Beantwoord

Retentietijd KPN Newsserver

• 11 oktober 2018
  • 14 reacties
  • 629 keer bekeken

Ik zag dat de retentietijd op de KPN newsserver tot 28 dagen zou moeten zijn
Maar ik kan hooguit een week terug om iets nog binnen te halen. Hoe zit dit?
icon

Beste antwoord door Joran 12 november 2018, 12:56

Dag allen, er is (gelukkig) besloten om de uitbreiding van de capaciteit toch voort te zetten. Dit is inmiddels gebeurd. Vanaf vandaag zal de retentie elke dag met 1 dag toenemen tot we weer op 28 dagen zitten. De FAQ op de website zullen we weer updaten zodra dit achter de rug is.
Bekijk origineel

14 reacties

Hoi
Ik zie exact hetzelfde. tot paar weken geleden was het ergens tussen de 3 en 4 weken, en nu max 10 dagen. KPN???
Op het web staat nog steeds 28 dagen en 10 connecties (bij mij werken er 4...)
Reputatie 7
Badge +17
Goedemorgen @Karel1965 & @Nico67 . Welkom op het forum! Het is inderdaad vreemd dat je maar een week terug kan en er maar 4 connecties mogelijk zijn. Ik heb daarom deze vraag intern doorgezet. Zodra hier ik hier een antwoord op heb kom ik bij jullie terug.
Reputatie 7
Badge +17
Ik heb zojuist een antwoord gekregen op jullie vraag. De informatie op onze pagina was niet correct. Dit is inmiddels aangepast. De retentie is max. 12 dagen en er is een max. van 8 connecties per IP adres.
Reputatie 3
Badge +2
Beste @Vikash,
Volgens @Joran was dit omdat er apparatuur vervangen moest worden.
Wat is de status hiervan?

Zie link:
https://forum.kpn.com/thuisnetwerk-72/spotnet-foutmelding-451106

Met vriendelijke groet,
Ice Minelandr
Reputatie 7
Badge +17
@Ice minelandr Ik heb eerlijk gezegd zelf geen idee wat de status hiervan is. Ik heb deze vraag intern doorgezet. Zodra ik hier een antwoord op krijg laat ik je het weten.
Reputatie 7
Badge +17
@Ice minelandr Ik heb inmiddels terugkoppeling gekregen. Het voornemen was inderdaad dit na de zomer te hebben gerealiseerd. In de praktijk is het anders gelopen en is er geen goedkeuring gekomen voor uitbreiding van de capaciteit. Het zit niet meer in de planning om de capaciteit uit te breiden. De tekst op de website is daarop ook aangepast. Ik vind het jammer dat we dit nu pas te horen krijgen, excuses daarvoor. 😥

Je zou kunnen overwegen om een betaalde nieuwsserver te nemen, maar die keuze ligt helemaal bij jezelf natuurlijk.
Niet netjes van KPN om de retentietijd terug te brengen zonder communicatie naar hun klanten. 🤔
Een andere betaalde aanbieder? Ik dacht dat ik elke maand al betaalde voor KPN compleet (was inclusief langere retentietijd)
Toch bedankt voor het uitzoeken.
Groet.
Fijn dat er nu duidelijkheid is, maar belachelijk dat KPN de retentie zo beperkt en bovendien zonder communicatie daarover. Ik heb er in iedere geval nergens iets over gelezen.

Ook ik heb KPN Compleet, maar dat laatste krijgt wel steeds minder waarde en geeft stof tot nadenken .....
Reputatie 6
Badge +10
Inderdaad. De redenen om NIET over te stappen naar een andere provider worden zo wel heel erg schaars...Is het misplaatste arrogantie?
Niet netjes van KPN om de retentietijd terug te brengen zonder communicatie naar hun klanten. 🤔
Een andere betaalde aanbieder? Ik dacht dat ik elke maand al betaalde voor KPN compleet (was inclusief langere retentietijd)
Toch bedankt voor het uitzoeken.
Groet.

KPN Compleet heeft in zijn geheel niets te maken met usenet/nieuwsgroepen noch met de retentie. KPN Compleet of niet, de retentie is daar nooit meer of minder om geworden.

Ik ben overigens benieuwd welke overeenkomst je voor je vaste diensten hebt met KPN, in mijn overeenkomsten - van de afgelopen 4 jaar - kom ik nergens tegen dat ik betaal voor usenet/nieuwsgroepen. Het mag dus worden gezien als extra dienst wat geen standaard onderdeel is van de overeenkomst nog leuker; het staat zelfs nergens vermeld in de specificaties van de dienst die je afneemt.

Fijn dat er nu duidelijkheid is, maar belachelijk dat KPN de retentie zo beperkt en bovendien zonder communicatie daarover. Ik heb er in iedere geval nergens iets over gelezen.

Ook ik heb KPN Compleet, maar dat laatste krijgt wel steeds minder waarde en geeft stof tot nadenken .....

Zoals gezegd; het is geen onderdeel van de standaard overeenkomst. KPN kan dus zelfs zonder enige communicatie de usenet-dienst volledig uit de lucht halen want het is geen standaard onderdeel van dus de overeenkomst. Hierom is de retentie-wijziging dan dus ook niet gecommuniceerd.

Tevens heeft KPN Compleet in zijn geheel niets te maken met de usenet (newsserver). Je krijgt als KPN Compleet klant niet ineens een hogere retentie. KPN Compleet heeft altijd bestaan uit verdubbeling van mobiele data, een gratis zenderpakket en bij >1 mobiel abonnement het onbeperkt bellen naar elkaar met € 5,00 korting op ieder mobiel abonnement.

Inderdaad. De redenen om NIET over te stappen naar een andere provider worden zo wel heel erg schaars...Is het misplaatste arrogantie?

De smoes die KPN helaas maar wat vaak gebruikt is Wij zijn 24/7 bereikbaar in tegenstelling tot onze concurrenten ik vraag mij af wat het voordeel is van die 24/7 bereikbaarheid. Als je 's avonds zonder diensten zit wordt dit toch pas "op zijn minst" de volgende werkdag opgelost. En verder heb je de klantenservice veelal niet nodig. Of te wel; je betaalt voor iets wat je niet gebruikt. De tarieven zijn bij KPN wat dat aangaat veel te hoog als je ziet wat je er anno 2018 voor terugkrijgt.
Reputatie 7
Badge +28
Dag allen, er is (gelukkig) besloten om de uitbreiding van de capaciteit toch voort te zetten. Dit is inmiddels gebeurd. Vanaf vandaag zal de retentie elke dag met 1 dag toenemen tot we weer op 28 dagen zitten. De FAQ op de website zullen we weer updaten zodra dit achter de rug is.
Dat is goed nieuws! 👍

@ GerritS76:
"het is geen onderdeel van de standaard overeenkomst. KPN kan dus zelfs zonder enige communicatie de usenet-dienst volledig uit de lucht halen want het is geen standaard onderdeel van dus de overeenkomst. Hierom is de retentie-wijziging dan dus ook niet gecommuniceerd."
Dat ze het kunnen en mogen is me duidelijk. Jouw opmerking gaat echter volledig voorbij aan klantvriendelijkheid. Ook daarover staat niets in de standaard overeenkomst 😉, maar is desondanks een "service" die je o.a. van KPN mag verwachten.

"Tevens heeft KPN Compleet in zijn geheel niets te maken met de usenet (newsserver). Je krijgt als KPN Compleet klant niet ineens een hogere retentie. KPN Compleet heeft altijd bestaan uit verdubbeling van mobiele data, een gratis zenderpakket en bij >1 mobiel abonnement het onbeperkt bellen naar elkaar met € 5,00 korting op ieder mobiel abonnement."
Dat is juist. Ik bedoelde met mijn opmerking dat voor mijn gevoel de voordelen van KPN Compleet steeds minder interessant worden om het "complete pakket" van KPN af te blijven nemen en niet (gedeeltelijk) over te stappen naar een andere aanbieder.

Inmiddels zou de retentie dus weer 28 dagen moet zijn, wat echter niet het geval is.
Graag informatie over de status en wat te verwachten, waarvoor bij voorbaat dank!

Reageer