Beantwoord

Reset V10 en alle gegevens/instellingen kwijt

  • 27 July 2019
  • 19 reacties
  • 431 keer bekeken

Hoppa,

tv werkte niet meer... en wat zegt de service medewerkster.. " we gaan eerst de tv resetten en dan de experiabox.." fijn dat er geen backup gemaakt kon worden, nu kan ik mijn zondag weer vullen met instellen van IP-range, fixed dhcp addressen, NAT services, port forwards, Wifi settings en alles weer testen.
Lekker gebruiksvriendelijk bezig jongens.

3 jaar verder en zelfs een export is te moeilijk om te implementeren, of vrijgeven want het zal er vast standaard in zitten.

*Admin: reactie afgesplitst, eigen topic aangemaakt.

icon

Beste antwoord door peter-keetfm 28 July 2019, 14:26

Bekijk origineel

19 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Hoi @tjarc, Vet zuur dat mijn collega niet heeft aangegeven dat er geen sprake is van een backup en dat je jouw ingesteld gegevens zou verliezen. Werkt de tv nu wel weer? Ik ben benieuwd wat er met je tv aan de hand was en/of een reset überhaupt wel nodig was geweest in dit geval. Hopelijk kom je er uit met het opnieuw instellen van je modem. Mocht je ergens tegen aanlopen, stuur je dan een bericht? Dan helpen we je waar we kunnen!
dit is dan ook weer een rede dat ik een eigen router gebruik
de experiabox als dmz door stuur naar mijn router
het 2e punt is dat ik ook noooit met dhcp binding werk met de "vaste" apparatuur thuis
dhcp binding is wel handig voor bijvoorbeeld een laptop
ik gebruik al jaren vaste ip adressen ander de 150 en laat de dhcp server vanaf 150 lopen
alles daar onder zet ik vast 192.168.0.x
Reputatie 7
Badge +24
HIer ook eigen router. Alles achter deze eigen router, ook eigen acces point. WiFi op de Experiabox uit. En alleen VPN, poort 1194, geforward in de Experiabox. Verder niks.
je hoeft niks te forwarden in de experiabox
DMZ naar jou eigen router en in je eigen router regel je alles ook vpn
ik heb ook de verplichte experiabox nodig voor de huistelefoon en itv
internet draai ik achter een netgear r9000
@peter-keetfm
Mag ik vragen hoe je dat doet met het iptv subnet/vlan? Static route? Vlan Bridge?

@Marina_
Het is ook ongekend dat KPN nogsteeds de gegevens niet vrij geeft voor eigen modems terwijl hier al een geruime tijd een uitspraak over is gedaan.

Betreffende het probleem met tv:
Hadden wel een menu & tvgids maar geen tv/radio stream.
Ik had al de sw verwijderd van de topbox, modem en top box al van spanning gehad, kabel direct met het modem gekoppeld, enige wat overbleef was een reset op het modem (waarna het wel werkte).

Feit blijft dat er al 3 jaar gevraagd wordt om een fatsoenlijke manier om instellingen te behouden en ook dit verzoek genegeerd wordt door kpn.
Net als andere verzoeken zoals instellingen voor het dhcp subnet, static routes, info/support voor eigen modem, etc.
@tjarc

misschien boven staande even lezen :

ik heb ook de verplichte experiabox nodig voor de huistelefoon en itv
internet draai ik achter een netgear r9000

dus ik heb de experiabox er tussen zitten
@peter-keetfm
Dankje peter, dat had ik inderdaad gelezen. Ik heb echter een centrale (managed poe) switch waar vanuit het pand is uitbedraad naar wand dozen (en accesspoints).

Vanuit de EB gaat dus 1 glasfiber naar de techniek ruimte. Een extra router kan onder dmz, echter moet ik alsnog het iptv subnet op de centrale switch zien te krijgen (bridge vlan o.i.d.) om het door de router te krijgen voor verdere distributie.

In het verleden heb ik wel wat geprobeerd met eigen vdsl modems maar daar was altijd wel wat mee, iets dat niet ondersteund werd of niet kon onder bepaalde omstandigheden (zyxel, asus).

Wellicht een fritzbox ofzo.
ik heb een 2e netwerk aangelegd voor itv beetje een omweg maar werkt altijd
itv achter een eigen router kan maar is een heel gedoe daarom heb ik een 2e netwerk voor itv
en dat was mogelijk hier om een 2e utp te trekken en die kabels kosten de kop ook niet
maar @wjb kan het jou uitleggen hij heeft een eigen router
en volgens mij gebruikt hij een andere telefoon aanbieder dan kpn (wat ik dan niet wil)
hij is experiabox loos
Reputatie 7
Badge +19
@Marina_
Het is ook ongekend dat KPN nogsteeds de gegevens niet vrij geeft voor eigen modems terwijl hier al een geruime tijd een uitspraak over is gedaan.


@tjarc, Vanuit jouw perspectief snap ik dat je dit ongekend vindt. Helaas werkt dit in de praktijk niet zou eenvoudig. We houden ons hier mee bezig, maar dit is wel een proces waar we rekening moeten houden met privacy, risico's en andere bijkomstigheden.
Reputatie 7
Badge +19
@tjarc, Ben je er uitgekomen met het opnieuw instellen van je modem?
@Marina_
Ja deze werkt weer.
IPTV blijft een ding, er is beeld, geluid en tv gids maar terugkijken (3 dagen terug) werkt niet. De stream start niet, het beeld blijft zwart en de tijdsindicatie blijft staan op 0min.
Reputatie 7
Badge +24
je hoeft niks te forwarden in de experiabox
DMZ naar jou eigen router en in je eigen router regel je alles ook vpn

Ja kan ook. Maar de maakt niks uit. Je moet nog steeds 1 dingetje instellen in de Experiabox 🤡
Reputatie 7
Badge +24
Het netwerk van de Experiabox (en daarmee iptv) kun je eenvoudig om je eigen router heen leiden naar een managed switch die je achter je router hebt staan. In deze switch zet je dit netwerk dan op een virtual lan. Het vereist wel behoorlijke kennis van zake, maar het is heel goed mogenlijk.



Dit plaatje heb ik een paar weken geleden gemaakt voor een ander topic.
ik heb een 2e netwerk aangelegd voor itv beetje een omweg maar werkt altijd
itv achter een eigen router kan maar is een heel gedoe daarom heb ik een 2e netwerk voor itv
en dat was mogelijk hier om een 2e utp te trekken en die kabels kosten de kop ook niet
maar @wjb kan het jou uitleggen hij heeft een eigen router
en volgens mij gebruikt hij een andere telefoon aanbieder dan kpn (wat ik dan niet wil)
hij is experiabox loos


Interessant dat KPN jouw antwoord als "het antwoord" aanmerkt. Dit geeft dan ook wel aan wat het huidige niveau is geworden...

Daarbij, ik heb wederom uitval op IPTV en het rare is dat het heel geleidelijk gaat. Eerst werkt terugkijken niet helemaal, dan stoppen bepaalde programmas (NICS bijv) en later stoppen gehele kanalen (RTLZ bijv, later ook NL1+2+3) terwijl anderen wel te bekijken zijn.
Note: het menu etc blijven wel beschikbaar!
Zippen over sommige kanalen laat de iptv decoder even "hangen".

Wat is er veranderd met de laatste IPTV update!?
Reputatie 7
Badge +24
Heb je toevallig een dvs-set in gebruik?
@Nick83
Hoi nick, bedankt voor je info. Nee, geen dvs set. Alleen een wat switches en alles is bekabeld.
Na een reboot van het modem (power cycle) werkt het gek genoeg weer. Hebben hier geen andere routers staan.
Even voor de duidelijkheid:
EBv10- utp- unmanaged_switch -fiber-managed_switch -utp- iptv.

Veel spannender is het eigenlijk niet.
Het is ook pas gaan rommelen na de laatste aankondgekondigde update van IPTV.
Reputatie 7
Badge +24
Ow... en die switches ondersteunen IGMP snooping?


https://forum.kpn.com/search?q=IGMP+snooping&search_type=tag
Jup, anders was ik ook al eerder tegen problemen aangelopen.

Reageer