Beantwoord

Router aansluiten op draadloze verbindingset

Sinds een paar maanden hebben wij het alle-in-1 pakket van KPN, welke redelijk goed bevalt. Binnen dit netwerk hebben wij de Experiabox V10 en 2 draadloze verbindingsset 1200 om op de slaapkamer en zolder ook TV te kunnen kijken. Nou is de WiFi verbinding op zolder zeer stabiel, hierdoor is het soms niet of nauwelijks mogelijk om online te gamen via de PS4.

Van ons vorige WiFi netwerk hebben wij nog een prima router liggen (Draytek Vigor 2130n). De monteur vertelde dat het mogelijk zou zijn om deze router op de draadloze verbindingset aan te sluiten en deze te gebruiken als access point. Zo kan ik de o.a. de PS4 bekabeld aansluiten waardoor de verbinding veel stabieler zal worden en de TV ontvanger ook. Nou heb ik dit geprobeerd maar ik krijg het niet voor elkaar. Via internet ben ik erachter gekomen dat ik iets moet veranderen in de instellingen van de router, maar over het aansluiten van de TV ontvanger heb ik niks kunnen vinden. Is dit wat ik wil mogelijk of dient de TV-ontvanger rechtstreeks op de draadloze verbindingset aangesloten te zijn.

PS. Ik weet dat KPN een access point aanbiedt twv 50 euro, maar het zou mooier zijn als ik de router kan gebruiken. Deze ligt er immers toch al en is nog niet verouderd.

Met vriendelijke groet,

Daan
icon

Beste antwoord door joss1965 20 januari 2018, 17:02

Waarschijnlijk vind je heel wat informatie in dit topic https://forum.kpn.com/thuisnetwerk-72/gebruik-een-eigen-router-achter-de-experia-box-164983/index1.html, onder meer in het stukje over routed iTV.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Waarschijnlijk vind je heel wat informatie in dit topic https://forum.kpn.com/thuisnetwerk-72/gebruik-een-eigen-router-achter-de-experia-box-164983/index1.html, onder meer in het stukje over routed iTV.
Reputatie 7
Badge +18
Hallo TheCypher en welkom hier op het Forum. Ik was nieuwsgierig naar de stand van zaken. Het topic waar Joss naar verwijst zou je volgens mij uitstekend op weg moeten hebben geholpen. Klopt dat ook of is er nog iets waar je hulp bij nodig hebt?
Dank voor de reacties! In verband met tentamens heb ik het even moeten uitstellen, maar ik ben er zojuist mee bezig geweest. Gek genoeg werkte het al meteen toen ik de kabel vanuit de draadloze verbindingsset in de LAN poort deed ipv de wlan. Vervolgens de kabel van de tv en ps4 ook in een lan poort gedaan en het werkte. Nu heb ik nog wel een vraag of dit dan ook de juiste manier is, is het zo veilig en optimaal?
Reputatie 7
Badge +18
Goedmiddag! Dat ziet er inderdaad goed uit. Het kan heel goed zijn dat de bridgemode al was ingeschakeld en dat het daarom direct werkte. Als je later toch nog ergens tegenaan loopt, check dan het topic waar Joss naar verwijst even. Daar staat veel nuttige informatie in.

Reageer