Beantwoord

Rare abbonnements-verlenging

• 3 september 2014
  • 25 reacties
  • 2124 keer bekeken

Beste KPN,

Ik ben zojuist een nieuw contract aangegaan bij KPN, omdat ik schijbaar NU meer betaalde per maand dan een nieuwe jaar contract aan te gaan (ik heb overigens geen nieuwe aanbieding gekregen in November 2013), dat verschil is maar €2 (€69,36 was het, nu €66,50) dat ik nu te veel betaal, maar netjes is het niet...ik had graag een nieuwe aanbieding ontvangen....dus ben ik na zo'n 10 maanden argeloos te veel betalen maar eens tot besluit gekomen om een nieuw contract te vragen voor een nieuw jaar + alle kortingen die iedereen krijgt als 'nieuw' lid van de KPN-community...

Maar over dat nieuwe contract heb ik toch een opmerking, de dame aan de telefoon zei me dat het mij de eerste 6 maanden €59,- kost in plaats van de €66,50 die het daarna kost (in ieder geval al €10 goedkoper dan ik nu al betaal dus...). Ik was in de veronderstelling dat dat €35,- de eerste 6 maanden was...naar aanleiding van deze screenshot hieronder is dat echt heel onduidelijk en lichtelijk misleidend om te zien...ze verklaarde dat de glasvezel van €7,50 'gratis' is...maar ik heb toch net zo goed recht in deze reclame op de korting op het 'alles-in-1' pakket, er staan geen overige voorwaarden bij?? Dan heb ik toch in dit geval gewoon gelijk??

Daarnaast heb ik ook problemen met het forum/website van kpn.com. Mijn eigenlijke inlognaam is 'Croongetuige' maar op de 1 of andere manier kan ik constant niet inloggen en wordt ik teruggegooit naar het aangeven van waarvoor ik in wil loggen (die 3 opties...)

Doet er wat aan, zou ik zeggen...

Met vriendelijke groet,

Ilja 'croongetuige' van Haren

https://

icon

Beste antwoord door IljavanHaren 13 oktober 2014, 09:29

Hi Nienke!!

De maandag is weer zwaar... :$

Helemaal top! Het is me duidelijk! Super dat jullie de eerste 3 maanden €23 korting geven, boven op de glasvezelkorting van €7,50!

Dan is mijn volgende factuur dus €59,00 - €18,93 - €23,00 = €17,07.

Perfecte service, ik ben een tevreden klant! Bedankt!

:D

Groetjes,

Ilja

Bekijk origineel

25 reacties

Reputatie 6
Badge +12
Hallo Ilja,

Welkom op het forum.

Ik kan me voorstellen dat het verwarrend is met de actiekortingen. De actiekorting die je nu vermeldt is specifiek voor nieuwe klanten of klanten die overstappen van Koper (ADSL) naar Glasvezel. Zie ook het overzicht van de pakketten, onderaan, met de link ‘ik ben al klant bij KPN’. De kortingen bij een nieuw jaarcontract zijn hierdoor niet altijd gelijk.

Wat vervelend dat je telkens uit MijnKPN wordt gegooid! Welke webbrowser (IE, Mozilla, Google Chrome) gebruik je? Wil je testen of hetzelfde voorkomt bij gebruik van een andere webbrowser? Behoud je hetzelfde probleem dan ontvang ik graag je postcode, huisnummer, mobiel nummer en de naam van de contractant in een privébericht, dan pak ik het verder voor je op.

Met vriendelijke groet,

Nienke

KPN Webcare

Dit is door middel ván 'ik ben al klant'...kijk eens gewoon naar de screenshot. Als het verwarrend (zeg maar gerust misleidend..) is, doe er dan wat aan! Bij 'ik ben al klant' krijg je een pop-upje en verder niets:

- alles invullen blablabla, nou gedaan want ik ben verder prima tevreden over m'n verbinding, alles hetzelfde...dan krijg je mijn screenshot te zien dus...precies hetzelfde pakket als dat ik nu heb.

Ik heb een nieuw contract, dan maakt het werkelijk waar GEEN bal uit of ik nu een nieuwe klant ben of al een klant voor 17 jaar bij KPN (anders worden nieuwe klanten dus wel degelijk voor getrokken..)....

Ik wil dezelfde korting hebben als een nieuwe klant. Anders kan ik net zo goed opzeggen en over een maand (of jaar...) opnieuw klant worden en wél de korting krijgen...of overstappen, naar aanleiding van de aanbiedingen, naar de concurrent...dat is complete onzin dus.

Overigens heb ik gisteren de rekening binnen gekregen, ga uit van de eerste maandrekening voor het nieuwe abbonnement (want de contractduur staat ook online op je gare mijnkpn-profiel pagina in plaats van waar het hoort: op de rekening):

Reputatie 6
Badge +12
Hallo Ilja,

Goed te lezen dat je verder tevreden bent met je verbinding.  Ik begrijp je verontwaardiging, er staat inderdaad niet expliciet in de pop-up dat het niet geldt als je al gebruik maakt van Glasvezel. Echter staat in de pop-up wel expliciet voor welke twee groepen het wel geldt:

Ben je al klant van KPN en wil je extra diensten of sneller internet bestellen?

• Bestel dan het pakket waarin alles zit dat je wilt, incl. de opties die je nu al in je pakket hebt en wilt houden. Wij zorgen ervoor dat je abonnementen automatisch en naadloos in elkaar over gaan.
  • Je huidige diensten worden meegenomen of vervangen door de nieuwe. Heb je bijvoorbeeld al een vast telefoonnummer, dan neem je dat gewoon mee naar het nieuwe abonnement. Maak je al gebruik van Digitenne van KPN en wil je Interactieve TV? Dan vervangt Interactieve TV jouw Digitenne abonnement.
  • Heb je nog geen Alles-in-1 Thuis? Dan gelden voor jou dezelfde kortingen als voor nieuwe klanten van KPN.
  • Heb je al Alles-in-1 Thuis en stap je over op ons Glasvezelnetwerk? Dan gelden ook voor jou dezelfde kortingen als voor nieuwe klanten.
  • Profiteer van een snellere levertijd van 13 in plaats van 17 werkdagen (voor Glasvezel geldt een levertijd van 21 werkdagen).
  • Je krijgt een nieuw jaarcontract voor je nieuwe abonnement.

Oftewel, klanten die nog geen Alles-in-1 pakket hebben, en ADSL klanten die overstappen naar Glasvezel.

Hierdoor is de korting van zes maanden voor €35 niet op jou van toepassing. Wel krijg je zes maanden lang een korting op de glassnelheid, wat neerkomt op zes maanden €7,50 korting. Ik kan hier helaas niets aan veranderen.

Je geeft aan "Ik heb een nieuw contract, dan maakt het werkelijk waar GEEN bal uit of ik nu een nieuwe klant ben of al een klant voor 17 jaar bij KPN"

Dit is helaas niet juist, acties en actiekortingen hebben altijd actievoorwaarden die beperken wie er gebruik van kan maken. Daarbij wordt vaak onderscheid gemaakt tussen nieuwe klanten en bestaande klanten. Ik kan me voorstellen dat dit zuur is, maar dit zijn de voorwaarden.

Factuur

De laatste factuur is nog niet volgens het nieuwe abonnement. Reden hiervoor is dat de abonnementswijziging nog loopt. Met uiterlijk 5 werkdagen is dit afgerond. Op de eerstvolgende factuur staan de kosten volgens het nieuwe jaarcontract.

MijnKPN

Nav. jouw privébericht heb ik dit doorgezet naar de technische afdeling. Binnen 1 werkdag opgepakt. Zodra een oplossing bekend is volgt er telefonisch contact.

Met vriendelijke groet,

Nienke

KPN Webcare

"Dit is helaas niet juist, acties en actiekortingen hebben altijd actievoorwaarden die beperken wie er gebruik van kan maken. Daarbij wordt vaak onderscheid gemaakt tussen nieuwe klanten en bestaande klanten. Ik kan me voorstellen dat dit zuur is, maar dit zijn de voorwaarden."

Dat is marketing-praat natuurlijk...dat begrijp ik. Jammer dat bedrijven niets meer geven om vaste klanten en het tegenwoordig alleen nog maar om - meer - marktaandeel krijgen gaat, in plaats van behouden van je (tevreden) klantenbestand...

Kun je ook verklaren waarom ik per maand €69,36 betaalde en de nieuwe kosten nu €66,50 zouden zijn na de kortingsperiode? Ik begrijp dat die kosten, mocht ik niets gedaan hebben, nóg verder omhoog waren gegaan. Waar komt dat vandaan? Misschien maar eens tijd om in die telefoon/internet carrousel te stappen...

Edit: Overigens...Ik heb dus al bijna 2 jaar (min of meer, na een hoop gedoe) al glasvezel, dus dat ik dáár wel korting voor krijg...is raar, of had ik dat niet moeten zeggen en kan ik daar ook naar fluiten?

Dit is het overzichtje van de periodieke kosten namelijk, ik zie de korting nergens staan (evenmin de start van het contract zowel als einde contractdatum):

Reputatie 6
Badge +9
Actiekortingen vermelden ze niet bij mijn weten.

Reputatie 6
Badge +12
Hallo Ilja,

De actiekorting bij een nieuw jaarcontract staan inderdaad niet op de automatisch gegenereerde bevestigingsbrieven verwerkt. Deze korting wordt handmatig ingevoerd omdat het een nieuw jaarcontract betreft en niet een nieuw abonnement.

Ik wil je vragen de eerstvolgende factuur af te wachten. Hierop staat de juiste actiekorting genoteerd.

Met vriendelijke groet,

Nienke

Oke...wacht ik dat af. Mocht dat niét het geval zijn...kan ik er dan nog wel onder uit, aangezien het dan simpelweg geen voordeel voor mij oplevert...? Want dan kan ik onder mijn 14 dagen opzegtermijn ook niet meer uit...slim aangepakt.

Reputatie 6
Badge +12
Hallo Ilja,

Mocht de eerstvolgende factuur niet correct zijn dan kun je me direct aanspreken via privébericht of via deze thread. Ik spring er gelijk op.

Het gaat goedkomen, Ilja :D

Met vriendelijke groet,

Nienke  

Hoi Nienke,

Ik heb ook wel meer vertrouwen in het webcare team dan die marketing figuren die hun targets willen halen voor die vermaledijde bonus bij de helpdesk aan de telefoon...ik zag nu in een ander topic dat iemand anders hetzelfde 'probleem' constateerde...en een €10 korting per maand krijgt...

Zou je overigens hier nog een antwoord op kunnen geven, zie hieronder? Want als ik ZELF geen actie had ondernomen werd ik gewoon maandelijks genaait...

Geen antwoord...jammer dit...

Reputatie 6
Badge +11
Hoi Ilja, 

Nienke is vandaag niet aanwezig. Ik ben er zeker van dat ze je niet is vergeten. Voor de zekerheid stuur ik haar nog een bericht. Ze zal er spoedig op terugkomen. 

Met vriendelijke groet,
Burhan

Reputatie 6
Badge +12
Hallo Ilja,

Excuus voor de late reactie.

De vraag waarom de factuur van 6 juni 2014 abonnementskosten heeft van €68 en deze van 6 juli €69,36 heeft te maken met de tariefwijziging van 1 juli. Meer informatie kun je hier teruglezen. Deze informatie is per brief/e-mail naar onze klanten verstuurd.  

Op de factuur oktober 2014 staan de nieuwe abonnementskosten met actiekorting verrekend. Ik wil je vragen te wachten op deze factuur. Bij onduidelijkheden sta ik voor je klaar.

Met vriendelijke groet,

Nienke

Oooh, oke! Die heb ik waarschijnlijk gemist (tussen de aanbiedingen 😉 ) denk ik....

We wachten af!

Bedankt alvast!

Overigens was dat nog altijd duurder dan €66,50 per maand (na de kortingsperiode) wat het nu is...curieus...niet? Rijst bij mij de vraag waarom en waarvoor die tariefwijziging is doorgevoerd, aangezien 'nieuwe' klanten die schijnbaar niet betalen...is dit een manier om bestaande klanten te forceren een nieuw jaarcontract te laten aangaan met jullie door stiekem elke keer een beetje duurder te worden onder vage redenen die nergens vermeld staan? Klantvriendelijk is dat niet echt, dat moeten jullie toch wel met me eens zijn??

Kun je (KPN, niet jullie persoonlijk, jullie moeten ook alleen maar je werk doen 😉 ) dat ook verklaren?

Reputatie 6
Badge +12
Hallo Ilja,

Ik hoop dat je een goed weekend hebt gehad :D

Bij tariefwijzigingen krijgen al onze klanten ruim van te voren een brief/e-mail waarin de naderende tariefwijziging wordt uitgelegd. Via de link in mijn vorige reactie staat deze uitleg onder ‘Veel gestelde vragen’ en vervolgens onder ‘Kosten’. Hieronder vind je een kopie van het antwoord:

Wat is de reden voor de tariefswijziging?
Als gevolg van de inflatie zijn onze kosten gestegen. KPN is daarom genoodzaakt om de tarieven ook met de inflatie te verhogen.
Daarnaast heeft KPN de BelOnbeperkt Avond & Weekend en BelOnbeperkt Altijd bundels verbeterd door ook onbeperkt bellen naar vaste nummers in 40 landen toe te voegen. Daarom is KPN genoodzaakt om de tarieven te verhogen.

Met vriendelijke groet,

Nienke

Hoi Nienke,

Mijn weekend was top! Die van jou ook? :D

Jaja...inflaties (inflatiecorrectie...) en bellen naar 40 landen (máár die zijn alleen geldig voor BelOnbeperkt Altijd en BelOnbeperkt Avond & Weekend en zijn dus in dit geval niet van toepassing)...oke...kan ik me voorstellen dat de kosten dan omhoog gaan...

KPN Alles-in-1 Standaard Glasvezel raaaaawr.jpg

....behalve dus voor nieuwe klanten...want die betalen €66,50? Want uit hetzelfde stuk:

Voor wie geldt de tariefswijziging?
De tariefswijziging geldt voor alle klanten met een Internet, Internet+Bellen, Internet+iTV of Alles-in-1 abonnement.

Burhan, zou je Nienke nog een keer wakker kunnen maken, het is inmiddels al weer bijna weekend...of zelf antwoord geven... :(

Fijn weekend alvast gewenst!

Reputatie 6
Badge +12
Hallo Ilja,

Excuus voor de late beantwoording. In verband met drukte zijn we niet eerder toegekomen aan jouw bericht.

De tariefswijziging wordt op het moment van invoering toegepast op alle huidige KPN abonnementen. De abonnementen die nu worden aangeboden is van een andere propositie/abonnementssamenstelling. Wanneer klanten over willen stappen naar deze pakketten dan kunnen zij dit ten alle tijden aangeven.

Alvast een goed weekend!

Met vriendelijke groet,

Nienke

Hoi Nienke,

Dat is niet erg, ik heb de tijd... ;)

Maar dát wat je zegt staat er niet...er staat álle klanten!

Daarnaast is het abonnement precies hetzelfde, dus verschil in samenstelling is onzin en die propositie komt op mij over als in de vaste klant betaald: de korting én aanwerving van de nieuwe klant...! Want de klant die overstapt krijgt niet de kortingen van het nieuwe contract...dat is raar vind je niet?

KPN heeft dus bewust mij te veel geld laten betalen, omdat mijn contract reeds in November 2013 al was afgelopen en stilzwijgend maandelijks verlengd is met instemming van mij, de klant (aangaande mijn jaarcontract in November 2012). In dit geval is er van acquisitie helaas dus ook geen sprake...getuige de aanbiedingen die niet van toepassing zijn op mij.

Het gaat me niet om die paar euro per maand, maar wel het principe, ik kan me voorstellen dat er honderden, zo niet duizenden klanten die op dezelfde manier misleidt geraken onder het motto: ik ben tevreden en dat ik jaarlijks meer ga betalen heb ik niet door/maakt me niet uit. Terwijl je voor eenzelfde contract met exact dezelfde voorwaarden/afspraken/samenstelling als 'nieuwe' klant een paar euro minder (per maand) betaald. Dan kun je best zeggen, in de volkstaal: genaait!

Nu wordt het ene smoesje gecompenseerd met het andere smoesje! Eerst was het inflatie-correctie (die overigens dit jaar lager is dan wat jullie nu in verhouding verhogen)...dan extra's die niet van toepassing zijn, vervolgens is het een ander abonnement (wat ook niet waar is) en dan is het...strooppositie (waar ik als bestaande klant, niets aan heb). Iets met hete brij en er omheen draaien! :mansurprised:

Jammer genoeg zijn jullie niet het enige bedrijf dat op deze manier werkt, helaas werken alle dienstverlenende bedrijven zo tegenwoordig.

De nieuwe klant is belangrijk, de oude bestaande klant moet elk jaar/2 jaar een stoelendans doen in de verzekering, gas/water/licht, communicatie, krant/tijdschrijften etc. wil hij/zij serieus genomen worden of een harde 'negotiation talk' houden. Er is via independer.nl/overstappen.nl/kieskeurig.nl/bestekeus etc. niet voor niets een ware 'nieuwe' bedrijfstak hierachter ontstaan..

Belachelijk, maar ik denk dat het nu eenmaal zo gaat...de klant is het product geworden in plek van de koning.

Fijn weekend nogmaals! En het ligt niet aan jou hoor! :D

Goedemiddag Nienke,

Wat een topweekend had ik! Jij ook!? :D

Ik zou nog terugkomen op de rekening! Die is zojuist digitaal verschenen!

Ik begrijp hem niet helemaal denk ik...ik heb voor afgelopen maand (periode 06-09 t/m 05-10) gewoon het oude bedrag betaald van €69,36. Ik begrijp dat er in de rekening van deze maand een kortingsverrekening van het Glasvezelpakket zit (de €5,25) van die periode.

Daarnaast als ik dan kijk voor deze maand (periode 06-10 t/m 05-11) is het dus het restant van de verrekening (-48,55 + 41,30 + 5,25 - 5,25 = -7,25)...dus:

-7,25 + 59,00 - 4,07 + 10,00 - 10,00 + 7,50 - 7,50 = €47,68 (MOOI) :D

Drietal vraagjes dan:

• € 4,07?? 'Actiekorting eerste 3 maanden 23 euro', naar mijn weten is 23/3 nog altijd € 7,66...dus waar is dat bedrag op gebasseerd, begrijp dat dat een (gewaardeerde) geste is van KPN naar mij als klant...ik wil er immers wel alles uithalen wat er in zit! ;)
  • Ik begrijp dat het maandbedrag dus €54,93 voor de komende (06-11 t/m 05-12 etc.) 2 maanden is?? En na die periode 3 maanden €59,00 en daarna de laatste 6 maanden (mits niet verhoogd volgend jaar in Juli) €66,50??
  • Waarom zit die kortingsverrekening van het Glasvezelpakket van de afgelopen maand (15-09 t/m 05-10) bij deze rekening als die bij het vorige contract hoort?? Waarom is dat als ik vragen mag? Dat kost me dus 1 van m'n 6 maanden korting...of hoe moet ik dat zien?
Bedankt voor de extra korting sowieso, maar de berekening maakt het er allemaal niet echt duidelijker op! :D

Wel jammer dat het niet de uiteindelijke 'eerste 6 maanden voor €35,- korting' is, maar dit zal wel het meeste zijn dat er uit 'de kan' gehaald kan worden...voor een bestaande klant! ;)

Reputatie 7
Badge +28
Goedemorgen Ilja,

Nienke vroeg me om even te reageren. Het forum had geen melding gegeven dat je al weer gereageerd had waardoor ze je post gemist heeft. Ze is verder niet aanwezig vandaag, maar zal hier zaterdag op terugkomen. 

Met vriendelijke groet,

Erik

Reputatie 6
Badge +12
Hallo Ilja,

Ik hoop dat je alweer bent begonnen aan een top weekend :D

Kijkend naar je factuur kan ik me voorstellen dat je er niet helemaal uitkomt. Het ziet er inderdaad onoverzichtelijk uit. Maar zoals altijd, we gaan eruit komen!

Bij je verlengingsaanbod op 3 september is je een actiekorting toegezegd van de eerste 3 maanden €23 en een extra korting van €7,50 de eerste 6 maanden op het Glasvezelpakket. Het abonnement zelf exclusief deze kortingen is €59. Na 6 maanden is het abonnement €66,50.

Eerder in onze conversatie hebben we het erover gehad dat de wijziging in je abonnement van 3 september was vastgelopen. Na inschakeling van de technische afdeling is de wijziging van het nieuwe jaarcontract en daarmee de actiekortingen ingegaan op 15 september. Doorgaans ontvang je de factuur voor de periode van de 6e tot de 5e van de volgende maand. Doordat de wijziging halverwege de maand doorliep vind er over de periode 15 september tot 5 oktober, dat reeds in rekening is gebracht op de factuur van 6 september, een extra verrekening plaatst.

De periode 6 oktober tot 6 november qua actiekorting is een raadsel. De missende actiekorting van €18,93 (afgerond naar €19) voor deze maand heb ik gelijk handmatig ingevoerd. Dit zal verrekend worden op je eerstvolgende factuur. De abonnementskosten €59, Pluspakket -€10 en Glasvezelpakket -€7,50 zijn allen correct.

Volgens mij heb ik het belangrijkste nu beantwoord. Bij aanvullende vragen sta ik maandag 13 oktober vanaf 7:00 uur weer voor je klaar ;)

Goed weekend, Ilja!

Met vriendelijke groet,

Nienke
Hi Nienke!!

De maandag is weer zwaar... :$

Helemaal top! Het is me duidelijk! Super dat jullie de eerste 3 maanden €23 korting geven, boven op de glasvezelkorting van €7,50!

Dan is mijn volgende factuur dus €59,00 - €18,93 - €23,00 = €17,07.

Perfecte service, ik ben een tevreden klant! Bedankt!

:D

Groetjes,

Ilja

Reageer