Rommel rond straatkasten

• 16 november 2015
  • 5 reacties
  • 421 keer bekeken

Reputatie 2
Beste KPN Forum'ers & KPN Forumfeeën,

Toen ik vandaag op mijn fiets langs enkele straatkasten kwam, zag ik bij een aantal van deze kasten toch wel aardig wat troep liggen. Het lijkt mij niet de bedoeling dat KPN, als bedrijf dat streeft zo milieuvriendelijk te opereren, bij het plaatsen van of bij het onderhoud aan straatkasten zo'n bende achterlaat. Om even een voorbeeld te geven van wat ik gevonden heb:

• Glasvezelbuis identificatiekaartje
  • Glasvezelbuis afsluitdopje
  • Verschillende koperdraden, van verschillende lengtes en kleuren
  • Tie-wraps
Hieronder ook de foto's van de aangetroffen spullen. Is het misschien mogelijk voor de mensen die aan deze straatkasten werken, hun spullen netjes en verwantwoordlijk af te voeren? Het is nu bij mij met drie straatkasten voorgekomen dat er allemaal spullen naast liggen, soms in bosjes gewaaid etc. 

(Ik hoop dat het een beetje te zien is op de onderstaande foto's)

https://

https://

Bovenstaand plaatje is wat ik bij de twee straatkasten nog meer gevonden heb.

Nu heb ik het allemaal meegenomen en afgevoerd, maar het lijkt mij niet de bedoeling dat dit structureel gebeurt in heel Nederland. Al de materialen zijn van plastic, koper, etc. en dat is niet echt makkelijk afbreekbaar in de natuur.

5 reacties

Reputatie 2
Badge +2
Het probleem ligt het in feit dat bijna alles tegenwoordig wordt uitbesteed aan niet KPNérs (ZZPérs).

Een KPN'er wordt per uur betaald een ZZP'er per klus.

Met andere woorden er wordt tegenwoordig niet meer getest tot aan huis (hoofdverdeler tot aan ISRA)

Ik heb dit meerdere malen ondervonden bij mensen thuis waarbij het mis ging bij het laaste kastje tot aan huis (ISRA) waarbij de lijn niet binnen kwam.

Ze worden betaald om een kabel extra te trekken maar niet om de oude kabels te verwijderen.

Dit gaat vaak ten koste van kwaliteit en resulteert in slordig werk.

Reputatie 7
Badge +27
Dag Michiel,

Goed dat je hier melding van maakt, dit is zeker niet hoe het hoort. Bewust met het milieu omgaan staat hoog bij ons in het vaandel. Dit past hier helemaal niet bij.

Zou je, eventueel in een privébericht, kunnen aangeven welke omgeving dit betreft? Ik wil dit graag terugkoppelen aan het management van het betreffende monteursrayon. Bedankt voor je melding!

Reputatie 2
Joran schreef op 17 nov '15 om 18:32uDag Michiel,

Goed dat je hier melding van maakt, dit is zeker niet hoe het hoort. Bewust met het milieu omgaan staat hoog bij ons in het vaandel. Dit past hier helemaal niet bij.

Zou je, eventueel in een privébericht, kunnen aangeven welke omgeving dit betreft? Ik wil dit graag terugkoppelen aan het management van het betreffende monteursrayon. Bedankt voor je melding!

Ik heb je een privébericht gestuurd met daarin de exacte details 🙂 Bedankt voor het oppakken!

Reputatie 2
starscreamer schreef op 18 nov '15 om 13:31uHet probleem ligt het in feit dat bijna alles tegenwoordig wordt uitbesteed aan niet KPNérs (ZZPérs).

Een KPN'er wordt per uur betaald een ZZP'er per klus.

Met andere woorden er wordt tegenwoordig niet meer getest tot aan huis (hoofdverdeler tot aan ISRA)

Ik heb dit meerdere malen ondervonden bij mensen thuis waarbij het mis ging bij het laaste kastje tot aan huis (ISRA) waarbij de lijn niet binnen kwam.

Ze worden betaald om een kabel extra te trekken maar niet om de oude kabels te verwijderen.

Dit gaat vaak ten koste van kwaliteit en resulteert in slordig werk.

Ik zie inderdaad heel vaak andere bedrijven bij dergelijk straatkasten -- en dan doel ik niet op Schuuring en Volkerwessels Telecom.

Het lijkt dat deze bedrijven weer andere bedrijven inhuren voor het plaatsen van kasten, etc.

Dat klopt ook. Zowel schuuring als VWT huren weer "kleinere" bedrijven in. 

Reageer