Beantwoord

Router V10

• 24 juli 2018
  • 32 reacties
  • 730 keer bekeken

Reputatie 1
Ik heb een V10 experiabox router en dit is al mijn derde maar de problemen blijven,
Iedere keer als ik op mij laptop of tablet een filmpje wil bekijken op 5 ghz schakelt hij terug naar 2.4 GHz en blijft het beeld hangen en ook als ik via WhatsApp of Skype IETS wil doen valt zelfs het hele signaal weg.
Ik ben het echt beu
Een monteur vertelde mij dat dit veel voorkomende problemen zijn met V 10 daarom hebben ze de V 10A ingevoerd maar krijgen ho maar.
icon

Beste antwoord door wjb 25 juli 2018, 09:06

Ik ben ouder als en in feitelijke zin betaa ik wel jouw salaris!Hoe kom je er bij dat jij mijn salaris betaalt? Ik ben dga van mijn eigen ICT bedrijf en ik denk niet dat ik jou als klant heb.

Maar ja opvoeding heeft niet iedereen gehadGelukkig heb ook ik een goede opvoeding genoten maar ben ik wel "met de tijd mee gegaan".

En dat alleen omdat ik en anderen zeggen dat KPN de V10 verkloot heeft met die update WANT VOOR DIE UPDATE WERKTE ALLES PERFECT IK HAD GEEN PROBLEMEN!Het klopt dat KPN er een potje van maakt met de firmware van de V10. Tot firmware 3.2 werkte alles probleemloos en sinds 3.2 niet meer. Zo is de werking van DHCP server significant anders en vermoed ik dat dat in combinatie met een problemen in de ARP tabel een oorzaak zou kunnen zijn dat sommige abonnees nog problemen ervaren. Ook IPv6 gooit bij sommigen roet in het eten en je zou kunnen overwegen IPv6 op de V10 uit te zetten als deze nog aan staat.
Bekijk origineel

32 reacties

Reputatie 7
Die monteur die vertelt ook maar een fabeltje, de V10A is helemaal niet ingevoerd vanwege problemen met de V10.
Het is overigens ook de allereerste keer dat ik van dit probleem hoor en ik vraag me dan ook af of het dan ook veel voorkomt.

Gebeurt dit op één specifiek apparaat of op meerdere apparaten?
Reputatie 1
Ik denk het niet!
En die problemen bestaan al een jaar sinds de invoering van die slechte software
Ik denk dat jij slecht geïnformeerd bent of tenminste niet goed op de hoogte,
Ik zelf ga niet over een nacht ijs en ben heel goed geïnformeerd over de technische stand van de V10.
Ik werk namelijk zelf in die branche.
P.S. het is op meerdere apparaten Apple android en Microsoft.
Reputatie 7
Ik gebruik de V10 al vanaf de allereerste dag van de V10 pilot en dat is dus al heel lang.
Firmware versie 3.2 (november 2017) heeft inderdaad voor een hoop problemen gezorgd en ook firmware versie 3.4 heeft nog problemen met DHCP en ARP.
Problemen met terugschakelen van 5GHz naar 2.4GHz bij het kijken van een filmpje daar heb ik echter nog niet eerder van gehoord en dat terwijl er binnen ons gezin toch geruime tijd zeer regelmatig filmpjes gekeken worden en ik toch ook al een behoorlijke tijd op dit forum actief ben.
Reputatie 1
Goed om te horen dat KPN medewerkers geen problemen ervaren maar jammer genoeg andere mensen dus niet,
Ik ben ook al heel lang op het forum bezig dus langer dan jij de V10 gebruikt (2013) en hoor veel klachten en ben al langer dan 50 jaar lid van KPN waarvan een groot deel internet gebruiker en daarom verwacht ik van KPN meer dan mij af te schepen met een LUL verhaal dat jij er nog nooit van gehoord hebt en verder is het heel beledigend om er zomaar er vanuit te gaan dat anderen dan maar liegen om hun zo de mond te snoeren in het forum.

Be positive and help people to injoy life instead of making them miserable!!!
Reputatie 7
Badge +18
De V10 Wifi had ontvangstproblemen, maar dat is na de laatste software-update opgelost.
Wjb is een zeer gewaardeerd forum-lid met veel kennis van zaken en het is niet netjes om hem zo beledigend weg te zetten.
Als het 5Ghz signaal te zwak wordt dan is het normaal en ook goed dat de V10 terugschakelt naar de 2,4Ghz.
Als ik je probleem zo bekijk dan vraag ik me af welke internet-snelheid je hebt?
Wil je eens een speedtest doen op https://kpn-itns.speedtestcustom.com en de uitkomst hier vertellen?
Reputatie 1
Punt een. WJB is begonnen met zich beledigend naar mij op te stellen dat ik loog omdat hij nog nooit van dit soort problemen heeft gehoord.
Punt twee. Hij stelt zich zo arrogant op om te zeggen dat een gewaardeerde KPN monteur met meer als 30 jaar ervaring uit zijn nek kletst ergo niet netjes naar een collega toe.

En derde mijn snelheid is gemiddeld via WiFi 40 op 5ghz maar valt na intensief gebruik totaal weg.
Reputatie 7
Badge +18
Ben bang dat je dat verkeerd begrijpt, zo is wjb helemaal niet.
Hij zegt dat de monteur zich ervan af maakt, (en ik denk dat hij gelijk heeft) niet dat jij liegt, dat zal hij ook nooit zeggen.

De rest zal een medewerker zich nog over ontfermen.
Als je dat nog niet gedaan hebt zet dan vast je klantnummer(s) en Postcode en huisnummer in je forumprofiel , wat alleen zichtbaar is voor webcare en voor jou, dan kunnen ze je sneller helpen.
Reputatie 1
Leuke spreuken hebben jullie maar jammer genoeg leeft niemand ernaar,
WJB suggereert wel degelijk de monteur een fabeltje vertelt (is in correct Nederlands liegen) en in feitelijke zin hem zwart gemaakt op het forum en daarmede ook elke monteur als onkundig neer gezet terwijl die juist de praktijk ervaring hebben en het kortste bij de klant staan ergo alles uit eerste hand hebben.
en ik begrijp heel goed wat iemand zegt en suggereert!
Verder klaag ik nu al meer als een jaar over die V10 en heb al drie nieuwe gehad en had voor die update totaal geen problemen! Dus problemen zijn ontstaan door jullie update en nu maken jullie je er wel makkelijk vanaf om te zeggen dat het bij de klant ligt,
Ik begin het echt zat te worden!
Verder vind ik het maar niks om getutuaeert te worden door mensen die ik niet ken en waar de klant infeite koning behoort te zijn!
Reputatie 7
Goed om te horen dat KPN medewerkers geen problemen ervaren maar jammer genoeg andere mensen dus niet,Ik ben net als jij "gewoon" een klant van KPN en lid van dit forum.

Ik ben ook al heel lang op het forum bezig dus langer dan jij de V10 gebruikt (2013) en hoor veel klachten...Jij hebt je op 29 juli 2017 aangemeld op dit forum en toen gebruikte ik al geruime tijd een V10. Echter niet vanaf 2013, want toen bestond de V10 helemaal nog niet.

daarom verwacht ik van KPN meer dan mij af te schepen met een LUL verhaal dat jij er nog nooit van gehoord hebt...Zou het ook zo kunnen zijn dat dat ik tot nu toe gewoon echt nog nooit gehoord had van het omschakelen van 5GHz naar 2.4GHz zodra er een filmpje gekeken wordt. Dat er problemen waren/zijn met de wifi van de V10 is mij uiteraard bekend, maar niet in combinatie met het kijken van een filmpje.

verder is het heel beledigend om er zomaar er vanuit te gaan dat anderen dan maar liegen om hun zo de mond te snoeren in het forum.Waaruit concludeer jij dat ik er vanuit ga dat jij liegt, dat is namelijk niet wat ik geschreven heb.

Punt een. WJB is begonnen met zich beledigend naar mij op te stellen dat ik loog omdat hij nog nooit van dit soort problemen heeft gehoord.Nogmaals, ik heb nooit beweerd dat jij loog, dat in jouw eigen interpretatie.

Punt twee. Hij stelt zich zo arrogant op om te zeggen dat een gewaardeerde KPN monteur met meer als 30 jaar ervaring uit zijn nek kletst ergo niet netjes naar een collega toe.En toch vertelt die gewaardeerde monteur een fabeltje, ik ben dan ook blij dat hij/zij niet één van mijn medewerkers is.
Reputatie 7
Badge +18
Jammer dat je gelijk in de aanval gaat, cena
Wij zijn ook klanten van de KPN en proberen je met de beste bedoelingen te helpen.
De normale gang van zaken is dat we hier een ieder met je en jij aanspreken.
Dit is niet beledigend bedoeld, maar het spreekt makkelijker.
Reputatie 7
WJB suggereert wel degelijk de monteur een fabeltje vertelt (is in correct Nederlands liegen)Klopt en dat is waarschijnlijk ook zo maar dat ging over die monteur, niet over jou.

en ik begrijp heel goed wat iemand zegt en suggereert!Dan wil je vast wel uitleggen wat ik zeg en suggereer.

Dus problemen zijn ontstaan door jullie update en nu maken jullie je er wel makkelijk vanaf om te zeggen dat het bij de klant ligt,Het klopt dat er problemen zijn met de V10 sinds firmware 3.2 en ik zal de laatste zijn die beweert dat het bij de klant ligt. Lees anders dit topic eens door en tel het aantal berichten van mij waarin ik juist stel dat het probleem bij KPN ligt.

Ik heb echter tot gisteren geen correlatie gezien tussen het bekijken van een filmpje en die wifi problematiek en volgens mij is dat nu juist wat jij in het openingsbericht aangeeft.
Reputatie 1
Ik ga alleen in de aanval als ik een punt heb en dan nog eens beledigd wordt!
En er niks wordt ondernomen om dit probleem waar duizenden mensen met een V10 mee zitten op te lossen!
En AUB zeg niet dat het niet zo is want ik weet uit zekere bron dat het wel zo is!
Verder spreekt het voor mij niet makkelijker met JE & JIJ in mijn opvoeding is dat zeer onbeschoft u spreekt uw baas of de koning met echtgenote ook niet met JE & JIJ aan
Reputatie 7
Ik ga alleen in de aanval als ik een punt heb en dan nog eens beledigd wordt! Wie beledigt jou dan?

En er niks wordt ondernomen om dit probleem waar duizenden mensen met een V10 mee zitten op te lossen!
En AUB zeg niet dat het niet zo is want ik weet uit zekere bron dat het wel zo is!
Firmware versie 3.4 heeft anders voor zeer velen de oplossing gebracht. Ik ben wel benieuwd naar die zekere bron van jou.

Verder spreekt het voor mij niet makkelijker met JE & JIJ in mijn opvoeding is dat zeer onbeschoft u spreekt uw baas of de koning met echtgenote ook niet met JE & JIJ aanWelkom in de 21e eeuw. Nu ben jij gelukkig mijn baas niet en ook niet mijn koning (klant) en op fora als deze is het toch echt gebruikelijk elkaar met je en jij aan te spreken. Misschien is het voor jou wat eenvoudiger te accepteren als je weet dat ik ook 55+ ben. 😎
Reputatie 1
Ik ben ouder als en in feitelijke zin betaa ik wel jouw salaris!
Maar ja opvoeding heeft niet iedereen gehad en de 21 eeuw is er niet kwa fatsoen en correcte omgangsvormen er op vooruit gegaan!

En dat alleen omdat ik en anderen zeggen dat KPN de V10 verkloot heeft met die update WANT VOOR DIE UPDATE WERKTE ALLES PERFECT IK HAD GEEN PROBLEMEN!
Reputatie 7
Ik ben ouder als en in feitelijke zin betaa ik wel jouw salaris!Hoe kom je er bij dat jij mijn salaris betaalt? Ik ben dga van mijn eigen ICT bedrijf en ik denk niet dat ik jou als klant heb.

Maar ja opvoeding heeft niet iedereen gehadGelukkig heb ook ik een goede opvoeding genoten maar ben ik wel "met de tijd mee gegaan".

En dat alleen omdat ik en anderen zeggen dat KPN de V10 verkloot heeft met die update WANT VOOR DIE UPDATE WERKTE ALLES PERFECT IK HAD GEEN PROBLEMEN!Het klopt dat KPN er een potje van maakt met de firmware van de V10. Tot firmware 3.2 werkte alles probleemloos en sinds 3.2 niet meer. Zo is de werking van DHCP server significant anders en vermoed ik dat dat in combinatie met een problemen in de ARP tabel een oorzaak zou kunnen zijn dat sommige abonnees nog problemen ervaren. Ook IPv6 gooit bij sommigen roet in het eten en je zou kunnen overwegen IPv6 op de V10 uit te zetten als deze nog aan staat.
Reputatie 1
Tja over opvoeding valt te debatteren de ene vind a sociale opvoeding perfect de ander opvoeding om iemand te respecteren en hen of haar in waarde te laten JE & JIJ! mag AUB iedereen zelf bepalen of hij of zij wil aangesproken worden en niet het laten bepalen door de ander die zich in feite niks aantrekt van jouw gevoelens.
Nederland is het enige land ter wereld dat zulke a sociale uitspattingen gebruikt gelukkig heb ik een goede opvoeding mee gekregen in België.
Reputatie 7
Badge +17
Dag allemaal! Ik weet niet wat hier allemaal gebeurt is in korte tijd maar wellicht speelt de hitte een rol.
Hoi Cena, ik ben een KPN moderator. Ik begrijp niet helemaal waarom er zulke woorden vallen tussen u en mensen die u proberen te helpen. Laten we het op een misverstand houden.
U beschrijft dat u toe bent aan uw derde v10 en dat er een probleem is met skype en het bekijken van filmpjes op 5Ghz. Verder schrijft u dat dit een bekend probleem zou zijn.
Ik kan niet ontkennen dat de v10 de nodige issues heeft (gehad). Maar ik herken helaas niet de storing die u beschrijft. Daarmee wil ik de storing niet ontkennen maar ik probeer het wel bij de feiten te houden.
Als u aangeeft dat er een direct verband is tussen skypen en het daadwerkelijk wegvallen van het wifi signaal vind ik dat érg interessant en wil hier graag het fijne van weten.
Kunt u uw profiel aanvullen met uw privégegevens? Dat ga ik als eerste uw lijn doormeten.
Reputatie 1
Beste Erwin,

De lijn is al meerdere malen doorgemeten en al twee maal een monteur van hier uit de lijn doorgemeten!
Niks mis mee!
Hij is van mening dat het software matig is omdat hij ook heeft gemerkt dat bij intensief gebruik het wifi netwerk uitvalt!
Daardoor heb ik nu mijn derde V10 en het blijft hetzelfde!

Ergo ik kan niet lang met mijn dochter in Canada skypen en met mijn studenten!
Verder als ik grote dossiers verstuur gebeurt hetzelfde!
En ik weet van collega's die ook KPN V10 hebben ook hetzelfde probleem ervaren!

Dus het is de software of een defect in de router wat ik persoonlijk en ook de monteur betwijfel!
Reputatie 7
Badge +17
Ik heb hiervoor toch gegevens nodig want ik wil de tickets van de monteurs nalezen en het type verbinding bekijken. Is het ook mogelijk om via een bedrade computer te skypen? En/of bestanden te sturen? EN gebeurt het dan ook? Hiermee wil ik u niet dwingen om op een bedrade verbinding over te stappen maar het is puur om te testen.
Reputatie 1
Bedraad is er niks aan de hand,
Tv telefoon werkt goed en ik heb een maand het WiFi netwerk uitgezet en een externe dualband router er op aangesloten en heb geen problemen gehad,
Dus?
Al mijn collega's hebben nu ook externe router omdat KPN het probleem NIET heeft opgelost.

Verder is mij ook geadviseerd door KPN om eentje te kopen omdat volgens KPN het WiFi netwerk een extraatje is van KPN.

Laatste tijd heeft KPN groove taal tegen klanten
Reputatie 7
Badge +17
Ah. Dank voor de opheldering. Dat wifi een extraatje is, is een beetje kort door de bocht. Uiteraard is ons doel dat het wifi signaal correct uit de experiaboxen komt. Garanties op wat er daarna met het signaal gebeurt zijn er niet. Daarvoor spelen er te veel factoren mee waar een ISP geen invloed op heeft.
Nog even om misverstanden te voorkomen: Huistijger en wjb zijn klanten/gebruikers van het forum. Geen KPN medewerkers. Ik zie van hun louter goede bedoelingen om u te woord te staan.
Kunt u uw profiel aanvullen? Zo kan ik meer gegevens bekijken en een goed advies geven.
Reputatie 1
Ik ben vandaag naar de KPN winkel geweest!
Hebben vandaaruit een test gedaan en hebben bevestigd dat er niet veel aan te doen is omdat alles goed werkt en het toch naar alle waarschijnlijkheid toch de V10 software is die niet goed aansluit omdat hoogstwaarschijnlijk de router zich iedere keer bij resetten terug zet op de foute software van de update van laatste keer!
Verder zou het een oplossing zijn de nieuwere V10A te nemen omdat dat een Arcadia is en geen ZTE maar garanderen kan hij dat ook niet en verder hebben zij die niet en kunnen ze die ook niet meegeven ook al zouden ze die hebben.

Verder zeiden ze dat als in het verleden een externe router de oplossing bood er toch maar eentje te kopen en die te gebruiken.

Dit zou wel de oplossing zijn maar vind dat wel treurig dat ik €63 betaal per maand voor alles in een en dan ook nog eens een eigen Dualband router zelf moet kopen door een fout van KPN!
Reputatie 7
Ik ben vandaag naar de KPN winkel geweest!
Hebben vandaaruit een test gedaan en hebben bevestigd dat er niet veel aan te doen is omdat alles goed werkt en het toch naar alle waarschijnlijkheid toch de V10 software is die niet goed aansluit omdat hoogstwaarschijnlijk de router zich iedere keer bij resetten terug zet op de foute software van de update van laatste keer!
Wat een ongelooflijke onzin. Jouw V10 draait vast en zeker firmware versie 3.4 en dat is gewoon de nieuwste versie. Kijk maar even linksonder op de startpagina van de Experia Box.

Ik zou je willen adviseren om op te houden met het zomaar geloven van dergelijke uitspraken van KPN medewerkers die niet direct betrokken zijn bij de ontwikkeling van Experia Boxen.
Reputatie 1
OKAY!
dus die mensen in de winkel noemen jullie nauw ook al onkundig!
ik heb gekeken en ik heb niet de 3.4
ik begin te denken dat KPN medewerkers elkaar afkraken als ze niet van dezelfde afdeling zijn?
maar ja daar is mijn probleem niet mee opgelost!

ergo: denk ik dat ik twee opties heb een router kopen om van die zeik van jullie af te zijn (geklooi met die software) of op te stappen na bijna 45 jaar lidmaatschap naar een andere provider!

het is zo spijtig dat KPN goede vaste trouw betalende klanten zo behandeld! 😡 😠 😭 😢
Reputatie 7
OKAY!
dus die mensen in de winkel noemen jullie nauw ook al onkundig!
Klopt, als ze dergelijke uitspraken doen, dan zijn ze inderdaad onkundig.

ik heb gekeken en ik heb niet de 3.4Welke firmwareversie heb je dan wel?
Plaats hier eens een screenshot van dat scherm.

ik begin te denken dat KPN medewerkers elkaar afkraken als ze niet van dezelfde afdeling zijn?Heb je nu nog steeds niet begrepen dat ik geen KPN medewerker ben ... vreemd want het is je nu al meerdere keren verteld.

Een monteur vertelde mij dat dit veel voorkomende problemen zijn met V 10 daarom hebben ze de V 10A ingevoerd maar krijgen ho maar.Fabeltje dus. Wil je weten waarom de Experia Box V10a geïntroduceerd is ... dat heeft iets met Trump te maken.
Zie: https://forum.kpn.com/internet-9/feedback-over-het-nieuwste-modem-van-kpn-v10a-454616/index4.html#post646520

Daar kan je ook lezen dat de V10a nogal wat tekortkomingen lijkt te hebben en dat je dus misschien wel blij moet zijn dat je de V10 i.p.v. de V10a hebt.

Reageer