Vraag

Internet op vakantiepark, kan dat?

  • 24 August 2019
  • 6 reacties
  • 863 keer bekeken

Wij hebben een eigen chalet bij Roompot Beach in Kamperland (4493 PH) en gebruiken meestal de free Wifi, voor sommige toepassingen lukt dat echter niet. Kunnen wij een eigen router bestellen en zo ja hoeveel kost dat?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Heb je al gekeken op fourstack wat er mogelijk is in jouw chalet.
Vul na de postcode het huisnummer van het park in (waarschijnlijk 1) gevolgd door het huisnummer van jouw chalet.
Beste,

Bedankt voor de reactie. Zie bijlage (ik begrijp helaas niet wat het betekent)

Badge +19
Deze site zegt wat de mogelijkheden en snelheden zijn op dat adres. Echt snel is het niet maar je kunt een aansluiting bestellen. Op de site zie je de mogelijkheden.
Reputatie 7
Er is dus blijkbaar een ISRA punt (telefoonaansluiting) in jouw chalet aanwezig en daar kan je een abonnement op aanvragen.
De maximaal haalbare snelheid (12Mbps) is niet om over naar huis te schrijven en de kosten voor een abonnement zijn natuurlijk ook best stevig.

Het is wellicht goedkoper (en sneller) om jouw huidige mobiele telefoon abonnement naar een T-Mobile unlimited abonnement om te zetten of een nieuw T-Mobile unlimited abonnement aan te schaffen en deze te tetheren met een router zoals de GL-AR750 van GL-iNet.


Zelf gebruik ik dit routertje ook bij zakenreizen en vakanties.

Als je geen televisie via het park hebt, dan zou ik kiezen voor Digitenne en al helemaal als je thuis ook een Internet en TV of alles-in-1 abonnement hebt bij KPN. Dan kan je immers op dat abonnement een Digitenne ontvanger contracteren voor €5,- per maand.
Reputatie 7
Badge +30
Hoi Flipenflap, welkom! Je adres komt voor in de database, dat betekent inderdaad dat je een abonnement zou kunnen nemen. Maar, voor af en toe gebruik is dat wel een aardige kostenpost. Dan is een mobiel data abonnement waarschijnlijk een betere optie. De optie van wjb bij de concullega's kan, maar ik ga je natuurlijk ook de KPN optie in deze laten zien 🙂 Dat is dit mobiel data abonnement. Je kan daarbij kiezen uit 500 MB voor €10 per maand of 10 GB voor €25 per maand. Deze komen allebei met een jaarcontract. Er is ook een maandelijks opzegbare optie, dan kost het €11 of €26 per maand. Verder betaal je, in beide gevallen, eenmalig €25 aansluitkosten. Je krijgt dan een simkaart die je dan in een mobiele router kunt steken, of direct in een tablet of laptop.

Als het echt om incidenteel gebruik gaat kun je ook nog Prepaid overwegen. Je kunt dan, op het moment dat je data nodig hebt, een databundel activeren en de Prepaid simkaart in een mobiel routertje steken, of te tetheren zoals in de afbeelding hierboven. Zie deze pagina voor een overzicht van Prepaid bundels. Deze zijn geldig voor 31 dagen of tot de data op is.
Reputatie 7
Maar let op, als je in jouw chalet via de iTV app televisie kijkt of bijvoorbeeld veel Netflix of YouTube gebruikt, dan is die 10GB zo op.
Daarbij komt dat je zo'n data sim naast je mobiele telefoonabonnement moet nemen terwijl je met die optie bij T-Mobile jouw huidige mobiele telefoonabonnement zou kunnen omzetten naar zo'n T-Mobile unlimited abonnement. Je geeft dan wel €30,- per maand uit aan dat abonnement, maar je bespaart ook weer je huidige abonnementskosten. Dan moet KPN wel van heel goede huize komen om daar nog onderdoor te komen met een aanbieding.
Ik daag @Erik_ graag uit. 😉 Tip: KPN kom ook met een unlimited abonnement. 😎