Beantwoord

Router gaat kortstondig in storing

  • 21 October 2020
  • 40 reacties
  • 299 keer bekeken

Reputatie 2

Wij zijn begonnen in oktober 2019 bij KPN met een EXPERIA V10a begonnen.

Sinds mei kregen wij daar onregelmatig kortstondige uitval op.

Als resultate van een aantal keren bellen is deze EXPERIA eind september vervangen door hetzelfde model.

Daar leek het even goed te gaan, maar kwam het probleem weer terug.

Op woensdag 14 oktober is een monteur langs geweest voor plaatselijk onderzoek. Hij heeft de EXPERIA v10A vervangen door een EXPERIA V10, omdat deze stabieler zou zijn.

Helaas was 's avonds het probleem weer terug, zelfs 3 keer. Na 14 oktober heb ik alweer 4 keer gehad.

Het zijn kortstondige storingen, waarbij ik op de EXPERIA V10 zie dat

  • het lampje van internet ROOD wordt of zelfs helemaal uitgaat
  • het lampje van services wordt ORANJE.

Waar ik nu mee zit, is de oorzaak van het probleem. Ik heb geen gegevens om op de EXPERIA-BOX zelf in te loggen. (zou ik die moeten hebben gekregen?)

Is er iemand die dit probleem herkent? En vooral wat er aan te doen is.

icon

Beste antwoord door Djellie 4 November 2020, 17:23

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

40 reacties

Hoi @Djellie . Welkom op het forum.

Wat een hinderlijke storing. Het lijkt er op dat jouw modem telkens even de verbinding verliest. 

Met wat geluk kan ik dat meten en actie ondernemen. Kun jij je profiel aanvullen en mij hier een seintje geven als je dat gedaan hebt?

Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, weet je mij te vinden.

@Djellie . Je stuurde mij een privéberichtje dat je profiel is aangevuld maar ik zie helaas nog niks.,

Kun je nog een poging doen (niet vergeten om het daarna op te slaan). En wil je, als je dit gedaan hebt, even in dit topic reageren? Dan komt het weer onder  mijn aandacht. 

Reputatie 2

Erwin,

ik hoop dat het allemaal is vastgelegd.

 

Hoi @Djellie . Leuk je even gesproken te hebben.

We hebben afgesproken dat je de v10 gaat resetten en het kabeltje van de FTU (glasvezelkastje) naar de v10 gaat vervangen.

Mocht dat het probleem niet oplossen, laat het weten! Fijne middag.

Reputatie 2

Erwin,

goedemiddag,

ik heb de eerste actie uitgevoerd, namelijk het resetten van de ExperiaBox. Helaas is daarmee het inlogprobleem op de router niet opgelost.

Als ik de procedure volg naar het http-adres of de friendly-name dan krijg ik het inlogscherm met gebruikersnaam Admin en Wachtwoord is leeg. Als ik dan op Login klik, dan verwacht ik een window om een sterk wachtwoord in te voeren.

Wat ik krijg is de melding dat het ingevoerde wachtwoord niet juist is. De reset is goed gegaan, want de SSID zie ik niet meer in de lijst te selecteren netwerken.

Volgens mij is er iets met het modem aan de hand wat nu niet helpt om mijn situatie te verbeteren.

Reputatie 2

Erwin,

Ik had de SuperWifi helemaal uitgezet, waardoor er geen internet was.

SuperWifi weer aan geeft weer internet met dezelfde SSID-naam als die ik al had.

Dus Wifi werkt weer.

Maar de reset heeft blijkbaar niets gedaan, terwijl ik minstens 2 seconden de resetknop heb ingedrukt.

 

Reputatie 2

Nogmaals de reset uitgevoerd.

Nu heeft het wel effect. De ExperiaBox heeft alle stappen doorlopen.

Wat bijzonder is: de instellingen van WIFI SSID en Wachtwoord staan gewoon al beschikbaar in het scherm. Ik hoefde alleen maar op Toepassen te klikken.

Stap 1 is nu dus goed verlopen.

Ik wacht met het vervangen van de kabel om te kijken of stap 1 het probleem heeft verholpen.

Dank voor de updates. Even kijken hoe het nu gaat, inderdaad. 

Reputatie 2

Ik heb een vraag over de reset-procedure.

Nadat de Superwifi-punten zijn aangesloten op de ExperiaBox brandde het lampje voor Wifi op de ExperiaBox niet meer.

Na de reset brandt hij wel weer. Als ik Wifi Analyzer bekijk zie ik ook 3 keer mijn SSID.

Het werkt wel, maar het zou tocht anders moeten zijn?

Vreemd. Het zou nog steeds zo moeten zijn dat als je de superwifi's aansluit en een reset geeft dat die de wifi settings van de v10 moeten overnemen en hierbij hoort de wifi van de v10 uitgezet te worden. De v10 ‘speelt’ nog niet mee in het mesh netwerk. Dat staat wel gepland maar de firmware is nog niet gereleased. 

Als het werkt, zou ik het zo laten maar vreemd is het wel. 

Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.

Reputatie 2

Na de reset is het rustig geworden. 1 laptop heeft af en toe problemen, maar ik wijt dat aan een softwareprobleem. De andere gebruikers ervaren dan namelijk geen problemen.

Goed om te lezen. Dank voor de update.

Reputatie 2

Afgelopen zaterdag moest 1 van de superwifi-punten even uit. Na het weer aanzetten is op zeker moment het lampje op de ExperiaBox voor Wireless uitgegaan. Dus staat alles nu weer zoals moest bij gebruik Superwifi.

Maar ik kreeg van mijn medegebruikers al meldingen van uitval de afgelopen dagen. Dat heb ik zelf gisteravond ook ervaren. Ik heb direct de Experia Box gecontroleerd. Deze had alle lampen nog groen.

Toen ik even later voor de tweede keer controleerde, was internet wel groen en ging het lampje van services van oranje naar groen.

Het lijkt erop alsof er iets volloopt in de Experia Box.

Ik heb zelf de neiging om eerst de Experia Box nog een keer te resetten en nog eens te meten wanneer wij weer uitval ervaren. Voordat we zwaardere middelen gaan inzetten.

Reputatie 2

Hallo,

na vele maanden afwezigheid is vanavond om 23:17 de router weer uitgevallen.

Eerst werd op 2 van de 3 systemen geconstateerd dat de verbinding weg was.

Direct naar de router gelopen.

De bovenste led van GROEN naar ORANJE.

De middelste led van GROEN naar NIETS, vervolgens naar ROOD, vervolgens naar GROEN.

De bovenste led van ORANJE weer naar GROEN.

De onderste led blijft de hele tijd GROEN.

Nadat de bovenste led weer GROEN is, is de verbinding ook direct weer terug.

Al met al duurt de storing deze keerongeveer een minuut.

Dit kan een update of onderhoud geweest zijn, @Djellie (hoewel we onderhoud vaak pas 's nachts doen.)

Ik heb de verbreking hier ook opgezocht. Oorzaak kan ik niet achterhalen. Mocht het op korte termijn weer gebeuren, laat het weten.

Reputatie 2

zal ik doen.

Reputatie 2

Goedemiddag, het heeft gelukkig even geduurd, maar de kortstondige onderbrekingen zijn weer.

Afgelopen dinsdagavond speelde het probleem tegen 22:00 uur. Toevallig stond de televisie ook aan.

Internet lag er uit, maar de televisie bleef gewoon doorgaan.

Vandaag heb ik om 14:25 het probleem weer gehad dat internet eruit lag. En om ongeveer 16:35 lag het er wederom uit.

Het beeld van de indicatielampjes is steeds:

  1. Services Oranje, Internet Rood
  2. Services Oranje, Internet uit
  3. Services Oranje, Internet Rood
  4. Services Groen, Internet Groen

Wat kan ik zelf nog doen?

Reputatie 7
Badge +24

Als de tv het gewoon blijft doen, dan zal er aan het kabeltje niets mankeren.

Gebruikt u een draadloze verbindingset? 

 

@Djellie . Vind je het goed dat ik jouw experiabox op afstand reset? Mocht je zelf portforwardings hebben ingesteld gaan die verloren. 

Reputatie 2

Erwin, dat is goed.

Hebben vannacht om 00:58 uitval gehad en nu net om 20:45 alweer.

Reputatie 2

Nick83,

Wij hebben superwifi en mijn eigen thuiswerkplek is bedraad.

Allebei ligt eruit.

Ik ga hem resetten. Zou jij later vanavond (rond 22:00 als het kan. maar mag ook morgen) het glasvezelkastje nog 1 minuut van het stroom willen halen?  Als de storing daarna blijft terugkomen, ga ik contact met je zoeken. 

Reputatie 2

OK

Â