Beantwoord

router instellen op 2.4 Ghz

  • 5 December 2019
  • 5 reacties
  • 5103 keer bekeken

Wij krijgen vandaag een nieuwe router omdat de V10 sinds een week problemen geeft en reset en diverse andere aanpassingen met behulp van KPN helaas de problemen niet oplostte. als het goed is de Experia V14. Wij hebben smartlampen in huis die alleen aangesloten kunnen worden op 2.4 GHz. We hebben er 23 dus de router moet wel ingesteld kunnen worden op 2.4 GHz. Kan ik dat gewoon instellen op deze nieuwe router?

icon

Beste antwoord door Sanne van KPN 7 December 2019, 21:27

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7

... als het goed is de Experia V14.

Ik heb nog nooit van de V14 gehoord en ik ben dan ook zeer benieuwd wat voor een Experia Box jij krijgt. :wink:

Reputatie 7
Badge +17

Hoi en welkom op het forum! Als je een nieuwe Experiabox krijgt is de kans groot dat het een Experiabox V10A zal worden. De V14 is mij ook niet bekend. :smile:  Als het inderdaad een V10A is geworden kun je via deze pagina de naam van je WiFi netwerk aanpassen. Hierbij moet je de 2.4 en 5 Ghz verschillende namen geven. Dan kun je alle smartlampen met het 2.4 Ghz netwerk verbinden, als het 5 Ghz en 2.4 Ghz netwerk namelijk dezelfde naam hebben wordt dat wat verwarrend voor de verlichting. Zo heb je hopelijk geen disco in huis! 

Hallo,

ik heb een V10A router. Sinds kort kan ik geen onderscheid meer zien in de 2.4 Ghz en de 5Ghz. Dit levert problemen op voor bepaalde apparaten in huis die gebruik maken van Wifi op 2.4 Ghz. Volgens boven gevoegde link kan ik alleen wifi naam en wachtwoord wijzigen. niet de namen van de beide frequenties. is hier een oplossing voor?

Reputatie 7
Badge +24

Hallo,

ik heb een V10A router. Sinds kort kan ik geen onderscheid meer zien in de 2.4 Ghz en de 5Ghz. Dit levert problemen op voor bepaalde apparaten in huis die gebruik maken van Wifi op 2.4 Ghz. Volgens boven gevoegde link kan ik alleen wifi naam en wachtwoord wijzigen. niet de namen van de beide frequenties. is hier een oplossing voor?

Ja. Zelf WiFi apparatuur kopen die niet van KPN is. Bijvoorbeeld een TP-Link Deco ofzo. Of een fritzbox. 

Probleem is opgelost. Blijkbaar wisselt de router steeds tussen beide frequenties.  Heel irritant tijdens instellen van apparatuur

Reageer