reguleren internettoegang

• 19 augustus 2013
  • 1 reactie
  • 3778 keer bekeken

Ik zou graag internettoegang willen kunnen reguleren voor bepaalde PC's, maar de experiabox (ZTE H220N) biedt die mogelijkheid niet. Is er een andere mogelijkheid om toegang te reguleren? Bijv. via een script het mac adres filter aanpassen vanaf mijn eigen laptop, zonder dat ik steeds 'onder de motorkap' van het modem hoef te kijken. Of iets totaal anders?

Wat niet werkt is timing software op de pc's van mijn kids. Die kunnen ze omzeilen door in veilige modus op te starten.

Grt!

Laurens

1 reactie

Reputatie 7
Met de experiabox v8 (Arcadyan VGV7519) router van de KPN is het mogelijk om PC's te blokkeren in bepaalde tijdvakken. Bijvoorbeeld elke dag van 22:00 tot 08:00 uur of op vrijdag en zaterdag van 24:00 uur tot 09:00 uur en op de andere dagen van de week van 22:00 tot 07:00 uur.

Dit blokkeren gaat op IP adres, wat inhoudt dat de PC's die geblokkeerd moeten worden wel een vast IP adres krijgen.

Je kunt meerdere regels voor verschillende ip-ranges opgeven en daarmee verschillende PC's dus in verschillende tijdvakken blokkeren.

Door al het TCP en UDP verkeer te blokkeren is geen enkele communicatie meer mogelijk met het internet.

Reageer