Beantwoord

Regelmatig uitval internet

  • 24 July 2021
  • 16 reacties
  • 55 keer bekeken

Regelmatig uitval internet en dus ook geen tv.

Heel vervelend, had bij Ziggo blokkerig beeld soms. Daarom overgestapt naar KPN, echter tig keer per dag uitval internet. 

Doe alle handelingen die KPN voorstelt, duurt een kleine minuut voordat alles weer werkt. 

Volgens mij krijg ik te weinig signaal binnen. Ipv. 100mbts maar 60.

Wat te doen?

 

Admin: eigen topic voor vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door Kooibeer 29 July 2021, 09:56

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

16 reacties

Badge +19

Welk type modem heb je en wat is er zoal aangesloten qua randapparatuur op het modem?

Modem KPN Box 12.

Alleen TV via  Arris tv ontvanger (bekabeld)

De rest draadloos via Wifi

 

Wifi versterker via kabel aangesloten op modem.

Badge +19

Dat is vreemd. Gaat er een rood lampje branden op het modem tijdens uitval? 

Nee hij gaat gewoon uit

Badge +19

Ik denk aan 2 dingen. Of er is iets mis tussen de centrale en het modem of er is sluiting in één van de stekkertjes in een kabel. Bijvoorbeeld de kabel naar de tv of de versterker. En dan even over de snelheid..wat zegt deze site over de te behalen op jouw adres? https://tele2-fpi-info.fourstack.nl/ idm een screenshot zonder je postcode plaatsen. 

107 Mbt/'s beschikbaar

Hij haalt echter 60Mbt/'s

 

Ben inmiddels ook al bezig met de helpdesk van KPN 

Badge +19

Heb je wel een abonnement tot 100? Is die 107 met een enkele lijn of net bonding? Daar om wilde ik graag die screenshot :wink:

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

 

  • Ik heb tot 100 mbt/s
Badge +19

Ok ik was even bang dat je het met bonding had. Daar is het modem namelijk niet geschikt voor. Tsja dan denk ik toch dat de lijn gemonitord moet worden.  Kijk een keer naar je bekabeling meer kan je zelf niet doen. Oxidatie in het israpunt kan ook maar dat zal een monteur dan op moeten lossen.

Alle kabels nagekeken. 

 

Wachten op een monteur

Badge +19

Top! Laat een keer weten hoe het afloopt. Ben wel benieuwd. 

Zal ik doen

 

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Kooibeer. Welkom op het KPN Forum. Wat vervelend dat jouw internetverbinding regelmatig wegvalt. Is er inmiddels al een monteur bij jou langs geweest en heeft hij/zij het probleem kunnen verhelpen?

Hoi @Kooibeer. Welkom op het KPN Forum. Wat vervelend dat jouw internetverbinding regelmatig wegvalt. Is er inmiddels al een monteur bij jou langs geweest en heeft hij/zij het probleem kunnen verhelpen?

Er is inderdaad een monteur langs geweest.

Bleek een breuk in de kabel in muur kastje.

Gerepareerd. 

Dus geen uitval meer :thumbsup_tone1:😊

Reputatie 7
Badge +21

@Kooibeer Wat goed om te lezen dat onze monteur het probleem heeft kunnen verhelpen. Mocht je in de toekomst toch nog problemen ervaren met jouw internetverbinding, dan weet je ons te vinden. :blush: