Vraag

r7000 Router op Experiabox v10 mogelijk?

• 11 december 2016
  • 8 reacties
  • 1642 keer bekeken

Dag mensen van het kpn forum,

Ik ben nieuw op dit forum en weet niet waar ik dit precies zou moeten plaatsen dus ik probeer het maar hier.

Is het mogelijk om op een experia v10 box een nighthawk r7000 router aan te sluiten zonder al te veel gedoe? Hiermee bedoel ik ethernet kabel vanuit de experiabox naar de r7000 en klaar is kees, ik las namelijk op forums dat er switches tussen moeten en allemaal andere technische termen zag ik voorbij komen. Ik heb er eerlijk gezegd weinig tot geen verstand van.

Ik neem aan dat het als volgt werkt: Kabel vanuit de Experiabox v10 naar de r7000 dan zet ik vervolgens de experiabox in bridge mode zodat alle draadloze verbindingen (telefoon, gameconsoles, iPads, laptops) via de r7000 gaan en dan ga ik op de website van netgear de processen volgen om het zo maar te noemen.

Net las ik op een ander forum dat iemand namelijk geen tv meer ontving omdat die de r7000 op de modem had geplaatst. Hoe kan ik zoiets voorkomen?

Hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen,

Mvg,

Wim,

Admin: topic verplaatst naar juiste board

8 reacties

Reputatie 7
Dat is geen enkel probleem.
Heb je het onderstaande topic al gelezen?
https://forum.kpn.com/internet-9/gebruik-eigen-router-achter-de-experia-box-164983
Reputatie 7
Badge +12
Misschien toch nog maar even wachten met die router? ;)

https://tweakers.net/nieuws/118851/ernstig-lek-in-netgear-routers-laat-aanvaller-code-op-root-niveau-uitvoeren.html
Bedankt wjb voor je reactie,

Ik heb het forum even doorgelezen en ik het antwoord op mijn vraag zal er vast wel meerdere keren beantwoord zijn, maar ik kan het er jammer genoeg niet uit opmaken omdat ik het toch iets te technisch vind.

Ik zou graag gewoon willen weten als ik dalijk naar de mediamarkt rij en de r7000 koop of ik met een simpele kabel (wan naar lan) en een paar stapjes alles verbonden krijg zonder al te veel gedoe dat de televisie niet meer werkt of iets dergelijks of dat ik extra apparatuur moet komen zoals switches etc omdat de
nighthawk en experiabox niet compatibel zijn ofzo. Misschien zeg ik nu iets stoms?

Ik las namelijk dat er een update was met routed itv dat de televisie gewoon werkt als de modem in bridge mode staat zijn dat dingen die allemaal automatisch gaan of moet ik zoiets instellen?

De 2 hoofdapparaten die ik het belangrijkste vind zijn mijn 2 ps4's dat die op het maximale presteren dat zullen ook de enige 2 bekabelde verbindingen zijn op de r7000. Ik zag in het door jouw gemaakte forum dat ik DHCP sever moet activeren en dat ik DHCP binding moet maken etc. is dit als een speciale configuratie die persoonlijk is of moet je dit doen om alles te laten werken, want ik dacht namelijk dat dit er moest gebeuren:

1. Ik haal de router uit de doos
2.Doe de power cable in het stopcontact van de r7000
3. Sluit UTP kabel aan vanuit de lan experia box v10 naar de wan poort op de r7000.
4. Ik zet de experiabox in bridge mode zodat de verbindingen via de r7000 gaan.
5.Ik log in op de netgear router website.
6. Ik volg een aantal stappen onder andere QoS en enable die
7. Klaar voor gebruik!

Ik ging er vanuit dat alles automatisch ging.

Sorry als het dom overkomt maar heb er echt geen verstand van.

Nogmaals bedankt voor jullie hulp,
Reputatie 7
Als je hem nog moet kopen, doe dat dan niet, maar koop een KPN Wifi "versterker".
Zie: https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/132208/wifi-versterker-dualband

Dat is echt plug & play en zoals ik aangaf in dat door mij aangehaalde topic, als het je te doen is om jouw wifi dekking te verbeteren, gebruik dan een wifi accesspoint en niet een wifi router.

De KPN Wifi "versterker" is een krachtig dual band wifi accesspoint met ingebouwde switch en is belachelijk goedkoop.
Reputatie 3
Badge +1
Ik heb zelf een R7000 van Netgear staan. In het menu zit een vinkje om de R7000 als access point te laten functioneren. Het zou dus een kwestie zijn van LAN kabel Experiabox naar WAN op de R7000 en dan het vinkje aanzetten.
Ik doe het vooral voor mijn gameconsoles (twee ps4's) dat worden ook de enige 2 bekabelde apparaten en heel misschien de imac.. De nighthawk r7000 bleek namelijk uitstekend voor gamers te zijn met name door de QoS vandaar dat ik ook perse die r7000 wil hebben.
Bedankt voor je reactie robcoenen41,

Dus in principe is het hoe ik in eerste instantie dacht dat het zou zijn behalve dan dan ik niet wist dat je het eerst als accespoint moet aanvinken?
Beste RobCoenen41 zo als jij het beschrijft heb ik ook de netgear r7000 als accesspoint staan even het vinkje aangezet en de router instaleerde zichzelf van router naar accesspoint en werkt probleemloos.

Reageer