een maximale snelheid instellen.

Robin

Reputatie 7
WMM QoS heeft alleen invloed op de prioriteit van Multi-Media verkeer op het eigen Wifi netwerk.

Op de verbinding van de Experia Box met het KPN netwerk heeft deze optie geen invloed, daar gelden maar drie prioriteiten:

1. Telefonie
  2. Televisie
  3. Overig (Internet) verkeer
Mijn vermoeden is dat juist de lijn tussen de Experia Box en het KPN netwerk de bottleneck zal zijn en helaas biedt de Experia Box niet de mogelijkheid om voor het overige (Internet) verkeer prioriteiten in te stellen, dat zal je dan dus inderdaad op de PC van jouw zoon moeten doen.

Was normaal met windows geen probleem. Die deed dit al zelf. Maar hij heeft nu windows 10 en ik zag daar deze week al downloads voorbij komen van 8Mb/s. Dat is omgerekend 64Mbit/s. Ze beginnen het te leren bij Microsoft.

Reputatie 7
Patrick1976 schreef:

8Mb/s = 8Mbit/s.

8MB/s = 8Mbyte/s = 64Mbit/s.

Wees maar blij dat hij Windows 10 dan al op zijn PC heeft staan. De download van Windows 10 is ongeveer 2,6 Gigabyte groot. Op zo'n moment ben ik blij een 500Mb/s glasvezel aansluiting te hebben. De download is dan zo gedaan, maar via van ADSL/VDSL lijn van 20Mb/s of minder zal dit toch een aanzienlijk tijd in beslag nemen.

Windows 10 wijkt nauwelijks af van Windows 8, wel zijn er sterke verbeteringen doorgevoerd in de integratie van de desktop en de "modern UI" omgeving.

Reageer