Router instellingen

• 20 januari 2016
  • 9 reacties
  • 872 keer bekeken

Goedemiddag KPN,

Wij hebben van Vodafone voor een beter mobiel bereik op kantoor een SignaalPlus Plug&Play aangeschaft. Hierbij word aangegeven dat op de KPN Experia Box V8 (router) een aantal poorten opengezet moeten worden. Betreft: 4500, 500 en 319 plus IP Sec Passthrough.

Via KPN medewerker hebben wij instructie ontvangen, maar deze werken helaas niet. De medewerker gaf aan dat het Expertteam ons hiermee verder kan helpen. 

Indien noodzakelijk kunt u mij ook telefonisch bereiken.

Groeten twan Brouwers

9 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Maar heb je die poorten al geopend? Zo ja, heb je een screenshot? Zo nee, waar lukt het niet?

Robin
Reputatie 7
Voor Signaalplus van Vodafone zou geen enkele additionele instelling benodigd hoeven zijn op de Experia Box. Ze noemen het ook Signaalplus Plug&Play en dat zou toch eigenlijk niet zo zijn als er port-forwardings nodig zouden zijn.

Nee, als het goed is hoef je geen enkele port-forwarding of andere instelling op de Experia Box te maken.

Heb je de Femtocel geregistreerd op My Vodafone?

Welke ledjes branden op de adapter en welke kleuren hebben die ledjes?

Goedemorgen,

Het rode lampje is aan en het eerste lampje gaat aan en uit 

De Femtocel is tevens geregistreerd.

Groeten Twan

Reputatie 7
TwanBrouwers schreef op 21 jan '16 om 08:35u
Goedemorgen,

Het rode lampje is aan en het eerste lampje gaat aan en uit 

De Femtocel is tevens geregistreerd.

Groeten Twan

Dat het eerste lampje staat te knipperen betekent dat de verbinding met Internet nog niet tot stand gekomen is, tenminste als ik de handleiding (klik) mag geloven.

Zie je bij de gele wan poort ledjes knipperen?

Heb je al een keer een andere netwerkkabel geprobeerd?

Goedemorgen,

De gele led lampjes op de poort is aan en knippert af en toe een beetje.

Groeten Twan

Reputatie 7
Zou jij eens een PC op de LAN poort van de adapter aan kunnen sluiten.

Zorg er voor dat wifi van die PC uit staat!!!

Kan je met die PC dan op Internet komen?

Goedemiddag,

Dan heb ik gewoon perfect internet qua ontvangst.

Is het wellicht mogelijk dat er een montur langskomt (eventueel tegen betaling).

Reputatie 7
TwanBrouwers schreef op 21 jan '16 om 14:48u
Goedemiddag,

Dan heb ik gewoon perfect internet qua ontvangst.

Is het wellicht mogelijk dat er een montur langskomt (eventueel tegen betaling).

Ik denk niet dat een monteur hier iets mee kan, er wordt geen ondersteuning gegeven op "eigen" apparatuur.

Ik denk overigens dat je er verstandig aan doet om eerst bij Vodafone te rade te gaan, zij zouden je moeten kunnen helpen. Daarna kan je altijd nog kijken of het "Expertteam" een oplossing kan bieden.

Reputatie 7
Badge +27
Hoi Twan, welkom op het forum! Zonde dat je tegen problemen aanloopt met je SignaalPlus. Het sturen van een KPN monteur hiervoor kan helaas niet. Ik sluit me dan ook aan bij wat wjb zegt. Kijk even of Vodafone je kan helpen. Mocht dat ook niet lukken kun je bij het Experteam te rade gaan.

Reageer