Vraag

Router valt steeds uit.

• 14 november 2017
  • 4 reacties
  • 604 keer bekeken

Probleem: Sinds zondag avond 12-11-2017 valt regelmatig de internet verbinding weg. Op het moment dat de internet verbinding wegvalt is de modem op 192.168.2.254 niet bereikbaar. Pingen naar de 192.168.2.254 geeft de melding PING transmit failed. General failure.
De router moet uitgezet en weer aangezet worden om weer een internet verbinding te krijgen.
Als er TV wordt gekeken, op het moment de internet verbinding wegvalt, dan valt het beeld stil waarna na enige tijd de melding komt dat de zender niet meer beschikbaar is. Zappen na een andere zender laat deze enige tijd spellen. Ook kan er direct terug gezapt worden naar de oorspronkelijke zender waar deze normaal speelt.

Hoe is dit probleem op te lossen?

Modem: Experia box v10
model H369A
Hardware versie V1.00
Software versie V1.01.00T03.2
Boot loader versie V1.0.00

Nicolette

4 reacties

Reputatie 7
Heb je naast de Experia Box nog een tweede router in gebruik?
Gebruik je een "draadloze" verbindingsset?
Badge
Heb je naast de Experia Box nog een tweede router in gebruik?
Gebruik je een "draadloze" verbindingsset?

Mijn Experia V10 wifi reikt niet in mijn gehele huis, en daarom heb ik twee Apple Airport Extreme’s gekoppeld als Bridge via LAN. Deze wifi punten houden in vee gevallen wel hun verbinding, soms raken ze ook deze verbinding.
Reputatie 7
Mijn Experia V10 wifi reikt niet in mijn gehele huis, en daarom heb ik twee Apple Airport Extreme’s gekoppeld als Bridge via LAN...Als bridge via LAN?
Bedoel je daarmee te zeggen dat je een LAN poort van de Airport Extreme's, eventueel via switches, koppelt met een LAN poort van de Experia Box?
Dan heb je daar de oorzaak te pakken. Koppel een onderliggende router (Airport Extreme of andere) altijd met zijn WAN poort aan op de bovenliggende router.
Zet de Airport Extreme's daarbij in bridge mode en negeer de melding over double natting.

Zie eventueel ook https://forum.kpn.com/thuisnetwerk-72/gebruik-een-eigen-router-achter-de-experia-box-164983
Badge
Ga ik vanavond gelijk eens testen....het rare is wel dat het tijden goed draait als zodanig maar nu ineens weken problemen geeft. Bedankt voor de suggestie, ga ik gelijk testen. Ik heb het eerder getest, maar raakte in verwarring door de foutmeldingen. Tx

Reageer