Beantwoord

Range extender TP-link TL-WA854RE wil niet verbinden met experia box V10

  • 3 November 2019
  • 6 reacties
  • 1121 keer bekeken

De TP-Link TL-WA854RE, meld bij de wizard wel mijn netwerk. Maar vervolgens wordt er geen verbinding mee gemaakt.

WPS werkt ook niet, handmatig configureren geeft ook geen enkel resultaat. Het SSID van de TP wordt wel rondgestuurd, maar op het apparaat zijn de ledjes voor de verbinding dan ook uit. de experiabox naar andere kanalen zetten helpt ook al niet.

Zet ik mijn telefoon in als mobiele hotspot dan maakt de TL direct contact. Zet ik telefoon hotspot uit dan valt ook direct verbinding weg bij de TL.

Zit schijnbaar ergens iets in Experiabox V10 die verhinderd dat er verbinding gemaakt wordt.

icon

Beste antwoord door DickSbeek 11 November 2019, 11:46

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hi @DickSbeek Bijzonder probleem. Ik heb niet eerder een situatie gezien waarin een Experia Box V10 een dergelijke verbinding verhinderd. Maar goed, zelf ben ik ook niet erg ervaren met het gebruiken van de TP-Link. Ik vermoed dat iemand als @wjb je goed op weg kan helpen met het verhelpen van dit probleem. 

Reputatie 7

Heb je een V10 of wellicht toch een V10a?

Ik heb gewoon een V10, staat er al een paar jaar, en 1 van de tp-link extenders heeft deze zomer nog gewerkt. Maar is nu ook de verbinding kwijt. (die hield contact met de robot maaier, en hing in de garage)

Ik hoor net van een college die een zelfde extender (TP-link WA850RE) ook niet aan kan sluiten op de experia box V10. Exact hetzelfde probleem  Ziet het netwerk wel, wil wel verbinden maar krijgt het niet voor elkaar. Zou een hard reset hier helpen?

Dan moet ik wel weer alle port forwarding opnieuw instellen.

Ik had van de week een Eminent dual band extender gekocht, na korte tijd viel steeds de 2.4-band uit en daarna de rest, weer teruggebracht naar de winkel en geld teruggekregen.

Ik heb nu weer de ‘ouwe trouwe’ TP-Link C7 via WDS aangesloten en werkt perfect.

 

Het probleem heeft zichzelf opgelost, op vrijdag middag gewoon nog eens geprobeerd, nu werkte dat zonder problemen. Ga binnenkort ook 2e extender proberen. Deze is pas in het voorjaar nodig. Af en toe schijnt de experia box tegen te werken, tegelijk met extender werd ook mijn laptopje geweigerd. Die had ik op dat moment niet nodig, maar die doet het nu ook weer. Geen idee wat hiervan de oorzaak is. Vaak moeten we wel telefoon opnieuw verbinden, dan is internet ineens niet meer beschikbaar. Daar waren we eigenlijk al beetje aan gewend. Denken we niet meer bij na, even wifi uit en meteen weer aanzetten lost dat altijd op. Spookachtig ding die experia box.

Reageer