Beantwoord

Regelmatig problemen met het opstarten van de LAN connectie

  • 15 March 2019
  • 4 reacties
  • 1285 keer bekeken

Ik heb een LAN thuisnetwerk, daar zijn o.a. ook de TV’s (2) een WDM mycloud en mijn geluidsapparatuur en mij desktop computer aangesloten. Met name mijn PC geeft vaak een verbindings problemen bij het opstarten. Dit is simpel op te lossen door de netwerkadapteren van de PC opnieuw te configureren middels Ehternet netwerkverbindingen programma. Dan werkt de verbinding altijd weer. Soms maak de PC bij de start wel meteen een goede verbinding. Vraag : waarom geeft ( kennelijk) de netwerkadapter een probleem tijdens het opstarten ?
Bij verdere controle van de stuurprogramma software geeft de laatste versie en beste update aan.
De computer draait op volledig op to date Windows 10 besturingsoftware.
Tussen de de experiabox en de TV boven staat nog wel een switch (ook boven) die is geleverd door KPN . Aan deze switch zit ook de LAN ethernet kabel van de PC aangesloten.(deze staat ook boven).
Heeft deze switch mogelijk invloed op de LAN connectie met de achterliggende PC ?
Ik merk ook als ik de bankieren (ING) beveiligde verbinding op de PC opstart en gebruikt, dat deze erg traag werkt.
Normaal browse verkeer werkt volgens mij wel met de juiste snelheid.
Tot zover een schets van mijn bevindingen, mogelijk heeft u enige tips aangaande een oplossing van mijn geschetste problematiek.
icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 15 March 2019, 21:47

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

@Spana . Ik heb er niet direct een verklaring voor. Het zou met de computer, kabel, switch of zelfs met het modem te maken kunnen hebben.
Heb je die switch al eens herstart? Dat zou misschien voor een verbetering zorgen. Ik zou alle hardware in ieder geval even herstarten.
Wat je bankieren betreft: heb jij KPN veilig geïnstalleerd? Welke browser gebruik je om hiernaartoe te surfen?
@Spana . Ik heb niks meer gehoord. Ik ga er van uit dat het nu is opgelost. Zo niet, laat het weten!
Sorry, ik had een paar dagen niet gekeken, maar om je laatste vraag te beantwoorden ik gebruik de browser Microsoft Edge. Bij een herstart van de computer werkt de verbinding altijd. Dus vaak bij de eerste start krijg ik geen LAN verbinding. Switch heb ik in het verleden weleens opnieuw gestart maar dat had geen effect op het latere gebruik. (cq probleem). Ik heb KPN veilig geinstalleed.
Ik merk ook dat mijn ontvangende/verstuurde mails vanuit mail voor Windows 10 soms er traag worden verstuurd/ontvangen.
Dat is merkwaardig. Jammer dat we het lek nog niet boven hebben. Heb je het modem ook al eens herstart?
Het verstandigste is om nu zaken uit te sluiten. Dat zou het makkelijkst gaan met een andere pc en/of laptop. Heb jij die? Als je deze op dezelfde kabel aansluit als je pc en het probleem blijft weg, dan hebben we een duidelijk aanknopingspunt dat het in de pc zit.
Je kunt ook (tijdelijk) de switch er tussenuit halen en de pc met één lange kabel op de experiabox aansluiten. Als het dan werkt, kan de switch het probleem veroorzaken.
Ik zou de experiabox nog een herstart geven. Dat kan geen kwaad en mocht daar iets niet lekker zitten, los je dat vaak op deze manier op.