Beantwoord

Router aansluiten na de v10 experiabox

  • 21 May 2019
  • 5 reacties
  • 4068 keer bekeken

Badge
Graag zou ik willen weten of het (makkelijk) mogelijk is om een Router na de v10 experia box kan aansluiten. Ik heb weinig verstand van internet en Wifi. Ons probleem is dat we op 4 woonlagen actief zijn met apparaten. Op zolder en in 1 slaapkamer is het wifi signaal erg zwak. Ik ben aan het overwegen om bv een gaming Asus router na het modem van KPN te plaatsen/vervangen als dat gaat. Ik denk dat zo'n router technisch beter is als een V10 experia box? Zou dan met het plaatsen van zo'n router het wifi signaal wel beter zijn door het hele huis? Of blijft het hetzelfde? Versterkt zo'n duurdere router het wifi signaal veel beter?
Tips zijn zeer welkom aangezien ik er zelf vrij weinig verstand van heb.
icon

Beste antwoord door wjb 22 May 2019, 19:01

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Zie "Gebruik een eigen router achter de Experia Box".
Lees vooral de eerste alinea even aandachtig.
Badge
Bedankt voor de reactie echter is mij na het lezen hiervan nog niet veel duidelijker geworden met veel abracadabra taal. Ook zie ik dat dit een antwoord is van 5 jaar terug. In 5 jaar verandert er veel.

Als ik het god begrijp kan ik mij v10 dus gewoon vervangen door een nieuwe betere router bv van ASUS?
Reputatie 7
Badge +24
Hi Nowy, welkom hier.

Voor nu zal er altijd "abracadabra taal" van pas komen bij het aansluiten van een eigen router/modem.

Ook zie ik dat dit een antwoord is van 5 jaar terug. In 5 jaar verandert er veel.

Uit ervaring kan ik je meedelen dat @wjb het juist heeft. Volg die stappen.

Los daarvan, waarom wil je precies de Experiabox vervangen?
De Experiabox V10 is alleen compleet te vervangen door een ander ADSL-modem en niet door een router, want die heeft geen modem-functie en dan moet je ook nog geen vaste telefoon hebben.
Als je wel vaste telefoon hebt is de Experiabox niet te vervangen en kun je er alleen een router in AP-mode achter hangen of een access point met WiFi.
Als je zelf geen verstand van zaken hebt en de materie niet kunt doorgronden kun je dit beter aan laten leggen door iemand met verstand van zaken, een handige buurjongen/buurman of een professioneel bedrijf.
Succes.
Reputatie 7
Bedankt voor de reactie echter is mij na het lezen hiervan nog niet veel duidelijker geworden met veel abracadabra taal. Ook zie ik dat dit een antwoord is van 5 jaar terug. In 5 jaar verandert er veel.

Als ik het god begrijp kan ik mij v10 dus gewoon vervangen door een nieuwe betere router bv van ASUS?

Dat topic is nog altijd actueel.

Als je een glasvezel aansluiting hebt, dan is de Experia Box prima te vervangen door een andere router, maar die moet wel aan een aantal eisen voldoen als je ook televisie bij KPN afneemt.

Als je een DSL aansluiting hebt, dan is de Experia Box alleen te vervangen als je geen televisie bij KPN afneemt. Helaas is er nog geen modemrouter gevonden die geschikt om de Experia Box te vervangen bij DSL aansluitingen.

Het plaatsen van een router achter de Experia Box is altijd mogelijk maar je doet er verstandiger aan om, zoals beschreven in de eerste alinea van het door mij aangehaalde topic, dan voor een wifi accesspoint te kiezen.