Beantwoord

's Avonds 30 Mb snelheid via wifi, 200 via kabel

  • 18 September 2021
  • 5 reacties
  • 181 keer bekeken

Reputatie 1

Onze dochter klaagt ook over traag internet via de wifi 's avonds. Eerst verklaarde ik haar voor gek, we zitten toch bij de KPN; heel duur, dus dan moet het goed zijn.

Mooi niet!

Ik heb via Speedtest.net op diverse tijdstippen, zowel bekabeld als via wifi, op diverse apparaten de snelheid gecontroleerd.

Overdag is de snelheid via wifi 200Mbps, maar 's avonds en 's nachts zakt deze naar hooguit 30Mbps.

Dit is getest op mijn pc, telefoon en haar telefoon.

De snelheid via de kabel blijft wel op 200Mbps.

Er is dus iets waardoor de Experiabox V10 de snelheid terug zet.

Dit vind ik onacceptabel, ik betaal de hele maand voor 200Mbit en ik krijg 's nachts maar 30Mbps.

Ik ga morgen de KPN bellen en ze hierover vragen stellen. Als zij hier niets aan gaan doen ga ik de Consumentenbond inlichten. Een beetje negatieve reclame zal de KPN dan snel veel klanten schelen.

Hopelijk hoeft het niet zover te komen.

Marnon

icon

Beste antwoord door Alexandra van KPN 20 September 2021, 21:08

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Badge +19

Is het nou echt zo moeilijk om op een normale manier iets te vragen.  Meteen maar dreigen met consumentenbond en gedoe.  Misschien dat er iemand is die u wil helpen maar ik haak af. Zorg er voor dat u er zeker van bent dat het probleem niet wordt veroorzaakt door iets wat u zelf aangesloten hebt op het modem anders sta je zo voor joker.

Hallo @Marnon dreigen is KPN inderdaad niet gevoelig voor, want KPN doet ook niets verkeerd.

Je hebt een contractueel abo van 200Mbit/s bekabeld gemeten op 1 computer, dat haal je ook zeg je, dus in feite is er niets aan de hand.

Er bestaat een wifimanager die je kunt gebruiken via de thuis-app op je mobiel of tablet, het advies wat daar uit komt kun je misschien wat mee. Zolang de wifi niet onder de 20Mbit/s komt vindt KPN het prima en geen verdere actie nodig van hun kant.

Maar 30Mbit/s op een draadloos apparaat, menig KPN-klant is jaloers op dat soort snelheden, ik denk dus eerder dat je een luxe-probleem ervaart.

 

Reputatie 7
Badge +19

Hi @Marnon, we hebben verschillende kundige en behulpzame gebruikers hier op ons forum, en denken graag met je mee, hoewel de manier waarop een vraag gesteld wordt in veel gevallen wel invloed heeft. JanD heeft het al mooi uitgelegd. De bekabelde snelheid geeft daadwerkelijk aan hoe je verbinding eruit ziet, dat is prima zo te lezen. Wifi is draadloos en daardoor erg gevoelig voor andere signalen en storingsbronnen in je omgeving. Daarom is dit geen goede enlegitieme graadmeter voor je snelheid. We hebben verschillende manieren om je te helpen om dit te verbeteren. Onze Wifi Manager bijvoorbeeld. Daarnaast hebben we op het forum ook tips om een slechte wifi verbinding te verbeteren.

Reputatie 1

Hallo allemaal,

 

Ik heb enkele dagen geleden met de KPN gebeld, zoals ik al aangaf in mijn eerste bericht.

Er stonden 2 instellingen niet goed in mijn router, deze worden standaard uitgezet, ook na een reset.

Dus mogelijk is dit ook iets voor andere mensen die problemen hebben met de internetsnelheid.

De eerste was dat bij het tabblad Wifi onder submenu Wifi Globale Configuratie bij 2.4GHz het vinkje bij Tot 450Mbit/s was uitgevinkt.

De tweede was dat BandSteering was uitgeschakeld.

Ik moest mijn Experia Box V10 resetten en zorgen dat mijn externe router, welke ik op zolder had hangen, niet meer was verbonden met de Experia Box. Daarna dus de instellingen wijzigen zoals hierboven omschreven.

Tevens heb ik de WiFi Manager gedaan. Deze adviseerde om SuperWiFi punten aan te sluiten. Dus ik heb gisteren 2 SuperWifi punten binnen gekregen en aangesloten.

Nu haal ik een snelheid van 112Mbps download en 140 Mbps upload via de WiFi.

Ik moet eerlijk zeggen, de KPN heeft er alles aan gedaan om mij netjes te helpen.

Het was dan ook niet netjes van mij om direct gefrustreerd met de Consumentenbond te dreigen.

Mijn vertrouwen in KPN is weer hersteld.

Dank voor jullie reacties.

Marnon

Reputatie 7
Badge +19

@Marnon Fijn om dat te horen, ook dat je 't hier laat weten! Klop gerust aan op het forum als we in de toekomst met je mee kunnen denken of als je vragen hebt.