Beantwoord

Rekening ontvangen voor vervangen van defecte Experia Box door monteur. Onterecht?

  • 16 May 2021
  • 5 reacties
  • 92 keer bekeken

De vaste telefonie werkte niet meer.  Na eerst telefonisch overleg gehad te hebben met KPN om vast te stellen wat het probleem was in afgesproken om een monteur langs te laten komen. Indien het probleem bij kpn zou liggen zouden er geen kosten zijn. 

De experiabox bleek defect te zijn en is vervangen.  Echter wij krijgen nu een factuur van KPN voor  Service op klantlocatie (45min + Voorrijden) € 60,00. 

Volgens mij is dit onterecht.

KPN?

icon

Beste antwoord door Jeenkhoorn 19 May 2021, 15:00

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Dag @Jeenkhoorn Het hoort natuurlijk altijd duidelijk wanneer je kosten voor een monteursbezoek betaalt en wanneer niet. Je kunt inderdaad als stelregel hanteren dat als het gaat om een defect aan ‘onze kant’ er voor jou kosten achter weg komen. Heeft de monteur hier ook met je over gesproken? 

Uiteraard wil ik het één en ander voor je nakijken, of heb je hier via de klantenservice al contact over gezocht? Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?

Dag Bart,

Dank je voor je reactie. Ik heb deze vraag gesteld in het Forum namens mijn schoonmoeder van 82 en in haar account. Het was al een hele zoektocht om er achter te komen hoe en waar ik de vraag hierover kon stellen. ( Zal ik mijn contact gegevens vermelden? ) 

Vandaag heb ik inmiddels contact gehad met de klantenservice die e.e.a. netjes hebben opgenomen.

Ze gaan mij binnen 24 uur aangeven hoe ze met deze situatie omgaan maar ik heb er vertrouwen in dat het goed gaat.

Naast het feit dat de storing aan kpn zijde ligt ( experia box defect ) Wat ze ook zelf aangeven.  Is er iets verkeerd gegaan in de aanvraag van de monteur. Dit wordt nu nagegaan. Ik heb zelf print screen’ s van de aanvraag.

Ik zal morgen even terugkoppelen. 

Met vriendelijke groet,

Rene

Reputatie 7
Badge +20

Dag @Jeenkhoorn Dank voor de toelichting! Als je gegevens wilt plaatsen, zet ze dan in je profiel en niet hier in het openbare topic. Het kpn forum is een plek waar onze klanten met elkaar in gesprek gaan en elkaar helpen met tips en advies. Een moderator zoals ik begeleid de gesprekken en als je er niet uitkomt, kan ik inhoudelijk meedenken. Als ik het zo lees is er echter al contact en gelukkig hoop op een goede afloop. Ik ben inderdaad heel benieuwd naar je terugkoppeling!

Beste Bart,

We zijn inmiddels door de manager van de monteur gebeld om e.e.a. door te lopen. De uitkomst is dat er ergens iets verkeerd is gegaan in het administratieve proces van KPN en dat dit geen kosten voor ons zijn. ( Omdat de experiabox defect was ) Het bedrag zal op een van de komende rekeningen worden gecrediteerd. Nog even in de gaten houden maar eind goed al goed.

Met dank voor je meeschakelen.

Rene 

Reputatie 7
Badge +20

Dag @Jeenkhoorn Goed om te lezen en fijn dat alles nu opgelostis!