Beantwoord

Rotterdam Blijdorp upgrade naar meer dan 25 Mbps?

• 9 mei 2018
  • 51 reacties
  • 1462 keer bekeken

Reputatie 1
Al 20 jaar ben ik XS4ALL klant, anderhalf jaar geleden heb ik pairbonding gekregen op mijn DSL verbinding en was het weer enigszins acceptabel. Maar nu XS4ALL heeft aangekondigd opnieuw de prijzen te verhogen vind ik mijn 25 Mbps echt te traag aan het worden in vergelijking tot Ziggo.

Op https://netco-fpi-info.fourstack.nl/ staat dat mijn postcode op 4 mei geüpgraded zou worden naar 100 Mbps (SDF?), maar ik begrijp al uit dit forum dat het dan niet zo is dat je verbinding direct geüpgraded wordt.

Op de Zestienhovensekade in Rotterdam Overschie haalt 1 DSL verbinding (zonder pairbonding dus) gemakkelijk 80 Mbps. Hier met pairbonding volgens het modem 40, maar volgens speedtest maximaal 25 Mbps.

Wanneer gaat de snelheid hier in Rotterdam Blijdorp (Noord) nu eindelijk eens omhoog?
icon

Beste antwoord door nck8 6 juli 2018, 07:41

Upgrade is doorgevoerd.
Bekijk origineel

51 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Nou, t is eigenlijk gewoon gissen totdat die 100Mbit/s of welke snelheid dan ook daadwerkelijk op bovengenoemde site staat. Zodra dat er staat kan de lijn omgezet worden.

Robin
Reputatie 7
Hier met pairbonding volgens het modem 40, maar volgens speedtest maximaal 25 Mbps.Wi-Fi of bekabeld?
Reputatie 1
100 Mbps USB netwerk rechtstreeks de Frtizbox in; http://www.speedtest.net/result/7296520816
5 Ghz WiFi: http://www.speedtest.net/result/7296524405

geen noemenswaardig verschil.

MacBook Air mid 2013, op mijn werk trekt die rustig 400-500 Mbps via WiFi.
Reputatie 7
Badge +28
Welkom op het forum Ton! Ik heb een paar postcodes gecontroleerd maar de upgrade lijkt uitgesteld te zijn naar juni. Ik ga ervan uit dat dit ook voor jouw postcode geldt. Concretere informatie dan op Fourstack staat kan ik helaas niet achterhalen dus hou de site nog even in de gaten. Hopelijk wordt de upgrade volgende maand daadwerkelijk geleverd zodat je van de 100Mbit gebruik kunt maken.
Reputatie 1
Dank voor je reactie Joran, ik wacht het in spanning af. Ben met name benieuwd of die 100 mbps echt gerealiseerd wordt. Pairbonding zou ook wonderen doen maar het ging van 18 naar 25 mbps.
Reputatie 7
Soms zijn de verw8ingen voor PB inderdaad wat te hoog gespannen. Bij mij ging 't van ongeveer 30 Mb/s naar ongeveer 50, terwijl Fourstack 65 Mb/s aangeeft.
Ik heb een paar postcodes gecontroleerd maar de upgrade lijkt uitgesteld te zijn naar juni. Ik ga ervan uit dat dit ook voor jouw postcode geldt. Concretere informatie dan op Fourstack staat kan ik helaas niet achterhalen dus hou de site nog even in de gaten. Hopelijk wordt de upgrade volgende maand daadwerkelijk geleverd zodat je van de 100Mbit gebruik kunt maken.

Hier in hetzelfde schuitje, maar dan nog geen klant van KPN, overweeg ik wel te worden.
De kast staat al maanden klaar, voor vandaag stond een 2e kast in de wijk gepland, waar ook geen beweging in lijkt te zitten. Volgens de website KPNNetwerk.nl zijn de werkzaamheden nog niet afgerond, dit was vorige week vrijdag wel het geval.

Ik ben benieuwd of er nog wat beweging in komt 😉.
Reputatie 1
The plot thickens; mijn benedenburen hebben een kaartje in de bus gehad van KPN Netwerk, dat het netwerk is geüpgrade in de straat. Fourstack geeft nu aan dat de upgrade voor 25 mei is ingepland en XS4ALL weet nog van niks en stelt in een brief voor om met de aankomende snelheid- en prijsverhoging mijn abonnement te downgraden naar Compact omdat meer snelheid er niet in zit.

Gaat dit altijd zo chaotisch?
Reputatie 7
Badge +28
Ik zie 24 mei op een aantal adressen maar misschien zijn er meerdere straatkasten. De brief van XS4ALL zal automatisch zijn verstuurd naar alle klanten waarbij een downgrade op dat moment zinvol is, maar geen rekening houden met geplande upgrades. Sorry dat het zo chaotisch aanvoelt maar de hogere snelheiden zijn binnen handbereik. Dat is goed nieuws lijkt me 🙂 Ik zou even afwachten tot maandag en dan contact opnemen met XS4ALL met de vraag of je direct geüpgraded kan worden. Nadat een straatkast gereed is gemaakt kan het anders nog even duren voor de upgrade geregeld wordt.

@nck8: Gaat dit ook om Blijdorp of om een andere regio?
Reputatie 1
Dank voor je reactie Joran. Op de site KPNNetwerk.nl staat op het adres van mijn buren dat het netwerk nog niet is geüpgrade. Ik denk dat het kaartje in de bus prematuur was, dat ze hier nog even mee hadden moeten wachten.

Goede tip om inderdaad even met XS4ALL te bellen op maandag, zal ik doen.
Ik zie 24 mei op een aantal adressen maar misschien zijn er meerdere straatkasten. De brief van XS4ALL zal automatisch zijn verstuurd naar alle klanten waarbij een downgrade op dat moment zinvol is, maar geen rekening houden met geplande upgrades. Sorry dat het zo chaotisch aanvoelt maar de hogere snelheiden zijn binnen handbereik. Dat is goed nieuws lijkt me 🙂 Ik zou even afwachten tot maandag en dan contact opnemen met XS4ALL met de vraag of je direct geüpgraded kan worden. Nadat een straatkast gereed is gemaakt kan het anders nog even duren voor de upgrade geregeld wordt.

@nck8: Gaat dit ook om Blijdorp of om een andere regio?

Identiek. Ook hier een kaartje in de bus. Vermoed dat er last minute iets fout is gegaan. Fourstack wijst nu naar a.s. vrijdag als datum. Hopen dat het nu wel goed gaat!
Reputatie 7
Badge +28
Alle adressen die ik in een steekproef heb getest zitten op 90-100Mb! Ik markeer dit topic als opgelost. Als jullie over je eigen adres nog vragen hebben kan dat natuurlijk, dan ontvang ik jullie adresgegevens graag in een privébericht! 🙂
Reputatie 1
Dank voor de melding, afgelopen vrijdag verschoof voor mijn adres in FourStack de opleverdatum opnieuw met een week naar 1 juni. Ik heb je zojuist een privéberichtje gestuurd.
Bedankt voor de update. Net als mijn wijkgenoot een PM gestuurd. Hier namelijk dezelfde situatie.
Reputatie 1
Ik heb ook nog wat andere postcodes geprobeerd in de wijk, maar op geen een adres waarop ik het probeer lijkt de upgrade te zijn uitgevoerd. Sterker nog, aan de andere zijde van de Statenweg (richting de telefooncentrale in Noord) is helemaal geen upgrade gepland. Ze halen daar natuurlijk ook wel wat betere snelheden.

Op zich zal het wel zo zijn als Joran zegt; hogere snelheden liggen binnen handbereik, maar het proces van opleveren gaat toch wel een beetje rommelig.
Reputatie 7
Badge +28
Mijn fout ☹ Oplossing is weggehaald. Die postcodes lagen niet in Blijdorp. Bedankt voor het sturen van jullie gegevens, hoef ik niet meer te gokken!

Omdat de nieuwe datum weer zo dichtbij ligt wacht ik met navragen bij het netwerkbeheer. Zij zullen terugkoppelen dat we donderdag eerst af moeten wachten. Maar als er gepingpongt blijft worden met de datum ga ik er wel achteraan, erg irritant dat het nu al meerdere malen last-minute wordt aangepast.
@Joranzou je vandaag eens kunnen informeren of het nog gaan plaatsvinden? Lijkt erop van niet.
Reputatie 1
Tja, de dag kwam en is weer voorbij. Zoals mijn wijkgenoot vanochtend al vreesde, er is niks gebeurd. Ik wil graag weten waarom het proces zo onvoorspelbaar verloopt.
Reputatie 7
Badge +28
Heel jammer dit! Ik had goede hoop dat het vandaag zou lukken, aangezien de datum niet van te voren is aangepast. Ik heb navraag uitstaan en kom er na het weekend op terug.
Reputatie 1
En de datum staat nu op 15 juni... Ben nu wel reuze benieuwd naar de oorzaak. Vorst in de grond? De rotsbodem die parten speelt? Of toch een gevalletje

?
Reputatie 1
Maar, er lijkt wel iets gewijzigd te zijn. Nu ik even vanochtend vroeg een speedtest deed haal ik bijna 40 Mbps: http://www.speedtest.net/result/7360012474

Dat is een hele verbetering, maar hoe dit nou is ontstaan?
Reputatie 7
Badge +28
Hier de reactie:
Goedemorgen Joran,

De reden van uitstel heeft te maken dat er beperkte capaciteit is hierdoor kunnen maar een beperkt aantal kasten worden vrijgegeven.
Dit heeft te maken met de aantal kasten die men kan migreren.
De kast is nu herpland voor 15-6-2018.

Fijn dat de snelheid al wat hoger is maar een verklaring heb ik daar niet voor. Ik zie dat nog niet terug bij KPN klanten in de buurt, alleen degene met pairbonding halen ongeveer 40Mb.
@Joranheb jij nog iets gehoord van je contacten? Is 15-6 definitief of kan dit ook weer doorschuiven?
Reputatie 1
Dank voor je reactie @Joran. Maar eerlijk gezegd roepen ze alleen maar meer vragen op:

De reden van uitstel heeft te maken dat er beperkte capaciteit is hierdoor kunnen maar een beperkt aantal kasten worden vrijgegeven.
Waar is de beperking? In de bekabeling? In de wijkcentrale? In de verbinding tussen de wijkcentrale en het KPN DC?

Dit heeft te maken met de aantal kasten die men kan migreren.
?
Reputatie 7
Badge +28
Ik was bezig met een reactie tot ik me besefte dat ik aannames aan het doen was over wat ze bedoelen. Ik heb nogmaals navraag uitgezet om zekerheid te krijgen.

Een definitieve datum kan niet worden gegarandeerd, dit is de huidige planning. Als we die datum maar blijven uitstellen snap ik dat dat niet veel zoden aan de dijk zet, maar ik kan geen beloftes doen over de opleverdatum.

Reageer