Beantwoord

Router reset door medewerker zonder overleg

  • 16 March 2019
  • 7 reacties
  • 217 keer bekeken

Tijdens het bellen met KPN besloot de operator mijn router zonder overleg te resetten. Op deze router had ik een hoop dingen ingesteld om thuis wat servers te kunnen draaien. Nu zijn al deze instellingen weg. bedankt, weer een middag werk kwijt aan 10mb/s internet

*Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid

icon

Beste antwoord door Marina_ 27 March 2019, 09:45

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Hoi @peter1578932, Welkom op het forum. Ik begrijp dat je deze irritatie ergens kwijt wilt. Super rot dat je zoveel werk hebt moeten besteden aan het feit dat je nu alles opnieuw moest instellen op je modem. Dit had natuurlijk niet zonder overleg mogen gebeuren. Is het probleem waarvoor je belde wel opgelost aan de hand van de reset? Zo niet, laat het dan vooral weten! Dan help ik je graag verder.
Reputatie 7
Badge +19
@peter1578932, Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je geen vragen meer hebt. Anders hoor ik het graag!
Hoi Marina, nee, het probleem is dat ik vaak uitval van de wifi heb, gewoon omdat de snelheid zo laag is (er staat maximaal 14 mb/s op mijn adres, maar ik ben al blij als ik tegen de 10mb aan hik) en er erg vaak drops zijn in de verbinding, vooral in de avond, ik denk als wat meer mensen in de buurt op wifi gaan. Aangezien ik programmeur ben is het wel handig als ik niet een uur moet wachten om een bestandje van 100mb te uploaden/downloaden. Ik vroeg me daarom af waarom er geen 4G routers door kpn worden aangeboden zoals bij T-mobile. Dan stijgt de snelheid al snel naar 50mb/s. Daarnaast scheen volgens een monteur de snelheid op kopernetwerk aanzienlijk versneld te kunnen worden als er onderhoud wordt gepleegd op de verdeelkast in de buurt, maar ook dat scheen niet te kloppen volgens de medewerker aan de telefoon.
Reputatie 7
Badge +19
Goedemorgen @peter1578932, 14Mbit/s is inderdaad niet veel, maar dan nog zou het wenselijk zijn dat de WiFi verbinding stabiel blijft. Heb je onze WiFi tuner tool al eens doorlopen? Met deze tool krijg je wifi-advies op maat. Je kunt bijvoorbeeld wat tips krijgen om de kwaliteit te verbeteren of je krijgt het advies om een wifi-versterker te nemen. Om te bepalen wat jouw huis nodig heeft, doorloop je een aantal stappen via de Wifi Tuner. Het is belangrijk dat je de site opent op een mobiel, tablet of laptop waarmee je door het huis kunt lopen. Daarnaast is het goed om de WiFi frequenties eens onder de loep te nemen, omdat je aangeeft dat je vooral de avonden problemen ervaart wanneer mensen in de buurt op WiFi zitten. Je hebt twee verschillende frequenties: 2Ghz en 5Ghz. De 5 Ghz frequentie is veel rustiger. Er is meer ruimte op deze band en er zijn minder verstoringen van andere apparaten. Dit zorgt voor een snellere en stabielere draadloze verbinding. In tegenstelling tot het 2,4 Ghz signaal, gaat het 5 Ghz signaal minder goed door muren heen. Dit zorgt voor minder verstoring met omliggende netwerken. Heb je een Android apparaat in huis? Dan kan je de WiFi Analyzer app installeren om te kijken welk kanaal het meest rustige en dus het meest optimale is. De WiFi Analyzer app is daarnaast ook beschikbaar voor Windows 10 (PC, Mobiel, Hololens en Hub).

Of we je KPN 4G kunnen aanbieden is afhankelijk van je adres. Sneller internet is niet overal mogelijk. Er moet voldoende capaciteit op het 4G-netwerk zijn én er moet voldoende 4G-dekking binnenshuis zijn. Deze laatste twee punten kunnen verschillen per woning. Woon je in een buitengebied? Dan kun je op deze pagina bekijken of je in aanmerking komt voor sneller internet via 4G. Het kan zijn dat het nog niet beschikbaar is op jouw adres. Dit kan bijvoorbeeld te maken hebben met de beschikbare 4G dekking en capaciteit op jouw adres. We doen ons best zoveel mogelijk adressen in het buitengebied te helpen met Sneller Internet Buitengebied en breiden het aantal adressen periodiek flink uit. Daarvoor kun je dezelfde pagina in de gaten houden.

Er is een monteur bij je langs geweest de heeft aangegeven dat het netwerk versneld kan worden wanneer er onderhoud wordt gepleegd aan de verdeelkast in de buurt. Of dit wel of niet klopt is lastig na te gaan. De monteur heeft natuurlijk zicht op de verdeelkast en hij kan zien wat er moet gebeuren, maar het is niet gezegd dat de verdeelkast al op de planning staat voor onderhoud. Ik wil het voor je uitzoeken en hopelijk kan ik er alsnog meer over vertellen. Zou je jouw postcode, huisnummer en klantnummer(s) willen toevoegen aan jouw forumprofiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor ons en voor jezelf)

Ik zie je reactie graag tegemoet en hoop dat we door één van bovenstaande manieren je WiFi verbinding kunnen verbeteren.
Die wifi tuner en router optimalisatie tools heb ik al wel 100x gedraaid via de site.. Helaas is 10mb voor mij gewoon niet genoeg.

Ik heb mijn profiel geupdate!
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @peter1578932, Kort maar krachtige reactie 😉 Toch ben ik benieuwd of je nog gekeken hebt naar de WiFi frequenties en de WiFi kanalen via de Wifi Analyzer app. Als je een trage internetverbinding ervaart, komt dat vaak doordat mensen in jouw directe omgeving hetzelfde wifi-kanaal gebruiken. Vaak helpt het dan om een ander wifi-kanaal toe te wijzen aan je modem. Bijvoorbeeld omdat het (bij de installatie, of de vorige herstart van het modem) automatisch gekozen kanaal inmiddels te druk is. Via een aantal eenvoudige stappen kun je dit helemaal zelf doen op deze pagina. Aangezien je aangeeft dat je vooral de avonden problemen ervaart, wanneer mensen in de buurt op WiFi zitten. De kans is groot dat je hiermee al een stabielere WiFi verbinding creëert.

Ik probeer te kijken naar andere mogelijkheden maar zie niet terug wat de maximale snelheid aan jouw adres is. Zie Fourstack. Daarom kan ik je vraag m.b.t. Sneller internet en onderhoud aan de wijkkast nog niet beantwoorden. Ik heb wat collega's gemaild en hoop dat ik je snel hierover kan informeren.
Ik zal de wifi analyser nog wel even uitvoeren. Iig zal mijn wifi dan wat beter worden.
Maar wat ik wat vergeten te melden is dat ik met mijn pc altijd op de kabel zit, en daar zie ik ook de uitval terug. Dus dat is niet 100% het probleem.

Bedankt voor het uitzoeken!

Reageer