Beantwoord

RDR2 online disconnect Experia Box v9 (zelfs na port forward etc)

• 9 december 2018
  • 1 reactie
  • 242 keer bekeken

Situatie:
PS4 pro bekabeld aan KPN ZTE Experiabox v9 router.
In router de PS4 (op basis van MAC adres) aan vast ip-adres gelegd, NAT-type 2.
Port forwards ingesteld als voorgesteld in https://portforward.com/red-dead-redemption-2/
Tevens acties op https://support.rockstargames.com/articles/200146316/Problems-connecting-and-staying-connected-to-Red-Dead-Redemption-s-Multiplayer-modes-Being-alone-online-with-no-other-players gevolgd.
uPnP ook geprobeerd, werkt niet en vind ik te riskant continu enabled te hebben.

Red Dead Redemption 2 online geeft direct na laden de foutmelding: You have been disconnected from Red Dead Online die to a fault on Rockstar game services [Error:0x20010006].

Vraag: Welke opties heb ik nog om dit probleem op te lossen?
Enige dat ik nu nog kan bedanken is nieuwe router te installeren (upgrade naar v10?)

Alvast dank voor de support.
icon

Beste antwoord door Joran 11 december 2018, 14:08

Hoi Menuse, welkom op het forum!

Als je gewoon een spel online wil spelen heb je meestal geen portforwards nodig. Alle poorten die op portforward.com worden gemeld zou ik daarom weer verwijderen. Alleen als je zélf een server wil starten om met vrienden te spelen is dat van toepassing. Of dat bij RDR2 mogelijk is weet ik niet maar ik betwijfel het. Ik zou de portforwards daarom eerst weer verwijderen en UPnP uit laten. NAT type 2 is het hoogst haalbare op de Experia Box (omdat het een modem en router is) en dat is prima.

Als ik zoek op deze foutmelding kom ik dit artikel tegen met een workaround, lijkt een bekend probleem te zijn? Receiving Error Code 0x20010006 during the first mission of the Red Dead Online Beta - Rockstar Games Customer Support Kun je eens testen of dat werkt?

Er zijn veel vergelijkbare klachten op Reddit, ik begrijp dat dit wordt opgelost in een patch. 0x20010006 site:www.reddit.com - Google zoeken
Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +27
Hoi Menuse, welkom op het forum!

Als je gewoon een spel online wil spelen heb je meestal geen portforwards nodig. Alle poorten die op portforward.com worden gemeld zou ik daarom weer verwijderen. Alleen als je zélf een server wil starten om met vrienden te spelen is dat van toepassing. Of dat bij RDR2 mogelijk is weet ik niet maar ik betwijfel het. Ik zou de portforwards daarom eerst weer verwijderen en UPnP uit laten. NAT type 2 is het hoogst haalbare op de Experia Box (omdat het een modem en router is) en dat is prima.

Als ik zoek op deze foutmelding kom ik dit artikel tegen met een workaround, lijkt een bekend probleem te zijn? Receiving Error Code 0x20010006 during the first mission of the Red Dead Online Beta - Rockstar Games Customer Support Kun je eens testen of dat werkt?

Er zijn veel vergelijkbare klachten op Reddit, ik begrijp dat dit wordt opgelost in een patch. 0x20010006 site:www.reddit.com - Google zoeken

Reageer