Vraag

Router op 2.4 GHz zetten

  • 23 October 2019
  • 14 reacties
  • 31961 keer bekeken

Ik wil een camera aansluiten via de Wi-Fi.alleen vraagt die om 2.5ghz wat moet ik doen 

 

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Reputatie 7
Badge +24

2,5 GHz wifi bestaat niet. Als dat in de handleiding staat, zou ik die camera maar gauw terug sturen 😂

Reputatie 7
Badge +21

Ho Nick, je weet best dat er 2,4 Ghz bedoeld wordt:sunglasses:

Hoi@Richardalex 
Maar goed, het modem zendt beide frequenties uit en als je camera geen 5Ghz aankan dan pakt hij als het goed is, automatisch de 2,4Ghz
Je kunt de 5Ghz uitzetten als je dat wilt maar vertel dan even welke experiabox je hebt.

Hoi huistijger

De experia v10

 

 

Reputatie 7
Badge +21

HOi @Richardalex 

Ga naar http://192.168.2.254
login met admin en vul de eerste keer geen wachtwoord in

Na het inloggen wordt gevraagd een wachtwoord aan te maken.

Ga naar het menu Wifi

Reputatie 7

Hoi @Richardalex, welkom op het forum. Je kunt de 5 GHz uitzetten via de stappen die huistijger noemt, op die manier zal de V10 alleen nog op de 2.4 GHz band uitzenden. Is het via die weg gelukt om dat aan te passen?

Reputatie 7

Maar jongens, het is toch helemaal niet nodig om 5GHz uit te zetten om 2.4GHz te kunnen gebruiken. Het is mijns inziens ook een volstrekt verkeerd advies om dat te doen zonder te weten wat de snelheid van de Internet verbinding is. Het betekent immers dat je geen gebruik meer kunt maken van de snellere 5GHz.

Zelf hebben wij nog drie apparaten in huis die gebruik maken van 2.4GHz wifi te weten twee Foscam bewakingscamera's en de omvormer van de Zonnepanelen.

Voor die apparaten staat bij ons de 2.4GHz aan onder een eigen SSID. Alle andere apparaten maken gewoon gebruik van de 5GHz wifi.

Reputatie 7
Badge +24

Zelf hebben wij nog drie apparaten in huis die gebruik maken van 2.4GHz wifi te weten twee Foscam bewakingscamera's en de omvormer van de Zonnepanelen.

Voor die apparaten staat bij ons de 2.4GHz aan onder een eigen SSID. Alle andere apparaten maken gewoon gebruik van de 5GHz wifi.

Helaas kan dat bij de Experiabox niet.

Zelf hebben wij nog drie apparaten in huis die gebruik maken van 2.4GHz wifi te weten twee Foscam bewakingscamera's en de omvormer van de Zonnepanelen.

Voor die apparaten staat bij ons de 2.4GHz aan onder een eigen SSID. Alle andere apparaten maken gewoon gebruik van de 5GHz wifi.

Helaas kan dat bij de Experiabox niet.


Hallo @Nick83 , wat bedoel je met de opmerking “Helaas kan dat bij de Experiabox niet.”

Ik heb het net zo ingesteld als @wjb , 2 verschillende SSID-namen voor beide banden op de V10 en werkt perfect.

Ik heb een printer en een mobiel die draadloos alleen maar werken op de 2,4-band, bij gelijke namen kon de printer geen geschikte band vinden, na het verschillend maken van de SSID-namen vond de printer de wifi-band meteen en de mobiel ook.

Reputatie 7
Badge +24

Zelf hebben wij nog drie apparaten in huis die gebruik maken van 2.4GHz wifi te weten twee Foscam bewakingscamera's en de omvormer van de Zonnepanelen.

Voor die apparaten staat bij ons de 2.4GHz aan onder een eigen SSID. Alle andere apparaten maken gewoon gebruik van de 5GHz wifi.

Helaas kan dat bij de Experiabox niet.


Hallo@Nick83 , wat bedoel je met de opmerking “Helaas kan dat bij de Experiabox niet.”

Ik heb het net zo ingesteld als@wjb , 2 verschillende SSID-namen voor beide banden op de V10 en werkt perfect.

Ik heb een printer en een mobiel die draadloos alleen maar werken op de 2,4-band, bij gelijke namen kon de printer geen geschikte band vinden, na het verschillend maken van de SSID-namen vond de printer de wifi-band meteen en de mobiel ook.

Ja, maar dan werkt bandsteering dus niet meer. Als je eigen accespoints hebt, zoals wjb en ik ook, dan kan je meerdere ssid's aanmaken en voor elk ssid kiezen of dat 2,4 GHz moet zijn of 2,4 GHz + 5 GHz waarbij dan dus bandsteering werkt.

Jij hebt op de v10 een 2,4 GHz netwerk en een 5 GHz netwerk met een andere naam. En bandsteering werkt niet. Ik heb hier dus bij mn tp-link accespoints een ssid waarbij zowel 2,4 als 5 GHz werkt met bandsteering. En een ander ssid waarbij alleen 2,4 GHz werkt.

2 ssid's instellen waarbij de ene alleen op 2,4 GHz werkt en de andere op zowel 2,4 GHz als 5 GHz werkt + bandsteering, dat kan dus niet bij de V10.

Voor zover ik weet althans. Als het anders is, vertel het me.

Reputatie 7

Uiteraard werkt bandsteering niet als je verschillende namen voor de SSID's gebruikt. Ik ben vandaag de dag ook niet meer zo gecharmeerd van bandsteering want alle zichzelf respecterende telefoons, tablets en laptops werken op 5GHz en een goede 5GHz dekking in jouw woning maakt bandsteering feitelijk overbodig.

In het geval van@Richardalex kunnen de SSID's voor 2.4 en 5GHz ook rustig gelijk blijven, zolang 2.4GHz maar aan staat.

Moet ik met kpn id inloggen? Wij hebben ook de v10, maar hij geeft aan dat het een fout wachtwoord is als ik inlog zoals huistijger beschrijft. Help!

 

Mevr. Constance Geeve 

Reputatie 7
Badge +24

Moet ik met kpn id inloggen? Wij hebben ook de v10, maar hij geeft aan dat het een fout wachtwoord is als ik inlog zoals huistijger beschrijft. Help!

 

Mevr. Constance Geeve 

Bij de v10 de eerste keer zonder wachtwoord inloggen.

Moet ik met kpn id inloggen? Wij hebben ook de v10, maar hij geeft aan dat het een fout wachtwoord is als ik inlog zoals huistijger beschrijft. Help!

 

Mevr. Constance Geeve 

Bij de v10 de eerste keer zonder wachtwoord inloggen.

Dan zegt hij tegen me dat de inlog niet goed is. Als ik zeg dat de tip van huistijger niet werkt, bedoel ik dat ook 😉

Heeeelp! 
ik heb hetzelfde probleem. Ik heb de V9 en daarbij Experia versterkers (zwarte kastjes) Nu moet ik voor mijn deurbel 2,4 ghz hebben. Hoe doe ik dat!???