Vraag

Router omwisselen voor eigen router + port forwarding probleem.

• 25 augustus 2016
  • 18 reacties
  • 2418 keer bekeken

Hoi,

Ik heb een Asus RT-AC88U en zou graag mijn internet over deze router willen laten lopen in plaats van de Experia Box V9.
Ik begrijp dat ik de volledige Experia Box V9 niet weg kan doen, omdat ik die ook gebruik voor mijn tv.

Ik heb dus nu mijn Asus in Access Point(AP) mode gezet, maar wil deze eigenlijk gebruiken in de Wireless router mode (Default).

Dit had ik eerst geprobeerd, maar dan kwam het internet eerst binnen via de Experia Box ook kreeg ik het niet voor elkaar om de port 3074 te openen op de Asus router, waardoor ik een nat type moderate heb op Call of Duty Black Ops 3, dus als iemand mij daar mee kan helpen zou dat ook zeer welkom zijn.

18 reacties

Reputatie 7
Heb je dit topic al gelezen?

Hoi,

Ja ik kom er gewoon niet uit. Ik doe vast wel wat verkeerd, maar ik weet dus niet wat.

I krijg ook deze error:

IP is not the external IP. External IP-based services will not work.
Reputatie 7
Maak eens een screenshot van de onderstaande schermen op de V9:
1) DHCP cliënt list waarop de Asus zichtbaar is.
2) DHCP binding die je voor de Asus gemaakt hebt.
3) DMZ Host instelling.

Maak ook eens een screenshot van de WAN/Internet instellingen van de Asus.

Wanneer krijg je die foutmelding en plaats daar ook eens een screenshot van.
Maak eens een screenshot van de onderstaande schermen op de V9:
1) DHCP cliënt list waarop de Asus zichtbaar is.
2) DHCP binding die je voor de Asus gemaakt hebt.
3) DMZ Host instelling.

Maak ook eens een screenshot van de WAN/Internet instellingen van de Asus.

https://gyazo.com/b90cbd91da768e1d1c3ab5cb12d55769

https://gyazo.com/e369ee39bc563234e28b68726124606a

https://gyazo.com/22c7ef38dc7ad455680fc7cda40bddf0

Toen ik de router had geinstalleerd vandaag kwam er na de set up in beeld het WAN IP zo kom ik aan die 192.168.2.2 en het mac address onder het kopje LAN. Daar heb ik beide gegevens vandaan gehaald.
Reputatie 7
Toch zie ik graag een screenshot van de WAN instellingen van de Asus.
Wat is het apparaat met IP adres 192.168.1.99 die weer DMZ Host van de Asus is?
Reputatie 7
Je kunt zeker prima vanaf apparaten achter jouw Asus op Internet komen?
Wat is het exacte probleem dat je ervaart?
Toch zie ik graag een screenshot van de WAN instellingen van de Asus.
Wat is het apparaat met IP adres 192.168.1.99 die weer DMZ Host van de Asus is?

Zo heb ik het nu en dan krijg ik die error.
https://gyazo.com/8d71221824e0d1fded1deeacb3dcc5a9

Op static is die weg en ziet het er zo uit, maar weet ik niet precies wat ik moet invullen en heb ik geen verbinding met het internet.
https://gyazo.com/895d61891901c1a674d9b9627d356775

Die 192.168.1.99 is de asus router, maar misschien doe ik dat dan wel fout? dacht dat ik die een eigen nieuw IP moest geven
Je kunt zeker prima vanaf apparaten achter jouw Asus op Internet komen?
Wat is het exacte probleem dat je ervaart?

Ik kan gewoon makkelijk direct mijn Asus aansluiten op mijn Experia Box via een internet kabel, maar dan gaat alles eerst nog over de Experia Box wat ik liever niet wil en als ik dat doe heb ik moderate nat op Black Ops 3 toewel ik met de Experia Box open heb. Ik heb al poorten geprobeerd te openen, maar op een of andere manier blokkeert de Asus router die.
Reputatie 7
Je zult jouw Experia Box er gewoon tussen moeten laten staan en dat is ook geen enkel probleem en ja, de Asus moet met zijn WAN poort op een LAN poort van de Experia Box aangesloten worden.
Dat topic waar ik naar verwees heet ook niet voor niets "Gebruik een eigen router achter de Experia Box".
Als jouw eigen router maar als DMZ Host op de Experia Box ingesteld staat, dan fungeert de Experia Box puur als doorgeefluik, niets mis mee. Ik heb al vele jaren een tweede eigen router achter mijn Experia Box voor mijn zakelijke netwerk.

Je doet vervolgens alle verdere instellingen op de eigen router.

Haal die 192.168.1.99 weg bij de DMZ Host op de Asus, die heeft geen zin.
Je zult jouw Experia Box er gewoon tussen moeten laten staan en dat is ook geen enkel probleem en ja, de Asus moet met zijn WAN poort op een LAN poort van de Experia Box aangesloten worden.
Dat topic waar ik naar verwees heet ook niet voor niets "Gebruik een eigen router achter de Experia Box".
Als jouw eigen router maar als DMZ Host op de Experia Box ingesteld staat, dan fungeert de Experia Box puur als doorgeefluik, niets mis mee. Ik heb al vele jaren een tweede eigen router achter mijn Experia Box voor mijn zakelijke netwerk.

Je doet vervolgens alle verdere instellingen op de eigen router.

Haal die 192.168.1.99 weg bij de DMZ Host op de Asus, die heeft geen zin.

Ook weghalen bij DHCP die 192.168.1.99
Dus dan eigenlijk hoe ik het al vanaf het begin had met een internetkabel van uit mijn Experia Box in de Asus router was al goed?

Hoe kan het dan dat hij ports blokkeert waardoor ik nat type moderate heb, toewel ik open heb op de experia box?
Niemand die me kan helpen met het port forwarding probleem?
Reputatie 7
Er is heen port-forwarding probleem.
Als je port-forwardings op de Exeria Bpx hebt gemaakt, haal die dan weg.
Zet UPnP aan op de Asus en definieer geen port-forwardings.
NAT moderate is het hoogst haalbare achter een natting device (router). Dat die game NAT open weergaf achter de Experia Box is meer een foutieve weergave binnen de game. Je zult als het goed is ook geen beperkingen ondervinden tijdens het gamen.
Er is heen port-forwarding probleem.
Als je port-forwardings op de Exeria Bpx hebt gemaakt, haal die dan weg.
Zet UPnP aan op de Asus en definieer geen port-forwardings.
NAT moderate is het hoogst haalbare achter een natting device (router). Dat die game NAT open weergaf achter de Experia Box is meer een foutieve weergave binnen de game. Je zult als het goed is ook geen beperkingen ondervinden tijdens het gamen.

Ik heb dus wel beperkingen.
Op de Experia Box had ik open (als ik mijn Asus router in bridge mode zet heb ik ook weer open) en kon iedereen mijn party gewoon joinen, nu ik moderate heb kunnen mensen die mij eerst wel konden joinen nu niet meer joinen.

Ik gebruik ook liever niet de bridge mode op de Asus router, want dan heb ik geen toegang tot ongeveer 90% van de functies op de router waardoor het niet minder wordt dan een extra access point in mijn huis voor internet.
Reputatie 7
Badge +30
Maar je hebt upnp aan op de asus? Uit op de V9? Geen forwardings op de v9? En geen DMZ op de Asus?
Maar je hebt upnp aan op de asus? Uit op de V9? Geen forwardings op de v9? En geen DMZ op de Asus?

UPNP had ik nog aanstaan op de V9 die zojuist uitgezet, had al de forwardings op de v9 weggehaald en de asus heeft UPNP aan en geen DMZ.

Heb zojuist geprobeerd om de UDP poort 3074 te openen, maar ook nu gaat ie niet open.
Ook blijft mijn nat nog steeds op moderate staan als ik alleen UPNP aan heb op de Asus.

De Aus geeft ook deze error aan:
The WAN IP is not the external IP. External IP-based services will not work.

Misschien dat dat er iets mee te maken heeft?
Reputatie 7
Badge +30

UPNP had ik nog aanstaan op de V9 die zojuist uitgezet, had al de forwardings op de v9 weggehaald en de asus heeft UPNP aan en geen DMZ.

Heb zojuist geprobeerd om de UDP poort 3074 te openen, maar ook nu gaat ie niet open.
Ook blijft mijn nat nog steeds op moderate staan als ik alleen UPNP aan heb op de Asus.

De Aus geeft ook deze error aan:
The WAN IP is not the external IP. External IP-based services will not work.

Misschien dat dat er iets mee te maken heeft?

Hoe weet je dat die niet open gaat? Probeer het anders met een webservertje

Verder zou die error er niets mee te maken mogen hebben als je DMZ gebruikt op de V9 richting de Asus.

Heb je in de V9 de DMZ richting de Asus goed staan? 192.168.2.2?

Staan WAN Connection op de Asus op Automatisch of DHCP?

Is het WAN MAC adres van de Asus F8:...: 80? Zie je die dan ook terug op de webinterface van de V9 onder LAN > DHCP Server?
Reputatie 7
Hoe constateer je dat UDP poort 3074 niet open gaat, er zijn immers geen websites waarmee je kunt controleren of een UDP poort open staat?
Dat jouw Asus die melding geeft is blijkbaar een "feature" van Asus. Het WAN IP adres van de Asus is een 192.168.2.x adres en dat valt inderdaad binnen de range van lokale IP adressen. Dat is inherent aan een router achter een andere router en die melding kun je gewoon negeren.
Wat is het echte probleem dat je ervaart, dus niet dat NAT moderate weergegeven wordt, want dat is geen probleem. Wat lukt er dan niet?

Reageer