repeater fritzbox

• 29 mei 2015
  • 4 reacties
  • 488 keer bekeken

Onlangs is bij mij een andere experiabox V8 geinstalleerd. Sindsdien werkt mijn repeater (fritzbox wlan n/g) niet meer. Althans, hij krijgt kennelijk geen verbinding met de experiabox. Bij de vorige experiabox, ook een V8, werkte alles wel en waren zowel de experiabox als de fritzbox te zien in mijn netwerkcentrum. Wat is hier aan de hand en hoe los ik dat op?

4 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hallo,

Is de repeater na de nieuwe experiabox opnieuw ingesteld? 

Waarom heeft u eigenlijk een nieuwe V8 gekregen terwijl u deze al had?

Robin

Beste Robin,

Dank voor je reactie.

Of de huidige V8 gebruikt of nieuw is, weet ik niet.

Medio februari werd na aanhoudend getob met de kwaliteit van ons internetsignaal onze V8 experiabox die we enkele jaren hadden, vervangen door een nieuwe, een V9 exemplaar.
Dat gaf een beter signaal, maar gaf ook problemen met interactieve TV.

Er kwam een KPN monteur langs; die verving de ISRA en stelde vast dat alles weer naar behoren werkte.

Maar dat was niet het geval. Er kwam opnieuw een monteur langs; die meette alles door, stelde vast dat het niet overhield. HIj had enkele oplossingen; een nieuwe kabel graven vanaf de weg naar ons huis of een V8 bij een kpnwinkel halen. De V8 versie zou namelijk beter zijn dan de V9....die we nu hadden staan.
Vervolgens keek hij even in zijn auto en kwam terug met een V8 exemplaar.

Dus hebben we nu een V8 in huis en werkt Interactieve TV ook weer naar behoren.

Maar,

de Fritzbox wlan n/g is (opnieuw) niet meer te zien en dus had/heb ik opnieuw geen wifi in mijn werkkamer naast ons huis.

Daarna belde ik met leverancier Informatique; die vertelde dat KPN een poort zou moeten open zetten. Daardoor zou de Fritzbox weer te zien en dus ook te benaderen zijn.

Aldus gebeld met de Klantenservice van KPN. Deze man (dit keer) kon mij niet helpen; KPN verleent geen service aan apparatuur die ze niet zelf leveren.... hij adviseerde mij het te proberen op het KPNforum.

Misschien dat daar iemand is die de oplossing weet.

Tot zover.

Reputatie 7
Wat een onzin van informatique dat er een poort open gezet zou moeten worden voor die Fritz!Box repeater.

Echt weer zo'n antwoord van: "Die klant heeft er toch geen verstand van en dan zijn wij er weer vanaf."

Je zegt dat je met die V9 problemen had met de TV.

Wat voor een problemen waren dat en hoe uitte die zich precies?

Dag wjb,

Op onze interactieve zenders/kanalen hadden we helemaal geen beeld, of goed beeld en alles wat er tussen mogelijk is. Het was ook totaal onvoorspelbaar. Soms hadden we wel prima beeld, maar net zo vaak ook weer beeld met vertraging en een "opbouw in blokjes". Of gewoon helemaal niks.

De gewone kanalen/zenders werkten wel altijd goed.

Reageer