Beantwoord

Router achter experiabox als splitter

• 19 november 2016
  • 5 reacties
  • 620 keer bekeken

Vanwege de zwakke wifiontvangst in de verschillende kamers wil ik mijn Cisco-roueter gebruiken voor bekabeld internet (splitter). Hoe sluit ik deze aan op de experiabox? Ik raak een beetje de draad kwijt op al die fora
icon

Beste antwoord door wjb 19 november 2016, 18:46

Als je alles bekabeld doet, koop dan gewoon een switch. Als op een switch ook een KPN TV ontvanger aangesloten wordt, dan doe je er verstandig aan om een switch te gebruiken die IGMP snooping ondersteunt zoals de Netgear GS105Ev2. Maar ja, voor €15,- extra heb je er met zo'n KPN Wifi "versterker" dan ook nog eens een zeer krachtig dual van wifi accesspoint bij.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Als je alles bekabeld doet, koop dan gewoon een switch. Als op een switch ook een KPN TV ontvanger aangesloten wordt, dan doe je er verstandig aan om een switch te gebruiken die IGMP snooping ondersteunt zoals de Netgear GS105Ev2. Maar ja, voor €15,- extra heb je er met zo'n KPN Wifi "versterker" dan ook nog eens een zeer krachtig dual van wifi accesspoint bij.
Dank voor jullie reacties. Het gaat mij er gewoon om dat ik, met gebruikmaking van vaste aansluiting, in 3 ruimtes internetgebruik heb ( dus niet via wifi) en hiervoor mijn ' oude' router wil plaatsen tussen de experiabox en deze kamers. De bekabeling ligt er nog.
Wat betreft het advies betreffende de wifiversterker van KPN (wjb): ik heb dit opgezocht en het lijkt wel wat. Jammer alleen dat het instructiefilmpje van kpn op mijn iPad niet doet wat het belooft.
Reputatie 7
Badge +15
Als je het advies van WJB wilt opvolgen plug je de netwerk kabel in de "internet" poort. Tenzij je allemaal exotische instellingen hebt zal je het bovenstaande resultaat hebben 🙂
Reputatie 7
Mijn advies: Gebruik een tweede router alleen voor een tweede netwerk met een eigen IP adressen reeks achter de Experia Box. Zo heb ik ook een Cisco RV180W achter onze Experia Box staan voor mijn zakelijke netwerk.
Voor het verbeteren van de wifi dekking gebruik je wifi accesspoints zoals de KPN Wifi "versterker". Deze is schandalig goedkoop voor wat je er voor krijgt. Vergelijkbare apparaten kosten minstens twee keer zoveel.

Zie ook: https://forum.kpn.com/internet-9/gebruik-eigen-router-achter-de-experia-box-164983
Reputatie 7
Badge +15
Allereerst: Welkom op het forum! 🙂

Voor de duidelijkheid: De term splitter ken ik niet als onderdeel van networking.

Welke optie bedoel je:
1: Het gebruik maken van switch functionaliteit (Oftewel: Het huidige netwerk uitbreiding) die tevens functioneerd als accesspoint.
2: Het opzetten van een "appart" netwerk, die indien mogelijk ook functioneerd als access point.

Het aansluiting van een apparaat is relatief simpel: Sluit het aan met een netwerk kabel. Afhankelijk van de bovenstaande keuze heb ik wel wat aanvullend advies 🙂

Reageer