Beantwoord

Retour borg Altijd online Zeker Erbij

  • 11 August 2019
  • 14 reacties
  • 559 keer bekeken

goedemiddag,

Ik heb nog een dongle in huis van het Altijd Online Zeker Erbij pakket. Deze dongle gebruik in inmiddels niet meer en ik wilde deze inleveren bij een KPN winkel. Ik heb hier immers €50 borg voor betaald en dat wil ik graag terug.

De medewerker van de KPN winkel kon niets voor mij betekenen aangezien ik niet beschikte over een betaalbewijs van de borg. Ik kan geen betaalbewijs overhandigen aangezien dit te lang geleden is. De medewerker kon ook niets in het systeem vinden behalve mijn laatste pakket wijziging naar het 4K pakket van ongeveer een jaar geleden. Dit terwijl ik klant ben bij KPN sinds 2004.

Ik heb op internet gezocht (https://www.kpn.com/service/mobiel/instellen/dongel/kpn-direct-online-modem-huawei-e160.htm) en zag dat deze dongels van September 20018 t/m Augustus 2010 zijn verkocht. Ik kan echter maar 8 jaar terug in mijn transacties van de bank.

Graag wil ik weten hoe ik mijn borg terug kan krijgen aangezien deze toen verplicht was.

Bij voorbaat dank voor de medewerking.

Met vriendelijke groet,

Remco Ketting
icon

Beste antwoord door Remco Ketting 19 August 2019, 10:51

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Reputatie 7
Badge +24
U ... heeft de dongel dus al zo ongeveer 10 jaar? Begrijp ik dat goed?
Dat klopt ja.

Ik heb hem al lang niet meer gebruikt en kwam hem tegen bij het opruimen. Aangezien ik er borg voor betaald heb wil ik deze graag terug.
Reputatie 7
Badge +24
Als je er verder geen bewijs van hebt, dan word het heel moeilijk denk ik...
Aangezien de borg een verplichting was lijkt het me een formaliteit. En ik ga er ook vanuit dat het in het systeem van KPN gewoon zichtbaar is.
Badge +19
Ik zou er maar niet op rekenen. Ik dacht dat de bewaarplicht voor bedrijven zeven jaar is.
Hoi Allemaal en @Remco Ketting


Een langere bewaartermijn geldt voor bedrijven die elektronische diensten, radio- en televisieomroepdiensten en telecommunicatiediensten leveren. Zij moeten hun administratie 10 jaar bewaren.

Bron:
Hoi @Remco Ketting . Welkom op het forum.
Vervelend dat je hier tegenaan loopt. Het is een flinke tijd geleden en de KPN systemen hebben in die jaren een aantal flinke veranderingen ondergaan. Dat zal het zoeken niet makkelijker maken.
Ik kan vrij ver terug zoeken maar heb dan wel een referentie nodig ( klantnummer, factuurnummer? ). Lukt het niet om iets te vinden dan heb ik sowieso een soort van 'bewijs' van jouw kant nodig. Heb je destijds ook een bevestiging in je mail gehad?
Beste Erwin,

Ik ben zelf nog gaan zoeken in mijn emails. Het bleek dat ik mijn mails in mijn kpnplanet mailbox nooit heb verwijderd. Ik heb daar echter gekeken en het geen factuur daarvan kunnen vinden.

xxxxx


Misschien helpt dit nog wat verder.

Ik zal nog bij mijn bank vragen tot hoever zij terug kunnen in de mutaties.

Met vriendelijke groet,

Remco Ketting


Admin: privacy gegevens in profiel gezet
Reputatie 7
Badge +24
Je kunt bij je bank zelf tegenwoordig al een heel eind terug. Maar ik vraag me af wat je daar aan hebt.
Helaas kan ik met dat klantnummer maar terug tot begin 2013, @Remco Ketting . Ik hoop dat jij nog iets via je bank kunt achterhalen.
Hoi Erwin,

Ik heb een factuur bekeken van de periode in 2008 en daar zie ik een ander klantnummer staan.

Namelijk: xxx

Op een factuur van 2010 zie ik nog het volgende klantnummer staan: xxx

Blijkbaar is het nummer een paar keer veranderd. Misschien kun je nu wat verder terug zoeken.

Groeten,

Remco Ketting
Helaas, Remco. Op dat klantnummer dat met een 6 begint vind ik nog maar een paar facturen. Maar die zijn recenter..Ik vrees dat ik geen enkele aanknopingspunt heb. En ben ook bang dat ik niet zo ver terug kan.. Ik zie het somber in, om eerlijk te zijn.
Beste Erwin,

Hartelijk dank voor het zoeken. Ik ga thuis nog even spitten in de afschriften.

Groeten,

Remco
Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat het niet gelukt is. Jammer. Mocht je toch nog iets vinden, laat het weten!