Vraag

Regelmatig uitvallen wifi in huis / te weinig bandbreedte Experiabox V9

  • 15 January 2019
  • 7 reacties
  • 1989 keer bekeken

Sinds enige tijd valt bij gebruik op piek momenten bij alle apparaten binnen ons gezin de wifi weg. Of het nu gaat om een laptop, tablet of mobiele telefoon die aangesloten is op de wifi, foutmeldingen over te weinig bandbreedte komen dan op de apparaten naar voren.


Ik heb al meerdere malen de Experiabox V9 gereset, kanalen gewisseld e.d.

Dit heeft niet geholpen.


Is er een oplossing voor ons?

Want ook dit gezin met 2 pubers kan helaas niet zonder goed werkende wifi.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Ha @Mr. Smith, welkom! Wie kan er tegenwoordig nou nog wel zonder goed werkende wifi? 😉 Als je onze wifi tuner doorloopt, ben ik heel benieuwd wat daar uitkomt! Ik heb je gegevens bekeken en verder niet direct iets vreemds. Laat je het me weten?
Goedemorgen Marcia, dank voor je reactie.
De wifi tuner inderdaad meerdere keren uitgevoerd en deze heeft de eerste keer kanalen gewisseld, maar verbetering is er niet opgetreden. Volgens dit programma is de snelheid e.d. goed, maar de verbonden apparaten laptop, tablet en mobiele telefoons laten allemaal het zelfde zien: lange laadtijden en foutmelding van geen bereik en beperkte bandbreedte.
Reputatie 3
Badge
Ik had precies hetzelfde probleem met met experiabox 9.
Lijkt erop als er te veel verbindingen zijn hij het niet meer trekt.

Heb nu de wifi uitgezet en een losse access point van Ubiquiti gekocht.
Had dit al jaren eerder moeten doen , sinsdien nooit geen probelemen meer gehad met de wifi in huis.
@labrag12, dank voor je reactie.
Zonder hulpgrepen en extra kosten voor aanvullende apparatuur is er geen verbetering mogelijk.
Hebben nieuwere versies van de Experiabox het zelfde probleem?
Reputatie 3
Badge
Sorry niet dat ik weet.
Ik had ook vanalles geprobeerd, maar probleem bleef bij mij bestaan.
Reputatie 7
Badge +30
Lastige situatie, dit! Doe je zo'n wifi tuner ook daadwerkelijk op een moment dat je de problemen ervaart? Dan zou er vanuit ons toch een actie uit moeten komen, zoals een Experia Wifi o.i.d. Wil je me dit laten weten?
Reputatie 7
Badge +30
Jullie hebben niet meer gereageerd, kan ik nog iets doen? Laat het gerust weten.