Beantwoord

runtimebroker ( exe)

  • 15 November 2019
  • 3 reacties
  • 50 keer bekeken

Hallo het blijkt dat op mijn 2de pc een runtimebroker( exe) op de pc heb en schijnbaar komt hij via het net werk router binnen  de instellingen in de router waren veranderd, ik heb de router reset pw verandert en zo verder….

Maar het blijkt dat hij nog steeds via het netwerk binnen kan komen.

De hacker stuurde mij zelfs en mail van mijn ( 2de) naar mijn eigen mail account in boven text stond mijn mail password. ik heb deze mail niet geopend. ook hier heb ik alle acc"s van wachtwoord verandert via pc1.

zo mijn vraag is wat kan ik hier aan doen?

icon

Beste antwoord door Hsd 15 November 2019, 12:58

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6
Badge +8

Runtimebroker.exe is in principe een volstrekt normaal onschuldig Windows proces. Maar soms willen “hackers” je doen geloven dat het een virus is. Wat zij dan tegen betaling voor je willen oplossen.

Niet intrappen dus.

Als je je wachtwoorden hebt gewijzigd en een goede virus/malware scanner op je PC hebt zou ik me niet zo’n zorgen maken.

Hoe komt het dan dat hij mijn mail acc pw weet instellingen in de router verandert jij kan zelf zien als aan het gamen bent en het spel op fenster set in plaats van vul screen hoe de muis van links naar rechts gat en naar boven en beneden. de prozessor met 40% steigt. ( en dat komt niet door het gamen.

Reputatie 7
Badge +20

Ha @michael schaak Goed dat je dit hier hebt gemeld en mooi om te zien dat je al een duidelijke reactie van @Hsd hebt gekregen. Ik sluit me er bij aan dat dergelijke bestanden in principe niet gevaarlijk zijn. Zorg ervoor dat je een goede virusscanner hebt en reageer hoe dan ook niet op berichten van een ‘hacker'. 

Reageer