Beantwoord

Radio tuner aansluiting via glasvezel

• 28 maart 2014
  • 2 reacties
  • 21182 keer bekeken

Beste allemaal,

Ik heb vorige week "alles in 1" pakket van KPN laten installeren, via glasvezel.

Voorheen had ik  via coaxkabel beeld voor tv en geluid voor radio.

Die splitsing zat in de huiskamer.

Nu is dus alles via 1 ethernet-kabel en geen splitsing meer tussen TV en radio-signaal.

Internet, telefoon en tv werken perfect; echter als ik de radio/tuner aan wil sluiten; krijg ik wel de zenders te horen, echter met een flinke ruis er doorheen. net alsof de zender niet helemaal precies op de goede frequentie staat. Ik heb dus wel geluid

Van alles geprobeerd; ook na contact met KPN en we komen er niet uit. Ruis gaat er niet uit.

Het is niet om aan te horen.

Tuner is aangesloten aan tv-ontvanger merk Arcadyan; typeHMB2260.

Het betreft een tunermerk: panasonic SA-XR10

Ik heb de tuner aangesloten middels de kabel die is meegeleverd (1 groene plug in tv-ontvanger en 1witte en 1 rode plug in tuner)

Wie heeft hier een oplossing voor? Het is niet om aan te horen.

icon

Beste antwoord door JanR1981 28 maart 2014, 21:24

Ik zie in de technische specificaties van de Panasonic SA-XR10 dat deze een optische ingang (TOSLINK) heeft. Gaat om aansluiting TV OPT2 aan de achterkant.
De Arcadyan HMB2260 heeft een optische uitgang. Volgens mij is de oplossing een optische kabel te kopen bij een electronicazaak (o.a. Mediamarkt verkoopt die kabels wel). Via een optische kabel zal je ook veel beter geluid hebben dan via de analoge rood/witte kabels!
Bekijk origineel

2 reacties

Beste jan,

Dank voor de reactie. Probleem is opgelost. Optische kabel was inderdaad een goede oplossing.
Groet arie
Reputatie 4
Badge +6
Ik zie in de technische specificaties van de Panasonic SA-XR10 dat deze een optische ingang (TOSLINK) heeft. Gaat om aansluiting TV OPT2 aan de achterkant.
De Arcadyan HMB2260 heeft een optische uitgang. Volgens mij is de oplossing een optische kabel te kopen bij een electronicazaak (o.a. Mediamarkt verkoopt die kabels wel). Via een optische kabel zal je ook veel beter geluid hebben dan via de analoge rood/witte kabels!

Reageer