Beantwoord

Reset en herstel modem wachtwoord V10a lukt niet.

  • 23 June 2019
  • 7 reacties
  • 4757 keer bekeken

Hallo allemaal mijn moeder heeft sinds kort een Experiabox V10A. Ik wil instellingen in de modem/router aanpassen maar ik kom er niet in. Ik heb het volgende al geprobeerd om erin te komen:

  • via 192.168.2.254 inloggen met een atomatisch gegenereerde inlognaam nl. admin. Dan het wachtwoord achterop de box op de sticker invoeren. Geen resultaat.
  • allerlei wachtwoorden proberen zoals; [leeg], password, kpn, KPN, 0000, 1234, admin... Geen resultaat
  • via https://www.kpn.com/service/internet/wifi-en-modems/servicetool-herstellen-fabrieksinstellingen-experiabox-modem.htm de fabrieksinstellingen herstellen. Geen resultaat want als ik geen wachtwoord invoer op adres 192.168.2.54 waar de inlognaam (admin) automatisch staat geschreven dan krijg ik deze melding te zien 'Your Username or Password may have error. Please check it' Na een aantal pogingen krijg ik EEN UUR tijdstraf.
  • harde reset uitvoeren waarbij ik het reset knopje bedien totdat het oranje lampje aangaat. Geen resultaat want de V10A blijft voorgoed niet toegankelijk en internet komt er niet doorheen.
Ik heb het opgegeven vandaar de vraag hoe moet ik dat apparaat terugzetten in de fabrieksinstellingen zodat ik het in kan stellen naar mijn wensen?

*Admin: topic verplaatst naar juiste board
icon

Beste antwoord door Bart_ 24 June 2019, 16:43

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Dag @Dpascual Wat raar dat het niet lukt. Je volgt, voor zover ik weet, de juiste procesdures. Bij de V10A gebruik je inderdaad het wachtwoord achterop en tenzij het wachtwoord nadien niet is gewijzigd zou dat moeten werken.

Een fabrieksreset kun je als volgt uitvoeren:
• Steek een pen of ander puntig voorwerp in het gaatje ‘Reset’ aan de achterzijde van het modem.
• Houd een aantal seconden ingedrukt. Laat de pen of ander puntig voorwerp direct los als het Power lampje rood gaat branden.
De KPN Experia Box start nu opnieuw op en zal persoonlijke gegevens in de KPN Experia Box terugzetten. Laat de KPN Experia Box 30 minuten aanstaan en onderbreek de procedure niet!
Dag @Dpascual Wat raar dat het niet lukt. Je volgt, voor zover ik weet, de juiste procesdures. Bij de V10A gebruik je inderdaad het wachtwoord achterop en tenzij het wachtwoord nadien niet is gewijzigd zou dat moeten werken.

Een fabrieksreset kun je als volgt uitvoeren:
• Steek een pen of ander puntig voorwerp in het gaatje ‘Reset’ aan de achterzijde van het modem.
• Houd een aantal seconden ingedrukt. Laat de pen of ander puntig voorwerp direct los als het Power lampje rood gaat branden.
De KPN Experia Box start nu opnieuw op en zal persoonlijke gegevens in de KPN Experia Box terugzetten. Laat de KPN Experia Box 30 minuten aanstaan en onderbreek de procedure niet!


Hallo Bart,

Dit heb ik al een aantal keren gedaan de modem reset wel , maar gaat niet terug naar fabriekstand . Kom er dus niet in met de wachtwoord die er op staat. Hij zet volgens mij alles terug en laat dan weer de gegevens zoals ze waren ingesteld. Kan namelijk niet inloggen op de WiFi die op de kaart staat. En dus ook niet met admin in de modem.

Is het mogelijk dat het vanuit KPN wordt gereset tot fabriekstand daarmee bedoel ik dus zoals aangekomen toen die nieuw aangesloten werdt of mij de wachtwoord gewoon geeft.
Reputatie 7
Badge +20
Dat is gek, want dat zou wel moeten. Op de manier die ik beschrijf reset je de box toch echt wel naar de fabrieksinstellingen. Een wachtwoord kan ik je niet geven: je logt in met het wachtwoord dat op de Experia Box staat. Ik kan 'm vanuit hier wel voor je resetten, zodat we het zeker weten. Zou je wel jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, de postcode, het huisnummer en het klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?
Sstaat erop. Alvast bedankt.
Reputatie 7
Badge +20
Yes, ik heb 'm vanuit hier een factory reset gegeven. Hopelijk lukt het nu wel.
Het is gelukt. Super bedankt.

Heys, ik heb ook precies hetzelfde als die andere jongens hierboven.
I

En in plaats van IEDERE KEER te antwoorden+ wat raar, hij hoort het gewoon te doen. Ik heb nu vanuit hier een hardreset uitgevoerd…..

Los het probleem op en stop met schijnheilig te doen,, zo verlies je je geloofwaardigheid!