Beantwoord

random 169.x.x.x ip adres V9

• 15 mei 2017
  • 1 reactie
  • 346 keer bekeken

Badge
Hallo,

Ik heb nu sinds twee weken bijna al mijn netwerkapparaten vernieuwd. Hierbij gebruik ik in het principe mijn V9 alleen nog maar als DHCP (wifi is uitgeschakeld) .

Mijn V9 is verbonden met mijn ubiquiti switch waaraan verder naast alle apparatuur 2 ubiquiti PRO accespoints hangen.

Nu heb ik de laatste tijd regelmatig issues dat mijn iphone of die van mijn vriendin geen internet meer heeft omdat die ineens een 169.x.x.x adres heeft gekregen. Wifi uitzetten op het apparaat en vervolgens weer aanzetten lost het probleem wel op, maar zo nu en dan sporadisch treed hetzelfde probleem weer op (soms dagen later).
Gezien de V9 de DHCP server is (en deze al niet nieuw was toen ik hem kreeg) heb ik het vermoeden dat wellicht de V9 het probleem is? Wie heeft er nog suggesties?

Lease naar beneden stellen kan niet op de V9.
De boel al meerdere malen herstart, wil ook niet werken.
Ik weet niet of andere apparaten er ook last van hebben, op de macbook heb ik het nog niet meegemaakt.
Mijn voorkeur heeft niet om alle apparaten te reserveren in de DHCP.

Thuis hebben we alles in 1, glasvezel (500Mbit/s)
icon

Beste antwoord door markrutten 16 mei 2017, 10:59

na wat zoeken lijkt het er op dat het probleem in de iOs software hoogstwaarschijnlijk zit. Ubiquiti is nog verder aan het onderzoeken en heeft nog geen concrete oplossing.

link naar ubiquiti forum
Bekijk origineel

1 reactie

Badge
na wat zoeken lijkt het er op dat het probleem in de iOs software hoogstwaarschijnlijk zit. Ubiquiti is nog verder aan het onderzoeken en heeft nog geen concrete oplossing.

link naar ubiquiti forum

Reageer