Realiseren omzetting internetsnelheid

  • 19 May 2020
  • 6 reacties
  • 92 keer bekeken

Hoeveel tijd is er nodig voor het omzetten van Alles-in-1 Thuis Standaard naar Hussel Internet 200 Mbit/s. Ik heb gisteren de bevestiging ontvangen met daarin de mededeling: Wij veranderen uw abonnement naar   Hussel Internet 200 Mbit/s . We verwerken de aanpassing vandaag.

Als ik nu een speedtest uitvoer (ethernet-aansluiting) dan zie ik nog steeds de oude snelheid van 21 mbps.

Ik kan ook niets nakijken omdat de site die geraadpleegd moet worden constant de melding “server is overbelast” aangeeft.


6 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @aljomida. Welkom op het KPN Forum. Het is op dit moment erg druk, vandaar mijn late reactie. Ik zie dat jouw wijziging in het abonnement inmiddels is afgerond. Haal je op dit moment wel de juiste snelheid (bekabeld)? Als dit nog niet het geval is, dan zal ik dit verder voor jou gaan uitzoeken. Ik hoor graag van je!

@Vikash 

Ik heb een aantal metingen uitgevoerd.

ethernet aansluiting op experiabox: download 125 mbps / upload 247 mbps

wifi via experiabox (gemeten naast de box): download 42 mbps / upload 41 mbps

wifi via tp link 500mbps powerline : download 24 mbps / upload 21 mbps

ethernet via tp link 500mbps powerline: download 24 mbps / upload 19 mbps

Het lijkt mij dat de waarden vanuit de experiabox wel goed zijn, al verwacht ik via de ethernet-aansluiting toch wel een download waarde van 200mbps.

De waarden, en dan met name van de ethernetverbinding op de powerline vallen echter zwaar tegen. Enig idee hoe dit te verbeteren valt?

 

Reputatie 7
Badge +21

ethernet aansluiting op experiabox: download 125 mbps / upload 247 mbps

Zou je jouw Experiabox willen resetten? Ik ben benieuwd of dit voor een snellere bekabelde internetverbinding zorgt. 

De waarden, en dan met name van de ethernetverbinding op de powerline vallen echter zwaar tegen. Enig idee hoe dit te verbeteren valt?

Dit is eigenlijk niet iets wat we ondersteunen. Wellicht zit er een stoorzender in jouw stroomnetwerk. Heb je al eens een andere stopcontact geprobeerd? 

 

Hallo @aljomida  als de powerlines een aardstekker hebben en je sluit ze aan op een geaard stopcontact zou de aardleiding mee kunnen doen voor een snellere verbinding.

Zelf kwam ik met powerlines ooit uit op maximaal 100-110 Mb/s met een 200 Mb/s-abo op een geaard stopcontact. Veel hoger zal je in de praktijk niet krijgen. De maximale snelheid haal je in de regel alléén bekabeld met 1 computer rechtstreeks op het modem aangesloten en verder alle overige (draadloze) appratuur uit.

Ik heb wèl de ervaring dat je, behalve bekabeld, ook via de 5.0-band van de wifi de bijna bekabelde snelheid kunt halen, alleen is het bereik van de 5.0-band beperkter dan bij de 2.4-band.

 

 

@JanD , dank voor je reactie.

De Powerlines hebben geen aardstekker, dus dat gaat niet lukken. Daarnaast heb ik in de woonkamer en slaapkamer geen geaarde stopcontacten. 

Heb jij enig idee of Devolo dLAN 1200+ - Wifi Powerline doen wat ze beloven?

Hallo @aljomida , in de basis wel, maar een en ander is sterk afhankelijk van de kwaliteit van je eigen stroomnet en een correcte aansluiting op je stroomnet.

Bij jou kan het beter werken dan bij mij of omgekeerd, daar is geen algemene regel voor te geven.

 

 

Reageer