Beantwoord

Router achter de Experia Box v10

• 17 oktober 2016
  • 11 reacties
  • 4969 keer bekeken

Badge
Hai!

Net gebeld met KPN maar kreeg niet een normaal antwoord :@

Ik wil graag een 2e router achter de Experiabox v10 plaatsen omdat mijn WiFi en bedrade verbinding vaak wegvalt. De v10 hangt in de meterkast in de hal maar boven valt de verbinding al vaak weg.
Ik zat zelf te denken aan de ASUS RT-AC51U en dan deze

opstelling

Mijn vraag is of ik mijn eigen router in de WAN of LAN poort moet stoppen
icon

Beste antwoord door Ruben279 18 oktober 2016, 15:18

Hoi Henk en Robin,

Net een TP-Link Archer C2 gehaald en geinstalleerd.... De WAN poort werkte inderdaad niet, (De mevrouw aan de telefoon van KPN zei dat je een router het allerbeste aan de WAN poort kan hangen!) Maar goed.... Het werkt nu allemaal (so far) prima!

Ruben
Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
De WAN poort van de V10 is bedoeld voor extern internet en wordt bij KPN alleen gebruikt bij glasvezel. Daarbij is een een appart glasvezelmodem dat via een UTP-kabel met de WAN-poort van V10 verbonden wordt. Je eigen router moet je gewoon in één van de 4 andere ethernetpoorten (1 t/m 4) van de V10 stoppen.
Als je alleen je Wi-Fi boven wilt verbeteren kun je wellicht ook volstaan met een KPN WiFi Versterker. Die is met € 49 vast een stuk goedkoper en als je 'm via een kabel aansluit (net als een router) fungeert die als Access Point (2,4 én 5 GHz, bandsteering, 4 1 Gb/s poorten). Mij bevaltie uitstekend.

Mocht je toch explciet een router willen kijk dan eens in dit topic. Suc6!
Reputatie 7
Badge +30
Je moet een kabel van de LAN poort van de V10 naar de WAN poort van je eigen router hebben.

Echter sluit ik me aan bij Henk, en denk dat een accesspoint een veel betere oplossing is in dit geval als het puur een probleem is qua WiFi en dit probleem zich bekabeld niet voor doet.
Badge
Hoi Henk en Robin,

Net een TP-Link Archer C2 gehaald en geinstalleerd.... De WAN poort werkte inderdaad niet, (De mevrouw aan de telefoon van KPN zei dat je een router het allerbeste aan de WAN poort kan hangen!) Maar goed.... Het werkt nu allemaal (so far) prima!

Ruben
Reputatie 7
Badge +30
Hoi Henk en Robin,

Ruben

Ja, die bedoelde dat je de WAN poort van de TP-Link moest gebruiken.
Reputatie 1
Badge
Als ik de kabel vanuit de Experiabox V10 in de WAN van mijn Archer C7 doe, dan krijg ik het internet niet werkend. Wifi vermeld dat er geen internetverbinding is en ook de kabel vanuit de Archer C7 zegt dat er geen verbinding mogelijk is.

Wel is het zo dat ik de DHCP van de Experiabox wil gebruiken omdat ik anders onvoldoende poorten heb voor kabels. Dus ik gebruik 4 LAN poorten op de Archer C7 en 2 LAN poorten op de Experiabox V10 (Exclusief de kabel die naar de Archer C7 gaat).

Wat gaat er hier fout? Ik krijg het niet werkend....
Reputatie 7
Krijg je ook geen signaal op één van de andere poorten van de V10? Werken andere apparaten wel op de betreffende poort van de V10.
Verder, heb je de Archer ingesteld als bridge?
Reputatie 7
Badge +30
Waarschijnlijk omdat de C7 routeert maar je vervolgens dezelfde IP-range gebruikt of geen DHCP. Dan gaat de routering fout of krijgen de apparaten geen eens een IP.
Reputatie 1
Badge
@hen Ik kan de bridge modus nergens vinden in mijn Archer, ik heb alle tabs doorgezocht en de handleiding bekeken. En op alle andere poorten van de V10 krijg ik hetzelfde effect!
Reputatie 1
Badge
Waarschijnlijk omdat de C7 routeert maar je vervolgens dezelfde IP-range gebruikt of geen DHCP. Dan gaat de routering fout. Hoe los ik dat dan op?
Reputatie 7
Badge +30
Niet. Nouja, TP-Link ondersteund meestal geen bridge- of AP-modus. Zij willen namelijk dat je de LAN LAN methode gebruikt die net niet zo goed werkt. Met custom firmwares kan je dit waarschijnlijk omzeilen.

Of gewoon blijven routeren.
Reputatie 1
Badge
Niet. Nouja, TP-Link ondersteund meestal geen bridge- of AP-modus. Zij willen namelijk dat je de LAN LAN methode gebruikt die net niet zo goed werkt. Met custom firmwares kan je dit waarschijnlijk omzeilen.

Of gewoon blijven routeren.

Welke custom firmware is dan aan te bevelen? (Ik heb wel eens DD-WRT gebruikt, maar ik weet niet of er een betere optie is?)

Reageer